Page 62 - Revista ZIUA CARGO
P. 62

   Volkswagen e-Bulli, punte peste jumătate de secol
 Volkswagen Vehicule Comerciale a prezentat conceptul unui vehicul cu aspect clasic, din 1966, echipat cu cea mai nouă tehnologie de propulsie electrică din 2020 și cu zero emisii. eClasics oferă conversii pentru modelele T1 în stil e-Bulli (Transporter 1).
E chipat cu componentele siste- mului de propulsie prezente pe cele mai recente vehicule electrice Volkswagen, conceptul se bazează pe un (Transporter) T1 Samba Bus, produs în 1966 și restau- rat complet. Premiera mondială (pre- zentarea) ar fi trebuit să se desfășoare la Techno Classica 2020, eveniment
amânat.
Transpunerea în realitate
Partenerul VW Vehicule Comer- ciale (VWCV), eClassics, intenționea- ză să ofere conversii T1 și vehicule complete T1 în stilul noului e-Bulli. Acesta oferă conversia T1, alături de punți față și spate redesenate, înce- pând de la 64.900 de euro. Sunt posi- bile conversii și pentru modelele T2 și
T3, tot de la eClassics. De asemenea, compania oferă dealerilor calificați un kit de piese gata de montat.
Influența electrică
Motorul boxer cu patru cilindri, de 44 CP, a „cedat” în favoarea unui motor electric Volkswagen, silențios, care produce 83 CP și un cuplu maxim de 212 Nm, o forță de două ori mai mare față de originalul T1, ce avea 102 Nm. Cuplul maxim este, tipic pen- tru motoarele electrice, livrat instant, fapt ce schimbă mult abordarea.
Transmisia este asigurată cu aju- torul unei cutii de viteze cu o singură treaptă. Sistemul de acționare este cuplat cu maneta de viteze poziționată între șofer și scaunul pasagerului din față. Setările selectorului de transmisie automată (P, R, N, D, B) sunt afișate
lângă manetă. În poziția B, șoferul poate varia gradul de recuperare a energiei la frânare. E-Bulli atinge o vi- teză maximă de 130 km/h (limitată electronic), în timp ce modelul clasic putea atinge maxim 105 km/h.
La fel ca motorul boxer al mode- lului T1 din 1966, propulsorul electric este în partea din spate și transmite puterea tot către puntea spate.
Încărcarea și autonomia
O baterie litiu-ion de înaltă tensiu- ne este responsabilă de alimentarea cu energie. Capacitatea de utilizare a bateriei este de 45 kWh. Încărcarea se face cu o priză de sistem de încărcare combinată (CCS), ce face posibilă utilizarea de curent alternativ sau direct. Curent alternativ – bateria se încarcă
AUTOBUZE ȘI SERVICII
  62 .................................................................................................................................................. aprilie 2020



















































































   60   61   62   63   64