Page 32 - Revista ZIUA CARGO
P. 32

INFRASTRUCTURĂ
Primii 13 kilometri
ai Autostrăzii
Sibiu-Pitești, în lucru
Visul șoferilor de a avea o alternativă la ruta infernală de pe Valea Oltului prinde contur: au intrat în lucru primii 13 kilometri din totalul de 122, ai Autostrăzii Sibiu-Pitești.
   M inistrul Transporturilor, Lucian Bode a emis, la începutul lu- nii martie, ordinul de începe- re a lucrărilor la Lotul 1 Sibiu-Boița din Secțiunea 1, după aproape un an de la semnarea contractului (14 aprilie 2019), perioadă în care PORR Construct a realizat proiectul tehnic, avizat de CNAIR, în februarie. Între timp, au fost finalizate studiile topografice, geoteh- nice, arheologice, hidrologice, precum
și lucrările de asanare și deminare.
În prezent, se lucrează la drumuri- le tehnologice și la platformele pentru foraje piloți. Totodată, se află în curs de evaluare cele 5 oferte depuse pentru
contractul de supervizare a lucrărilor.
3 ani de lucrări, cu 5 ani garanție
Proiectul Autostrăzii Sibiu-Pitești a fost divizat în 5 secțiuni, care traver- sează 3 județe: Sibiu, Vâlcea și Argeș. Secțiunea 1 (km 0-km 14), cuprinde Lotul 1 Sibiu-Boița, de 13 km, prevăzut a fi construit în următorii 3 ani, cu o garanție de 5 ani a lucrărilor. Investiția va costa 612,6 milioane de lei, fără TVA. Lotul 2 are aproape un kilometru și asigură funcționalitatea independen- tă a acestui sector de autostradă.
Secțiunile 2 și 3 încă nu sunt licitate
Cele mai grele porțiuni, care vor avea tuneluri în munte, nu au fost încă scoase la licitație. Secțiunea 2 Boița- Cornetu (km 13-km 44,5 cu tot cu cei din Lotul 2 al Secțiunii 1) va avea o lungime de 31,33 km. „La finalul anului trecut, CNAIR a beneficiat de asistență tehnică în materie de tuneluri, din par- tea experților desemnați de Ministerul Fondurilor Europene, în cadrul Acor- dului BEI PASSA, și a definit o strate- gie de promovare a Secțiunii 3, pre- cum și a unui lot din Secțiunea 2, în baza documentației existente. Pe ce- lălalt lot din Secțiunea 2, pe care traseul
IPTANA a fost modificat în anul 2015, experții BEI PASSA au considerat opor- tună efectuarea unor investigații supli- mentare. Pentru a se asigura premisele implementării unor soluții tehnice de actualitate, CNAIR a considerat fezabilă această abordare”, au precizat repre- zentanții companiei.
Pentru Secțiunea 3 Cornetu-Tigveni, cu o lungime de 37,4 km (între km 44,5 și km 82), CNAIR „prin experții desem- nați în cadrul Acordului BEI PASSA, a beneficiat, de asemenea, de asistență tehnică în specializarea tuneluri și a definit o strategie de promovare în baza documentației existente”.
Contracte „pe țeavă” pentru secțiunile
4 și 5
Secțiunea 4 Tigveni-Curtea de Argeș (km 82-km 92), în lungime de 9,86 km, dintre care 1,35 km aferenți tunelului Momâia, care va implica lucrări tehnice complexe, a fost scoasă la licitație, dar CNAIR nu a desemnat, încă, un câști- gător dintre cei 10 constructori care au depus oferte, la sfârșitul lui august 2019. Valoarea estimată a investiției este de 2 miliarde de lei, fără TVA, iar durata contractului este de 60 de luni, dintre care 16 luni perioada de proiectare și 44 de luni execuție.
Secțiunea 5 Pitești-Curtea de Argeș, de 30,3 km (km 92-km 122), a fost câștigată de compania italiană Astaldi, încă din iulie 2017, însă contracandidata ei din China a blocat în instanță semnarea contractului. „Pentru tronsonul 5, am comunicat re- zultatul procedurii, fiind stabilit câști-
gătorul. Suntem în intervalul celor 10 zile în care se poate contesta rezul- tatul procedurii de atribuire, după care intrăm în procedură de semnare a contractului. Pentru tronsonul 4, au fost 10 oferte și suntem în etapa de evaluare a acestor oferte”.
Valoarea estimată a Secțiunii 5 este de peste 1,8 milioane de lei, fără TVA, iar durata contractului – de 120 de luni, dintre care 12 luni proiectare, 48 de luni execuția lucrărilor și 60 de luni garanție. Între timp, a fost organi- zată și licitația pentru supervizarea lucrării, contractul fiind de aproximativ 38 de milioane de lei, fără TVA, dar încă nu a fost desemnat câștigătorul, dintre cei 4 ofertanți.
Ministrul Bode, către antreprenori: „Vă cer să țineți șantierele deschise”
Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, le-a cerut antreprenorilor, într-o videoconferință, să continue lucrările pe șantiere, respectându-și termenele asumate prin contracte, în ciuda epi- demiei de coronavirus (COVID-19). Constructorii din infrastructura rutieră și feroviară, alături de șefii CFR infra- structură, CNAIR și Metrorex, i-au pre- zentat ministrului principalele proble- me care au apărut în ultima perioadă, dar și soluțiile pentru rezolvarea aces- tora. Măsurile vizează, alături de sigu- ranța angajaților la locul de muncă, aprovizionarea cu materialele de con- strucții. Antreprenorii au sesizat anu- mite aspecte administrative referitoare la procedurile de avizare, exproprieri
ACTUALITATE
 32 .................................................................................................................................................... aprilie 2020










































































   30   31   32   33   34