Page 23 - Revista Ziua Cargo
P. 23

   vor juca un rol important, în condițiile în care mulți transportatori de interna- țional tranzitează această țară”, a spus Eduard Jiroș, network development manager IVECO Romania.
Proiecte pe cont propriu
În lipsa infrastructurii publice pen- tru alimentarea cu gaz natural, unii
transportatori au decis să investească în propriile stații de alimentare. Rezul- tatele sunt remarcabile.
„La ora actuală, avem, deja, peste un milion de kilometri parcurși cu ca- mioanele cu gaz. Avem o flotă de șap- te camioane CNG de la cei doi produ- cători care pot oferi această tehnologie pe capete tractor. Cu unul dintre ca- mioane, avem deja peste 200.000 km. Luna aceasta, avem un record de
„Folosim un camion pe relația Germania-Franța, care realizează 10.500 km numai în Germania,
în fiecare lună, asigurând o economie de aproximativ 2.000 de euro din taxele de drum. Practic, până acum am recuperat diferența prețului de achiziție dintre camioanele diesel și CNG, pentru acest camion.” (Alexandru Păun)
28.500 km și numărătoarea continuă... Este un proiect desfășurat în România, cu doi șoferi pe camion. Avem o stație în folosință comună, proprietate a unui alt transportator, și o altă stație proprie, la Sebeș. Mai avem o stație proprie montată, dar pornirea a întârziat din cauza pandemiei, și alte două stații achiziționate; una va merge la Pitești și alta la Brașov. Suntem foarte mulțumiți de acest proiect și previ- ziunile sunt foarte bune”, a declarat Alexandru Păun, director general Blue River.
Consum mai bun pe CNG
Experiența Blue River a demon- strat un consum semnificativ mai bun pentru camioanele pe gaz natural, față de cele similare diesel.
„Consumul de CNG este mult mai mic. Avem, pe România, trei camioane care merg în sistem non-stop, masa totală este permanent la 40 t și consu- mul este de 28,9 kg gaz la100 km. Pe același traseu, cu același șofer, am obținut un consum de 33 l/100 km pentru un camion diesel. Diferența este semnificativă și, până acum, nu am întâmpinat niciun fel de problemă de ordin tehnic. Problema reală este legată de lipsa infrastructurii, pe care noi încercăm să o dezvoltăm singuri și am reușit acest lucru cu costuri des- tul de mici. Ne dorim ca, până la finalul anului viitor, să realizăm transport na- țional pe întreg teritoriul țării cu CNG, schimbând mare parte din flotă. Ne-a surprins faptul că un camion încărcat CNG consumă mult mai puțin decât unul diesel, chiar dacă, pe încărcătură ușoară, consumurile sunt compara- bile. Am semnat un contract pentru 30 de camioane pe gaz, primele cinci fiind deja ridicate și încă 5 produse, pe care urmează să le ridicăm în scurt timp. Încercăm să identificăm clienți și pe comunitate. Singurul dezavantaj este autonomia de aproximativ 450 km. Șoferii sunt mulțumiți și am fost plăcut surprinși de faptul că mulți au solicitat să conducă aceste camioane”, a arătat Alexandru Păun.
pagini realizate de Radu BORCESCU radu.borcescu@ziuacargo.com
 august 2020 ................................................................................................................................................ 23
 PIAȚĂ ȘI COMPANII





















































































   21   22   23   24   25