Page 21 - Revista Ziua Cargo
P. 21

    „Mi-aș dori să putem ține alături de noi oamenii buni, însă sunt mai mulți factori externi la mijloc, pe care nu întotdeauna îi putem controla. Salariile din străinătate sunt foarte atractive pentru ei, motiv pentru care, dacă obțin un post extern, pleacă. Pandemia ne-a ajutat, pentru că, astfel, ne-am completat echipa, dar, o dată cu relaxarea, oamenii încep să se reîntoarcă în străinătate.” (Andrei Gheorghe)
ducere și de a lucra, mai departe, ală- turi de noi, în postura de curier sau de șofer. Din manipulanți, am reușit să formăm curieri, iar din curieri am reușit să facem șoferi profesioniști. Facem evaluări anuale, în scris, pentru fiecare om în parte. Astfel, aflăm care sunt punctele la care trebuie să mai lucrăm. Realizăm traininguri la angajare și, apoi, avem traininguri anuale și trimes- triale. Dacă nu investim în oameni, nu putem obține calitate”, a explicat Andrei Gheorghe, director transporturi FAN Courier.
Totuși, este greu să aplici un plan bine conturat de pregătire, atunci când te confrunți cu o migrațiune masivă a șoferilor.
„Principala problemă este legată de migrația șoferilor. Astfel, am decis să avem un training la angajare și, apoi, update-uri în funcție de necesi- tăți. Fiind specializați pe zona automo- tive, credem că cele mai necesare traininguri sunt legate de arimare și repartizarea corectă a mărfurilor, pen- tru o încărcare corectă pe axe. Aici, întâmpinăm mari probleme cu șoferii și primim multe amenzi. Este foarte greu, la o flotă de 300 de camioane, să verifici fiecare încărcare”, a arătat Dan Niculescu, director comercial- transport Dianthus.
Caracter și seriozitate... înainte de pregătire
Discuțiile despre pregătirea profe- sională riscă să nu aibă rezultatele scontate, fără o bază morală consis- tentă. Iar la acest capitol...
„Începând cu anul trecut, am rea- lizat că avem nevoie de traininguri de dezvoltare personală și de comunica- re, în primul rând. Și mă refer de la colegii de birou și până la executanți, conducători auto și mecanici. Astăzi, ne recrutăm șoferii după principii foarte simple – să aibă doi ochi, două mâini, două picioare, permis și atestat și le dai drumul în cursă, pentru că altfel te duci în cap. Însă, dacă urmărim grupurile șoferilor create on-line, con- statăm că ei se pregătesc între ei pro- fesional în metode tot mai laborioase de furt.
Dacă nu reușim să le stârnim un set de credințe angajaților, de conști- entizare a importanței lucrului bine fă- cut și corect, îmi este greu să cred că putem să înaintăm, pe partea de pro- fesionalizare.
Am putea face demersuri către or- ganele statului pentru reducerea pe- rioadei de școlarizare la 19-20 de ani, pentru a da ocazia tinerilor să devină șoferi profesioniști și nu să fie obligați să își aleagă o altă profesie. Din această cauză, riscăm să pierdem mulți oameni potențiali serioși și să rămânem cu persoane lipsite de ca- racter și seriozitate. De asemenea, ar trebui reduse taxele și impozitele afe- rente salariului șoferilor, pentru a face
această meserie mai atractivă”, a completat Melente Horoba, director general Transmixt Bistrița.
Reprezentanta IFPTR a atras atenția și asupra faptului că, în primul rând, managerii trebuie să fie atenți la propria pregătire profesională, care trebuie să fie foarte bună, pe toate domeniile.
„Apoi, aș recomanda pregătirea unor mentori și traineri care, la rândul lor, să poată comunica mai bine cu șoferii. Bineînțeles, toate acestea tre- buie însoțite de evaluări ale conducă- torilor auto și este surprinzător cât de mult se schimbă după astfel de eva- luări. Cel puțin, aceasta este experien- ța evaluărilor pe care IFPTR le-a realizat la firmele de transport. Practic, instructorul IFPTR merge cu șoferul în cursă și, apoi, are loc evaluarea și o discuție cu persoana respectivă, iar rezultatele ulterioare sunt remarcabile. Dacă aș deține o firmă de transport, mi-aș supune toți șoferii la astfel de evaluări. În urma acestora, știm exact unde trebuie ajutat respectivul con- ducător auto, pentru a deveni mai bun și pentru a vrea să devină mai bun”, a explicat Nicoleta Carmen Lupa, director regional IFPTR.
  „La un moment dat, șoferii nu mai sunt dispuși să asculte sfaturile venite din interiorul firmei, în schimb sunt mult mai deschiși față de un specialist venit din exterior. De aici, apar și rezultatele remarcabile obținute de instructorii IFPTR. Șoferul se simte liber și poate comunica mai bine, însă nu imediat. Este nevoie să treacă mai multe ore până să se ajungă la acest punct.” (Nicoleta Carmen Lupa)
august 2020 ................................................................................................................................................ 21
 PIAȚĂ ȘI COMPANII




















































































   19   20   21   22   23