Page 70 - Revista ZIUA CARGO
P. 70

   Noul sediu Transmixt are la bază un credit bancar de 1,6 milioane de euro, pe zece ani, și include service, spălătorie, stație ITP, birouri, parcare, stație de alimentare. Iar amortizarea acestui sediu nu va fi repartizată transportului public local.
                             TRANSMIXT BISTRIȚA
Un business
fortificat
Activitate pe mai multe segmente de piață, control pe fiecare amănunt și atenție sporită pe respectarea legislației – Transmixt Bistrița este, astăzi, una dintre cele mai stabile afaceri de transport, la nivel național.
C ompania deține o flotă de 130 de mașini, 45 fiind autobuze dedicate transportului local. De altfel, transportul local reprezintă aproximativ 50% din activitatea firmei, restul fiind reprezentat de transportul de convenție – 30%, transport jude- țean – 15% și transport turistic – 5%.
O privatizare reușită
Istoria Transmixt este legată de istoria României post-revoluționare.
În 1991, IJTL Bistrița s-a transfor- mat în societate comercială – Transmixt Bistrița și, inițial, pachetul de acțiuni s-a transferat către Consiliul Județean. În 1996, societatea a trecut la FPS (Fondul Proprietății de Stat).
În 2002, a fost scoasă la privati- zare, cumpărătorul fiind o firmă pri- vată, Tehnorom Impex, deținută de Melente Horoba.
„La acel moment, realizam trans- port de călători, având o flotă de 17 microbuze și 3 autobuze. Eram unul dintre marii transportatori privați din Bistrița”, a arătat Melente Horoba, di- rector general Transmixt.
Vă amintiți cum arătau, la acel mo- ment, societățile de stat scoase la pri- vatizare? Transmixt avea datorii mari la bugetul statului, aproximativ 28 de miliarde de lei. Avea încasări lunare de 800 de milioane de lei și cheltuieli operaționale de peste un miliard de lei. Practic, numai salariile și carburantul depășeau veniturile.
„În patrimoniul societății, figurau 25 de autobuze, însă doar 11 funcțio- nau. Toate erau autobuze vechi UD și UDM. În schimb, erau 80 de angajați”, și-a amintit Melente Horoba.
Inițial, achiziția Transmixt BN a fost gândită doar pentru a dezvolta firma Tehnorom. Însă...
„După achiziția Transmixt, m-am concentrat pe respectarea contractului de privatizare și, totodată, pe a scoate din impas transportul public. Abia atunci, am realizat responsabilitatea ce decurgea din această achiziție. Legal, nu puteam închide societatea. A fost o schimbare de destin – nicio- dată nu m-am gândit că voi face trans- port urban”, a precizat directorul ge- neral Transmixt.
  70 .................................................................................................................................................. martie 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII


















































































   68   69   70   71   72