Page 28 - Revista Ziua CARGO
P. 28

   Ilie Ilea, director general Marvicon:
„Întotdeauna am fost îngrijorați de apariția Pachetului Mobilitate 1 și chiar sunt uimit să văd cum s-a luat decizia întoarcerii camioanelor acasă, în condițiile în care se vorbește despre protejarea mediului. La miile de camioane care vor circula, mai mult goale decât pline, acest pachet înseamnă pași înapoi la capitolul ecologie. Am crezut că acesta va fi un motiv suficient de puternic pentru a schimba abordarea... Va trebui să ne adaptăm și vom găsi soluții pentru a aduce
camioanele în România. Există și varianta de a deschide o filială în Germania, dar sperăm să reușim să respectăm prevederile PM1 fără a face acest pas.”
 Succes
în business...
cu moralitate
Puține firme de transport au rămas neafectate de blocajul provocat de pandemie. A fost noroc, sau au aplicat o rețetă pe care ceilalți nu au știut-o?
 Chiar de la începutul pande- miei, am semnalat încercările unor firme (nu puține) de a se „bucura” de oportunitățile ivite. Nu au lipsit expeditori care oferă tarife la ju- mătate față de normal și transportatori care au cerut dublu și chiar mai mult. Nu este ceva nou – dorința de a spe- cula momentele oportune a însoțit întotdeauna economia de piață – însă, atenție la limite! Nicio firmă nu ar tre- bui să riște să fie catalogată drept imo- rală și axată cu precădere pe „specu- lă”. Nevoia și încrederea merg mână în mână, într-o economie funcțională, iar cei care se bazează exclusiv pe ne- voia clienților, fără a lucra la capitolul încredere... Vor ajunge foarte repede pe „lista neagră”.
Blocajul provocat de pandemie a fost un bun prilej de speculă și mulți jucători din piață (prea mulți) au privit această abordare ca pe un lucru firesc. Însă, pe termen lung, câștigă- torii sunt cei care au rezistat tentației, și-au întărit vechile relații și, chiar, au câștigat noi clienți.
O perioadă tulbure
După instalarea stării de urgență, a existat un vârf de cerere pentru ca- mioane.
„Au fost două săptămâni în care am căutat cu disperare camioane, pentru a putea să satisfacem toate cererile. Unul dintre motive este legat și de faptul că mulți transportatori nu au mai vrut să meargă în curse și alții s-au confruntat cu refuzul șoferilor de a mai ieși din țară. Interesant este fap- tul că, în această perioadă, am găsit trei clienți noi. Cu unul dintre ei eram în discuții înainte de pandemie, dar considera că avem prețuri mari, însă acum am început să colaborăm și lu- crurile evoluează foarte bine”, a arătat Ilie Ilea, director general Marvicon,
una dintre puținele firme care au tra- versat această perioadă fără probleme notabile.
Cererea mare pentru transport, la începutul instalării stării de urgență, urmată de o cădere a volumului de mărfuri, a creat o stare de instabilitate, inclusiv în ceea ce privește politica tarifelor practicate. Marvicon a preferat să păstreze o abordare constantă.
„Prețurile noastre nu sunt mari, dar nici nu acceptăm să le ducem într-o zonă neprofitabilă. Cei care au început să lucreze cu noi, cu tarifele noastre (considerate, în general, mari) conti- nuă colaborarea, pentru că le oferim ceea ce am promis și facem tot posibi- lul să rezolvăm problemele care pot apărea. Au fost situații în care am trimis camionul gol câteva sute de kilometri, pentru a rezolva o problemă, doar pentru că am promis acest lucru. Un avantaj este și faptul că noi am accep- tat destinații mai puțin populare, cum este, de exemplu, Elveția. Bulgaria și Grecia sunt alte destinații pe care mulți transportatori le evită”, a precizat Ilie Ilea.
Cum reușești să îți păstrezi prin- cipiile atunci când, aparent, întreaga piață o ia razna?
„Au scăzut volumele de transport și, totodată, tarifele. De exemplu, pe relația Olanda-România, sau Belgia- România, am văzut oferte la unele
 28 ...................................................................................................................................................... mai 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII
















































































   26   27   28   29   30