Page 33 - Revista ZIUA CARGO
P. 33

 și relocarea unor utilități aflate pe tra- seul obiectivelor de infrastructură.
Ministrul Lucian Bode le-a spus: „Astăzi, mai mult ca oricând, vă cer să continuați lucrul pe șantiere, dar cu asigurarea condițiilor de siguranță pentru sănătatea angajaților. Infra- structura și construcțiile sunt domenii complementare pentru dezvoltarea sănătoasă a economiei noastre, în a- ceastă perioadă extrem de grea prin care trecem, nu numai noi ca țară, ci întreaga societate. Avem bani alocați pentru proiecte, prin bugetul pe anul 2020. Trebuie să știți că, dacă munciți, vă veți primii toți banii pe ceea ce tri- miteți la decontare. Aici vreau să vă atrag foarte tare atenția să vă plătiți subcontractorii, furnizorii sau presta- torii de servicii. E vital ca aceste firme, care sunt românești, să aibă continui- tate, să aibă siguranța că își vor primi, la rândul lor, banii. V-ați asumat, prin contracte, anumite termene de reali- zare a lucrărilor. Vă rog să vă respec- tați termenele contractuale”.
A început construirea Centurii de Sud Timișoara
Directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță, a insistat, la rândul ei, asupra
importanței economice a continuării activității pe șantiere: „Am emis ordinul de începere al lucrărilor și predarea amplasamentului pentru construirea Variantei de Ocolire Timișoara Sud, chiar dacă, în această perioadă, ne confrun- tăm cu pandemia cauzată de răspândi- rea COVID-19. Trebuie să fim cu toții conștienți cât de important este pentru economie ca pe aceste șantiere să con- tinue lucrările, atâta timp cât se poate munci în condiții de siguranță, cu respec- tarea tuturor măsurilor luate în această perioadă deosebită pentru toată lumea. Subliniez faptul că activitățile de proiec- tare și de execuție a lucrărilor pe șantiere, precum și activitățile de supervizare a lucrărilor, se pot desfășura în continua- re conform programelor de execuție asumate, cu respectarea măsurilor impuse prin ordonanțele militare care sunt în vigoare până în prezent.”
Centura Timișoara Sud, de 25,69 km, va fi construită de Tirrena Scavi, în baza unui contract de aproximativ 272,5 milioane de lei, fără TVA, pe o perioadă de 2 ani. Primele lucrări exe- cutate au fost decopertarea stratului vegetal între DN6 și canalul Bega. Apoi, va începe și șantierul pentru rea- lizarea unui drum de acces din DN6 și a unui pod provizoriu peste Canalul Bega. O altă lucrare prioritară este
realizarea de platforme pentru drumu- rile de acces, pentru execuția pilonilor forați. Pentru această etapă a lucră- rilor, pe teren se află 40 de angajați (muncitori și personal TESA), preci- zează CNAIR.
Comisiile
de evaluare a licitațiilor, suplimentate
Directorul general al CNAIR, Mariana Ioniță, a dispus introducerea, în comisiile de evaluare a licitațiilor, de experți no- minalizați din cadrul Ministerului Fondu- rilor Europene, „iar, dacă situația o im- pune, comisiile vor fi completate cu membri suplimentari”. Totodată, i-a con- vocat pe toți membrii comisiilor și le-a cerut să finalizeze evaluarea ofertelor în termenele asumate. „Subliniez importan- ța proiectelor Craiova-Pitești, Sibiu- Pitești, Autostrada Transilvania și Cen- tura Bucureștiului, care, în acest moment, au în evaluare anumite loturi. Întârzierile nu mai sunt acceptate. Vreau să fie foarte clar: nu ne putem permite ca, din cauza unor întârzieri, să pierdem fondurile nerambursabile”.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro PUBLICITATE
  ACTUALITATE






















































































   31   32   33   34   35