Page 50 - Revista Ziua CARGO
P. 50

   LOGISTICĂ
nează că migrația neregulată către Europa va crește din nou, o dată cu ridicarea restricțiilor de circulație. De asemenea, Centrul subliniază câteva noi modalități pe care le-au inventat infractorii pentru a-i ajuta pe migranți să intre în sau să călătorească prin Europa.
Raportul EMSC precizează: „Mă- surile de control la frontieră și restric- țiile de circulație la nivelul UE au con- dus la o schimbare în activitățile de trafic de la aerian, la terestru și mari- tim. Se folosesc din ce în ce mai mult mici ambarcațiuni, pentru traversarea granițelor situate pe râuri. Migranții sunt, de asemenea, transportați în ascunzători din vehiculele de marfă și din trenurile cargo, care încă mai traversează frontierele.”
Restricțiile de trafic au complicat, de asemenea, angajarea lucrătorilor sezonieri din domeniul agricol și au crescut cererea pentru migranții ilegali, aflați deja în regiunile respective.
În cadrul Europol, a fost creat un Task Force care se concentrează pe traficul de ființe umane, pentru a grăbi colaborarea în cadrul investigațiilor majore, cum ar fi incidentul din Essex, Marea Britanie, de anul trecut, când au fost descoperiți 39 de migranți vietna- mezi decedați într-un camion frigorific.
EMSC s-a folosit de acest raport pentru a împărtăși informații în legă- tură cu câteva dintre succesele anului trecut. Acestea au inclus targetarea unei bande implicate în transportul de migranți în vehicule frigorifice. Raportul subliniază: „Poliția de Frontieră france- ză, împreună cu Poliția Națională fran- ceză și Poliția Militară olandeză, cu suportul Europol și Eurojust, au de- montat o mare rețea infracțională implicată în transportul a aproximativ 10.000 de migranți afgani, iranieni, kurzi irakieni și sirieni, din regiunile franceze Le Mans și Poitiers, către Marea Britanie.
Migranții erau transportați în con- diții care pun viața în pericol, ascunși în vehicule frigorifice – adesea supra- aglomerate – cu până la 20 de per- soane per transport. Migranții plăteau până la 7.000 de euro pentru această călătorie periculoasă. Banii erau colectați prin intermediul unui sistem de banking administrat de către un suspect din Țările de Jos. În total, ban- da este suspectată că a câștigat în jur de 70 de milioane de euro profit de pe urma activităților ilegale.”
Raportul continuă: „Incidentele tra- gice, precum cel din Essex sau cazul morții prin sufocare a 71 de migranți într-un vehicul frigorific abandonat în Austria, în 2015, au subliniat riscurile pe care sunt gata să și le asume tra- ficanții, atunci când încearcă să ascun- dă cel mai mare număr posibil de mi-
granți în interiorul unui compartiment, pentru a-și maximiza profiturile.” De asemenea, este subliniat și comporta- mentul violent al bandelor, cum ar fi în- junghierile, jefuirea migranților și schim- burile de focuri din zonele de odihnă în care migranții sunt încărcați în ca- mioane, cu destinația Marea Britanie, ceea ce a condus la răniri și victime.
Migranții sunt, în mod frecvent, închiși în compartimente întunecoase și etanșe, în condiții inumane, nepotrivite pentru transportul de persoane.
Tipurile de compartimente includ spațiile de stocare ale camioanelor, remorcilor și vanurilor, compartimente special construite din autoturisme, vanuri sau camioane; chiar și la nivelul compartimentului motor. Migranții sunt transportați, de obicei, ore întregi, fără oprire. Traficanții folosesc frecvent și metoda de a ascunde migranți în tre- nurile de marfă, pentru traversarea Balcanilor de Vest și a țărilor înveci- nate. În primul trimestru al anului 2020, ascunderea în compartimente a rămas cea mai răspândită metodă de transfer secundar, din Grecia către nord și prin UE către Marea Britanie.”
sursa: Vigilant, mai 2020
traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU raluca.mihailescu@ziuacargo.com
50 .................................................................................................................................................... iunie 2020





















































































   48   49   50   51   52