Page 59 - Revista ZIUA CARGO
P. 59

    au crescut și, totodată, amortizarea flotei (destul de nouă) are un impact important”, a precizat directorul gene- ral Ciril Com.
Cel mai vechi microbuz al firmei este din 2013, însă majoritatea au 2-3 ani de zile.
Adaptare la trafic
Ciril Com are 42 de șoferi și utili- zează flota în funcție de nevoile de transport. De exemplu, șoferii pleacă în prima cursă, mai aglomerată, cu autobuze și, apoi, pentru următoarele curse, utilizează microbuze. Practic, un șofer operează două mașini. Astfel, pe un traseu cu șase curse, două sunt operate cu autobuzul și patru cu microbuzul.
Microbuzele parcurg, lunar, între 4.000 și 11.000 de km, iar, la autobu- ze, media este de 3.500 km pe lună.
Compania dispune de propriile autogări, în Slobozia și Urziceni.
Soluție modernă de ticketing
Încă de acum cinci ani, firma a im- plementat o soluție de ticketing, care include și case de marcat fiscale.
Astfel, toate abonamentele sunt pe card, iar cardul este scanat la bor-
dul mașinii. Pe tableta existentă în fie- care mașină, apare inclusiv fotografia posesorului abonamentului și, astfel, sunt evitate orice posibile fraude. Dacă abonamentul este valid, conturul foto- grafiei este verde, iar, dacă a expirat, conturul se înroșește.
Totodată, mașinile sunt dotate cu GPS și, atunci când un călător urcă, șoferul nu trebuie decât să selecteze stația unde acesta va coborî, iar biletul va fi emis automat.
„Soluția este foarte eficientă și oferă o vizibilitate foarte bună asupra activității. În plus, putem verifica șoferii cu ușurință – data și ora sunt speci- ficate pe bilet, iar soluția ne oferă infor- mații în timp real despre numărul de călători care ar trebui să se găsească în mașină, la un anumit moment”, a spus Marius Cazacu.
Biletele sunt vândute de către șo- feri, iar abonamentele se încarcă în autogări.
Cu ajutorul soluției implementate, managementul Ciril Com știe, în timp real, câți călători sunt în fiecare mași- nă și câți dintre aceștia călătoresc cu abonament și câți cu bilet și, implicit, câți bani a încasat șoferul. Astfel, con- trolul se realizează cu mare ușurință, iar echipajele de control nu trebuie decât să confirme faptul că numărul călătorilor din mașină corespunde cu
informația oferită de soluția IT. Firma are patru oameni implicați în activita- tea de control.
Chiar dacă are la dispoziție acest sistem, conducerea Ciril Com este con- știentă de faptul că frauda nu a dis- părut, ci doar s-a diminuat semnificativ.
„Realizăm analize comparative și, de exemplu, scăderi ale încasărilor pe un anumit traseu atrag controale mai atente. Putem ajunge inclusiv la asigu- rarea unui însoțitor permanent, care nu face altceva decât să stea în mașină și să supravegheze activitatea”, a comple- tat directorul general Ciril Com.
Interesant este faptul că nu s-a căutat doar depistarea fraudelor, dar și evitarea situațiilor în care concedie- rea șoferilor ar fi unica soluție posibilă.
„Nu sunt derapaje mari și trebuie găsit un echilibru, pentru a ține șoferii la firmă și a asigura o atmosferă bună de lucru”, a explicat Marius Cazacu.
Soluția IT a simplificat mult și acti- vitatea de back office – practic, a dis- părut munca laborioasă de verificare a biletelor. La finalul zilei, managemen- tul firmei știe cu exactitate câți bani tre- buie să predea șoferul.
Și partea de consum carburant este monitorizată cu atenție.
„Avem consumuri normate pentru toate mașinile din flotă, iar furnizorul de carburant este o altă companie din grup – folosim bazine de incintă. Săptămânal, se întocmește un raport de consum pe fiecare mașină. În cazul depășirilor de peste 10%, mașinile sunt verificate în service-ul propriu”, a declarat Marius Cazacu.
Ciril Com are propriul service, care include vulcanizare și spălătorie și, până la finalul anului, va deschide și o stație ITP.
„Alimentările se realizează doar pe bază de carduri, iar, pentru kilo- metrii parcurși, avem un dublu control – kilometrii de la bordul mașinii și GPS”, a explicat Marius Cazacu.
Viitorul este incert, mai ales în con- textul situației provocate de corona- virus.
„Mizam pe turism, în contextul în care nivelul de trai a crescut constant în ultimii ani. Și tocmai acest segment este cel mai afectat. Aveam inclusiv un proiect de rent-a-car pentru vehicu- le de 8+1 locuri, pe care l-am oprit, pentru moment. 2020 este un an de așteptare”, a concluzionat directorul general Ciril Com.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  aprilie 2020 .................................................................................................................................................. 59
Există camere de luat vederi montate în toate locurile unde se desfășoară activitățile firmei, inclusiv în mijloacele de transport.
 PIAȚĂ ȘI COMPANII




































































   57   58   59   60   61