Page 61 - Revista ZIUA CARGO
P. 61

   Dan Lazăr, director general Ducodan:
„Modul în care ne-am organizat și gestionăm activitatea a fost influențat și de solicitările și așteptările clienților. Ne-au făcut să gândim sănătos și corect.”
„Siguranța pasagerilor este prioritară și nu riscăm nimic la acest capitol. În acest sens, autobuzele Ducodan sunt echipate cu sistem de măsurare a alcoolemiei și, în plus, am achiziționat un etilotest, șoferii fiind testați în fiecare dimineață.”
provocatoare – un parc cât mai nou, respectarea strictă a programului și, în același timp, costuri reduse, pentru a putea oferi tarife competitive.
Printre condițiile clienților se numă- ră: un parc auto ce nu poate fi mai vechi de zece ani, mașini dotate cu sistem de climatizare, scaune turistice (rabatabile și cu suport pentru brațe), instalație auxiliară de încălzire, preci- zie la minut, un plan clar de mente- nanță și reparație a mașinilor, respec- tarea normelor legale... Iar penalitățile pentru nerespectarea contractului pot fi consistente.
În aceste condiții, nu este de mira- re că Ducodan a obținut mai multe certificate ISO (managementul calității, managementul mediului, manage- mentul sănătății și securității ocupa- ționale).
Aplicație dedicată
Ducodan a implementat o aplicație prin care se poate monitoriza cu ușu- rință programul de lucru al fiecărui șo- fer, câți kilometri a parcurs în fiecare lună, cât carburant a consumat...
Astfel, consumul fiecărei mașini și costurile legate de service sunt cunos- cute cu precizie.
„Monitorizăm, zilnic, consumul de carburant și identificăm eventualele depășiri. Regula noastră este ca ali- mentările să se realizeze de la plin la plin – utilizăm carduri. Toate alimen- tările sunt introduse în aplicația pe care am implementat-o și, astfel, pu- tem vedea consumurile fiecărei mașini în parte, în corelare cu kilometrii par- curși. În plus, pe autocare, au fost montate sonde litrometrice și primim alerte în cazul unor scăderi bruște ale nivelului de motorină în rezervor”, a explicat directorul general Ducodan.
Aplicația a fost dezvoltată pentru activitatea Ducodan și asigură inclusiv generarea fișelor de activitate zilnică și monitorizarea intervențiilor în ser- vice, pentru fiecare autovehicul.
Ducodan are propriul service și, cu ajutorul aplicației, se ține o gestiune
clară asupra fiecărei piese cumpărate și a persoanei care a montat-o.
„Tot cu ajutorul aplicației, putem monitoriza facturile pe care le emitem. Astfel, putem avea o imagine clară asupra profitabilității pe fiecare client în parte și pe fiecare mașină. Practic, aplicația este structurată pe trei zone – economică, transport și service. Și a fost proiectată special pentru activi- tatea noastră”, a completat Dan Lazăr.
Toate mașinile sunt dotate cu GPS și, astfel, sunt gestionate cu ușurință eventualele plângeri legate de întâr- zieri și, totodată, având istoricul depla- sărilor, se pot identifica kilometrii în plus, nejustificați.
Program adaptat pentru șoferi
„Am lăsat șoferii să meargă acasă cu microbuzele. În ceea ce privește autocarele, am căutat locuri de par- care potrivite și plătite, cât mai aproa- pe de domiciliul șoferilor. Ținta a fost ca șoferul să nu facă mai mult de 15 minute de la domiciliu la mașină, pen- tru a-i lăsa cât mai mult timp de odihnă noaptea”, a explicat Dan Lazăr.
O parte dintre șoferii Ducodan vin din localități mai îndepărtate, iar pentru aceștia a fost creat un program special – o săptămână lucrează și alta stau acasă. Este un sistem agreat de către
șoferi, unii dintre ei lucrând astfel deja de câțiva ani.
Pentru acești șoferi, firma asigură cazarea pe perioada în care lucrează. „Un alt instrument folosit a fost să achităm noi școala de șoferi și obți- nerea atestatului, iar respectivii șoferi au obligația contractuală de a lucra trei ani la Ducodan”, a completat Dan
Lazăr.
Toate firmele/clienți ai Ducodan lu-
crează în trei schimburi și, astfel, pro- gramul de transport este organizat în corelare, iar mașinile au curse plin/plin întreaga zi.
Ducodan are 120 de angajați, iar flota este alcătuită din 70 de autove- hicule, 50 fiind autocare.
Măsurile coronavirus
Ducodan realizează dezinsecția și dezinfecția mijloacelor de transport cu ajutorul unei firme avizate de către Ministerul Sănătății.
„Este vorba despre grija noastră și a clienților noștri pentru sănătatea per- soanelor transportate. În plus, faptul că realizăm acest lucru și am afișat inclusiv în autocare informații în acest sens crește încrederea pasagerilor, care se urcă mai liniștiți în mijloacele de transport. Am montat în mașini inclusiv dispersoare pentru dezinfec- tarea mâinilor – utilizate de șofer și pasageri.
Furnizorul cu care lucrăm se ocu- pă inclusiv de sterilizarea sălilor de operații și dezinfectarea avioanelor. Procesul pe care îl utilizăm poartă de- numirea de nebulizare cu ceață uscată”, a arătat Dan Lazăr.
Permanenta înnoire a parcului auto se numără printre planurile Ducodan, care țintește reducerea la maximum a incidentelor tehnice.
Service-ul va fi, de asemenea, dezvoltat, urmând să fie lansată și o stație ITP.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
   martie 2020 .................................................................................................................................................. 61
 PIAȚĂ ȘI COMPANII

































































   59   60   61   62   63