Page 41 - Revista Ziua CARGO
P. 41

     • Mercedes-Benz Travego, „Coach of the Year” în 2010, era în lumina reflectoarelor, punând accent pe sigu- ranță și introducând tehnologii utilizate în premieră la autocare.
• SETRA Danube Road Show 2010 a ajuns în România și a populari- zat cele mai noi modele, S 415 GT- HD Comfort Class 400 și autobuzul interurban S 416 H Multiclass 400.
• Noul Volvo FMX, destinat seg- mentului de construcții, își avusese premiera mondială.
• VW Transporter aniversa 25 de ani de la introducerea tracțiunii integrale. • Dacia „gustase”, deja, din succe- sul internațional și încerca să se adap- teze. Pentru a gestiona volumele mari,
compania controlată de Grupul Renault a făcut logistică totală, utilizând șoselele, căile ferate și marea. În jur de 600 de camioane erau încărcate și descărcate, zilnic, la Pitești, iar compania înregistrase, în numai o lună (aprilie 2010), comenzi pentru 10.000 de vehicule Duster.
Piață
• Aquila, prin Bujor Stănescu, direc- tor de logistică, dezvăluia că, în ciuda dificultăților economice la nivel global, compania își majorase flota cu 47 de camioane, de la începutul anului.
• Într-un moment în care nimeni nu mai investea, FM Logistic a decis să continue și a făcut o investiție im- portantă, la Petrești, într-un depozit.
• EvoBus organiza prima ediție a Balkan Fair Bucharest, târg de auto- buze și autocare rulate. Line-up-ul a fost alcătuit din 15 vehicule.
• Lufthansa făcea public faptul că mergea pe pierdere operațională, în primul trimestru al anului, cu o scădere de peste 10% (de la 330, la 286 de milioane de euro).
Construcții
• Arena Națională era în plină construcție, iar autoritățile, reprezen- tate, la acea vreme, de primarul Sorin Oprescu, anunțau că va fi gata în de- cembrie 2010, dar „la roșu”, fără cu- polă și gazon. Până la finalizare, se estima că va mai dura încă un an (2011), urmând ca, apoi, să fie inclusă în circuitul turistic bucureștean.
• Bauma 2010 tocmai ce se înche- iase; era cea mai mare expoziție din Europa destinată segmentului de con- strucții și fusese un succes absolut, asta în ciuda traficul aerian care fusese sus- pendat, din cauza unei erupții vulcanice din Islanda, care a blocat toată Europa.
415.000 de vizitatori reușiseră să calce pragul târgului. Noutățile aduse la târg au fost semnificative. „Parcă niciodată nu au fost atât de multe inovații prezentate în domeniul sus- tenabilității și al protecției mediului și al operatorilor”, era concluzia Ralucăi Mihăilescu, corespondentul interna- țional al ZIUA CARGO, la acea vreme.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
  mai 2020 ...................................................................................................................................................... 41
 RETRO

















































































   39   40   41   42   43