Page 15 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 15

   Proiecte de referință
• Transportul echipamentelor de filmare pentru serialul Game of Thrones în Irlanda de Nord, Spania și Croația
• Transportul pieselor de schimb pentru cursa de Formula 1 de la Barcelona, din anul 2007, pentru monoposturile McLaren și Renault • Transportul echipamentelor Echipei Naționale de Fotbal a Portugaliei pentru meciurile de la Tallinn, din Estonia, Zagreb, din Croația și Helsinki, din Finlanda.
gență, firmele de transport expres se vor putea concentra mai mult pe co- load-uri, astfel încât să nu simtă con- siderabil reducerea de preț. De ase- menea, firmele de comerț online și de coletărie folosesc tot mai mult acest gen de transport, din dorința de a livra clienților finali comenzile în cel mai scurt timp. Transferul mărfurilor între aeropor- turi reprezintă, de asemenea, o varian- tă. Soluții există și vor exista, dar nu se vor materializa de pe o zi pe alta.
Transportul expres va exista și în ciuda adoptării Pachetului Mobilitate 1.
Ne adaptăm activitatea prin consti- tuirea de hub-uri de transbordare de marfă, prin dezvoltarea acestui seg- ment auxiliar al transportului. Suntem conștienți că nu oricine va putea să se adapteze sau sa aibă acces la el, iar firmele mici vor trebui să intre sub aripa unora mai mari, care le vor faci- lita accesul. De asemenea, trebuie să ținem cont de echiparea mașinilor cu tahograf, care, cel mai probabil, se va putea face doar la cele de generație nouă. În acest context, cei care dețin mașini vechi nu vor mai putea face acest tip de transport, ceea ce va ge- nera o altă triere a firmelor.
Există șanse ca transportul de 2,8 tone să se dezvolte mai mult decât în prezent, pentru mărfurile cu adevărat urgente, dar fără volum.
Pentru mărfurile normale, amba- late pe europaleți, se vor utiliza ca și până acum mașinile de 3,5 tone.
Încercăm să ne păstrăm calmul în ceea ce privește următoarea perioadă și să luăm măsuri proactive. În timpul Târgului de Transport de la München, echipa Atlas Express & Logistic a sta- bilit câteva relații interesante în Europa, în tot ceea ce înseamnă spațiile de depozitare și de transbordare a mărfii în traseu. De asemenea, am decis să ne cocentrăm doar pe clienții mari direcți, cu volume considerabile, care să ne asigure mișcarea mașinilor, pe companiile de comerț online și pe com- paniile de forwarding care au proiecte în afara sferei automotive.
Încercăm sa creăm un portofoliu de clienți care să nu aibă de a face cu industria auto și care să ne ofere sta- bilitate, pe termen scurt și mediu. Pe termen lung, suntem convinși că tot sectorul automotive va fi cel care va utiliza cel mai mult transportul expres.
Soluții colaterale
Grupul Logistic Atlas a dezvoltat nișa de curățare a ambalajelor pentru au-
tomotive, achiziționând o mașină specia- lizată și performantă, pentru ca, în 2021, să investim într-o mașină de ultimă generație, ce va curăța, cu ultrasunete, componente folosite în industria auto.
Provocările în această nișă a transportului vor veni tot din aceasta industrie, așteptând ca niște spectatori următoarele mișcări, economice și po- litice (în special cele privind Brexit-ul). Sunt mulți clienți care au luat în calcul relocarea producției din Marea Britanie într-una din țările membre ale Uniunii, pentru a evita eventuale taxe vamale.
Lipsa predictibilității nu ne permite să putem oferi prețuri pe termen lung, pentru clienții britanici sau care transportă marfă din și spre Regatul Unit.
Irlanda deși rămâne în Uniunea Europeană, va simți din plin aceste modificări, pentru că tranzitul de pe Continent se va efectua acum printr-o țară terță iar mărfurile vor trebui să tranziteze Regatul Unit respectând toate formalitățile vamale necesare.
Cea mai mare problemă ar putea consta în necesitatea obținerii de vize pentru cetățenii Uniunii Europene pen- tru a intra pe teritoriul britanic, ceea ce ar pune șoferii care astăzi tranzi- tează Canalul Mânecii sau Marea Nordului în situația de a merge la am- basade, pentru solicitarea lor.
Oportunitățile apar în fiecare zi
Chiar dacă, în momentul de față, nu știm, în mod exact, ce va urma, ne luăm în calcul toate scenariile posibile și suntem pregătiți pentru toate schim- bările care pot să apară în domeniul transporturilor la nivelul Europei, indi- ferent de nevoile și așteptările clien- ților, în perioada următoare.
Oportunitățile apar în fiecare zi, industria transporturilor fiind un orga- nism viu. Trebuie doar să profiți de fiecare dintre ele sau să le valorifici în favoarea ta.
Se tot vorbește de criza șoferilor, dar în segmentul de 3,5 tone nu am simțit puternic această criză, în special datorită faptului că nu vorbim despre șoferi profesioniști. Reușim să pregă- tim șoferi noi, atunci când considerăm că este cazul sau că piața muncii o im- pune, dar de cel puțin doi ani, nu a fost nevoie. Atuuri pe care contăm în relația cu șoferii țin de nivelul de plată, de respectul acordat în calitate de colegi, dar și de încercarea de a respecta cât se poate de mult condițiile de muncă și de odihnă. Sunt lucruri care atrag după ele respectul reciproc din partea conducătorilor auto. În plus, mașinile nu sunt mai vechi de 3 sau 4 ani, iar la detaliile tehnice nu facem rabat.
Telematica reprezintă o soluție de viitor în gestionarea proactivă a ope- rațiunilor de transport.
Prin folosirea sistemului ERP împreună cu sistemul de urmărire telematic, am crescut eficiența mișcării mașinilor cu cel puțin 20%.
Reușim să contractăm servicii de transport și cu 48 de ore înainte de efectuarea serviciului. Iar, în transpor- tul expres, acest lucru devine foarte important. De asemenea, în situațiile în care vom fi nevoiți să apelăm la transbordări de marfă, sistemul tele- matic va fi crucial. O planificare și o sincronizare a mașinilor, în acest sens, vor fi extrem de importante pentru tim- pul de tranzit final. Deși folosim acest sistem de doi ani, suntem convinși că există tot timpul loc de optimizare și suntem deschiși în permanență la in- vestiții, în acest sens.
Majorările de costuri trebuie transferate către clientul final
Ca firmă de prestări de servicii, nu vom putea să absorbim majorările de costuri generate de schimbările legis- lative sau ale contextului politic inter- național. Piața va impune acest trans- fer înspre clienții finali. Dacă ne vom strădui să absorbim aceste costuri, vom face rabat de la calitate.
În concluzie, deși nu cred că sun- tem în măsură să dăm sfaturi și fiecare își croiește afacerea în funcție de așteptările sale, de posibilitățile pe care le are și de viziune, cred că ar trebui să fim atenți și să nu ajungem să distrugem prețurile în piață, pentru că înseamnă să ne facem rău singuri.
Trebuie fim atenți și uniți în fața schimbărilor!
Iulia HRIBAL
director general Atlas Express & Logistic
februarie 2020 .............................................................................................................................................. 15
 PIAȚĂ ȘI COMPANII



































































   13   14   15   16   17