Page 27 - Revista Ziua CARGO
P. 27

   iar BursaTransport s-a angajat să scoată în evidență aceste anunțuri. Toate mărfurile cu sintagma «plata la descărcare» sau «plata la primirea documentelor» sunt scoase în eviden- ță gratuit și automat, pe baza aderării postatorului la inițiativă, în mod similar cu anunțurile plătite”, a explicat mana- gerul BursaTransport.
Astfel, cei care postează aceste anunțuri au un avantaj important din punct de vedere al vizibilității – sunt plasate înaintea celorlalte și sunt colorate distinct.
Prăbușirea volumului de mărfuri
Evoluția pieței de transport, așa cum este percepută în BursaTransport, a suferit o constricție inegală, pe diferiți indicatori.
Astfel, de la instituirea stării de urgență, a existat o scădere mențio- nabilă (dar nu dramatică) a numărului de companii active pe BursaTransport. La final de ianuarie, erau 14.800 de companii, aproape s-a atins granița de 15.000 în februarie, pentru ca, la instalarea stării de urgență, să se ajungă la aproximativ 14.400.
Însă cel mai bine sunt ilustrate condițiile de piață în analiza mărfurilor. „A existat un vârf, imediat după instituirea stării de urgență, iar, apoi, cererile de transport au scăzut dra- matic și continuă să fie foarte jos. Abia la finalul lunii aprilie, a apărut o ușoară tendință de revigorare”, a explicat Dan
Cotenescu.
Practic, numărul de mărfuri publi-
cate a scăzut la aproximativ o treime. În ceea ce privește camioanele disponibile, acestea sunt într-o ușoară
creștere.
Măsuri de ajutor
Constricția pieței este reflectată și în inițiativele burselor de transport la nivel local și european, care au gândit măsuri pentru sprijinirea utilizatorilor.
„Abordarea noastră a mers în direc- ția diminuării efortului de cash pe care l-ar face o companie care dorește să se înscrie pe BursaTransport, sau dorește reînnoirea accesului. Abonamentele, chiar dacă mai mici decât ale competi- torilor, pot reprezenta un efort pe care firmele ar dori să îl achite, în această perioadă. De aceea, am creat fracțiuni de abonament, de trei luni, în loc de un an. Spargerea abonamentului anual în abonamente trimestriale a redus efortul financiar al firmelor, pentru a avea acces la serviciile BursaTransport. Iar această măsură a avut succes, abonamentul de criză fiind îmbrățișat atât de firme mici de transport, care utilizau, până acum, accesul flexibil (plata zi cu zi), cât și de companii care au ajuns la momentul
reînnoirii abonamentului. Am avut și surpriza plăcută să vedem companii care întrerupseseră accesul și au decis să îl reactiveze cu noul abonament”, a arătat Dan Cotenescu.
Altă măsură pe care BursaTransport a implementat-o a fost aceea de a arăta cine beneficiază de Certificatele pentru Situații de Urgență, emise de Ministerul Economiei.
„Informația este publică și nu este nimic în neregulă să ai un asemenea certificat, însă am considerat că, pentru un posibil contractant, este benefic să știe că un viitor client posedă CSU, fiind, practic, într-o situație de scădere a în- casărilor. Informația apare alături de celelalte date legate de companie. Nu interferăm cu activitatea firmelor, ci doar compilăm informații publice”, a explicat managerul BursaTransport.
În perioada următoare, după de- blocarea economiei, reprezentanții BursaTransport se așteaptă la o creș- tere puternică a cererii de transport.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  mai 2020 ...................................................................................................................................................... 27
„Estimez că această criză va duce la dispariția a 10% dintre jucătorii activi pe piață, sub toate formele lor (expeditori și transportatori). Iar, după ce blocajul va dispărea, va fi o super cerere de transport, ca o inspirație profundă, după ce ți-ai ținut respirația multă vreme. În acest sens, ne punem speranțele în reluarea producției în industria auto.” – Dan Cotenescu
 Rata de rezolvare a incidentelor de plată – ușoară degradare
Până în 15 martie, rata de rezolvare a incidentelor de plată era de 94,4% și a scăzut, după 15 martie, la 92,7%.
 PIAȚĂ ȘI COMPANII











































































   25   26   27   28   29