Page 16 - Revista Ziua Cargo februarie 2020 ZIUA Cargo
P. 16

Un român,
președinte
al IRU
După trei ani în care a fost vicepreședinte al International Road Union (IRU), Radu Dinescu, secretar general al UNTRR, a fost ales, în unanimitate, președinte al IRU, o uniune reprezentată în
100 de state, la nivel internațional. Am încercat să aflăm ce a stat în spatele acestei premiere, dar și cum va arăta discursul lui
Radu Dinescu, în noua calitate.
  ACTUALITATE
Ziua Cargo: Cum ați
fost ales președinte
al IRU?
Radu Dinescu: Alegerea mea
ca președinte IRU este rezultatul celor peste 22 de ani de activitate ca mem- bru în cadrul acestei uniuni și al unei experiențe aprofundate a sectorului de transport rutier. În calitate de mem- bru al Președinției Executive IRU din 2012, am reprezentat Consiliul de Transport Persoane IRU în perioada 2012-2015 și, ulterior, am fost vicepre- ședinte IRU și președinte al Consiliului de Transport Marfă IRU, în perioada 2016-2019. Am avut deosebita onoare de a fi ales în unanimitate ca președin- te IRU de către membrii uniunii la Adu- narea Generală din 8 noiembrie 2019, care a avut loc la Geneva.
Este pentru prima dată
în care un român se află într-o astfel de poziție.
Ce înseamnă pentru România acest lucru?
Da, este pentru prima dată când
un român deține o poziție atât de pres- tigioasă în cadrul IRU. Alegerea mea în funcția de președinte IRU este o mare onoare nu numai pentru mine, ci și pentru România și industria de transport rutier din țara noastră.
Cu toate că numirea mea este, cred, o sursă de mândrie pentru țară, sectorul transportului rutier ar trebui privit ca un întreg, fără preferințe geografice.
La IRU, ne concentrăm eforturile pe identificarea celor mai bune practici
Radu Dinescu
În ceea ce privește Pachetul Mobi- litate 1, cel mai important este să lu- crăm împreună pentru atingerea unor obiective comune și armonizate, ținând cont de toate părțile interesate ale industriei de transport rutier. Asigura- rea unor reguli mai simple, mai aplica- bile și armonizate pentru sectorul trans- portului rutier pe teritoriul UE rămâne o prioritate importantă, continuând, în același timp, Foaia de parcurs UE pentru un spațiu european unic al trans- porturilor, garantând libertatea de cir- culație în UE și susținând obiectivele de decarbonizare ale acesteia.
Care sunt zonele la care
ar trebui transportatorii români (de marfă
și persoane) să fie
atenți în următoarea perioadă, pe lângă Pachetul Mobilitate 1? Având în vedere incertitudinea ge-
opolitică și războaiele comerciale ac- tuale care afectează transportul de mărfuri, una dintre provocările cheie pentru sectorul transportului rutier ră- mâne situația viitoare la frontiere.
Ca industrie, dorim să vedem un aranjament cu privire la accesul vamal și la piață care să garanteze mobilitatea fără probleme a mărfurilor, vehiculelor și oamenilor, permițând comerțului să se desfășoare eficient, în întreaga lume.
Un exemplu de evidențiat este Brexit-ul, care va conduce, inevitabil, la controale de frontieră de un anumit tip,
 la scară globală atunci când este ne- cesară soluționarea problemelor din industrie. În lumea interconectată de astăzi, cooperarea cu toate părțile inte- resate este esențială.
Putem vorbi despre
o influență mai mare
în zona discuțiilor
privind Pachetul
Mobilitate 1?
Trebuie avut în vedere faptul că
IRU este asociația globală a industriei de transport rutier, conducând mobi- litatea durabilă a oamenilor și mărfu- rilor pe toată planeta. Uniunea își des- fășoară activitatea în peste 100 de țări, în care oferim soluții pentru o mo- bilitate mai bună, la nivel global, spri- jinind comerțul, creșterea economică, locurile de muncă, siguranța, mediul și comunitățile.
16 .............................................................................................................................................. februarie 2020






























































   14   15   16   17   18