Page 13 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 13

Cum își vor desfășura activitatea firmele de transport până la intrarea în vigoare a prevederilor noului act normativ?
Pe perioada de până la intrarea în vigoare, firma de transport va opera, ca și până acum, din România, având posibilitatea să redirecționeze comen- zile (sau doar o parte dintre acestea) prin entitatea germană, pentru că dispune în cadrul alianței de propriul cont bancar și de servicii de contabi- litate. Poate să încaseze, să facă plăți și viramente și este singurul care are acces la respectivul cont.
Fiecare firmă își va plăti cota parte din cheltuielile de administrare către această alianță. Peste această alianță există un „acoperiș” care este un GmbH german.
Practic, entitatea din Germania va fi asemănătoare unui partener pentru firma din România. GmbH-ul primește comenzile, care sunt redirecționate către SRL. Astfel, încasările intră inițial în contul SRL-ului membru din firma germană.
Un alt avantaj este faptul că firmele românești nu trebuie să aibă niciun angajat în Germania.
Ce costuri va implica
aderarea la platformă?
Cuantumul cotizației este legat de numărul de membri. Calculele realiza- te arată un cost lunar pentru funcțio- narea alianței de aproximativ 20.000 de euro. La o flotă totală de 100 de camioane, fiecare membru ar trebui să plătească 200 de euro pe lună pentru
fiecare camion. Pe măsură ce numărul membrilor va crește, cotizația lunară se va diminua. Și apar și alte oportu- nități.
Un avantaj este legat de propria mea experiență pe piața de profil din Germania. Am demarat, deja, discuții cu potențiali clienți de transport, care sunt interesați să colaboreze cu a- ceastă alianță. Practic, ținta este aceea de a accesa clienți mai buni, cu tarife de transport mai mari.
Având deja funcțională această entitate, un eventual transfer al flotei (înmatricularea acesteia în Germania) se va realiza mult mai repede și fără dificultăți. În plus, nu va exista proble- ma lipsei de istoric a firmei, pentru a obține un leasing.
Bineînțeles, orice membru se poa- te desprinde, atunci când dorește, din alianță, pentru a funcționa pe cont propriu.
Faptul că banii vor trece prin acest GmbH va genera costuri infime legate de taxe și impozite, având în vedere că nu generează profit și nu există mulți angajați.
În Germania, nu se percepe impo- zit pe venit, ci pe profit. Iar eventualele probleme ale unui membru al alianței nu pot afecta activitatea celorlalți. A- ceastă structură juridică asigură fiecă- rui acționar o răspundere limitată la aportul la capitalul social. De altfel, sunt foarte multe entități economice în Germania care utilizează acest sistem. Singurul care răspunde cu averea pro- prie este managerul general, adică eu.
Ce alte avantaje pot avea
membri alianței?
Membrii alianței vor putea avea acces inclusiv la contracte care implică cabotaj în Germania, închiriind ca- mioanele proprii (leasing) de la SRL românesc necesare către alianță, iar șoferii vor fi angajați pe firma din Germania. Legea din Germania per- mite acest lucru, iar activitatea firmei din România nu este afectată. Costu- rile suplimentare legate de salarizarea șoferilor nu ar trebui să reprezinte o problemă, în condițiile în care tarifele de transport în interiorul Germaniei sunt la un nivel corespunzător.
Mai mult decât atât, existența unui sediu real și stabil în Germania re- prezintă un alt avantaj care nu trebuie minimizat. Astfel, ai posibilitatea de a stabili întâlniri de afaceri la propriul sediu, fiecare firmă din alianță având un birou (comun) la dispoziție. De ase- menea, consultanța juridică, serviciile de contabilitate și marketingul puse la dispoziție de alianță sunt aspecte importante.
Sunt 50-60 de mii de camioane românești zilnic care operează în Europa. Nu toate firmele au interese legate de Germania, însă platforma pe care am gândit-o poate reprezenta un exemplu ce poate fi adaptat și pentru alte țări europene.
Cum vor arăta lucrurile în faza 2 – după intrarea în vigoare a prevederilor Pachetului Mobilitate 1? Atunci când va intra în vigoare Pa-
chetul Mobilitate 1, atât flota cât și șoferii vor opera pe societatea din Germania. Însă clienții pot transmite comenzile către firma din România, care va plăti ulterior entitatea din Germania. Astfel, SRL-ul devine casă de expediții pentru GmbH, iar structura de administrare a firmei este păstrată în România.
Sunt evitate, astfel, costurile legate de întoarcerea acasă a camionului, precum și perioadele de cooling off.
Este o soluție simplă și singurul lucru de care avem nevoie este să ne așezăm împreună la o masă cât mai mare, pentru a pune bazele acestei colaborări.
Am avut, deja, discuții cu firme de transport românești și există mult in- teres pentru acest proiect, pe care îl vom demara după ce vom avea o flotă cumulată de 100 de camioane. Astfel, costurile pentru fiecare membru vor fi destul de mici și, totodată, vom putea avea o bază credibilă, pentru a de- mara discuții cu clienți importanți din Germania și vestul Europei.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  februarie 2020 .............................................................................................................................................. 13
 ACTUALITATE







































































   11   12   13   14   15