Page 25 - Revista Ziua Cargo
P. 25

  acoperi prejudiciul real”, ci „va inter- veni o reducere a valorii de piață a autovehiculelor” și „va scădea calitatea serviciilor, fapt care va avea un impact negativ asupra siguranței în trafic”.
În privința plafonării valorii despă- gubirilor pentru reparații, transportatorii COTAR consideră că aceasta va cau- za întârzierea nejustificată a reparații- lor și acordării vehiculului la schimb, va crește cu câteva mii de dosare nu- mărul litigiilor privind recuperarea pre- judiciilor, că vor interveni dificultăți majore pentru consumatori la reparații și închiriere și că asigurătorii vor acor- da despăgubirile în mod arbitrar și abuziv.
Despre dispozițiile din alineatul 2 indice 1 al articolului 22, operatorii de transport spun că ele „instituie o con- diționare injustă privind acordarea vehiculului la schimb”. Astfel, prețurile de referință vor deveni prețuri fixe, încălcând legea concurenței. Mai mult, s-ar încălca articolele 101 și 102 din Tratatul de Funcționare a Uniunii Euro- pene și articolele 44, 45, 53 și 135 din Constituția României, precum și le- gislația altor state membre ale UE.
Scumpirea RCA, temerea majoră
Temerea majoră a patronatelor din transporturi este scumpirea polițelor RCA. La dezbaterea publică de la Co- misia de Dialog Social, Augustin Ha- giu, președintele Federației Operato- rilor Români de Transport (FORT), a amenințat cu proteste, amintind de cele din anii 2016-2017.
„În momentul în care tarifele au explodat, timp de un an, ne-am aflat în Piața Victoriei, în fața ASF, încercând să rezolvăm niște lucruri, astfel încât tarifele de primă să nu se mai ducă la 20.000 de lei, așa cum era la vremea
respectivă, pentru clasa B0, la un cap tractor. După protestul din 2017, care a dus la decapitarea conducerii ASF de la vremea respectivă, am participat la multe din reglementările din actuala lege RCA, la nivel guvernamental, dar, în special, în Parlament”, a arătat reprezentantul FORT.
„Samsarii de polițe”
El consideră că nu este necesar acest proiect de OUG, ci Parlamentul
trebuie să facă modificările legislative necesare: „Un răspuns primit de la Consiliul Concurenței confirmă Parla- mentului că este necesar să intervină în acest context al scandalului dintre service-uri și societăți de asigurare, astfel încât asiguratul să beneficieze de cele mai bune condiții de piață, ca să nu avem explozie a tarifelor”.
Augustin Hagiu a acuzat că „sam- sarii de polițe au făcut un business din ceea ce înseamnă tranzacționarea dreptului de despăgubire”, lucru inter- zis de Codul civil.
Amendamentele FORT
FORT a propus două amenda- mente: completarea articolului 21, cu un alineat – „Penalitățile sunt legate, în mod esențial, de persoana terțului prejudiciat, urmând a fi plătite direct acestuia, pe bază de cerere” – și a arti- colului 23, cu un alineat nou – „Dreptul de despăgubire este legat, în mod esențial, de persoana terțului prejudi- ciat”.
Magda SEVERIN
magda.severin@ziuacargo.ro
   „ASF este de acord cu forma proiectului de OUG inițiat de MFP”, a declarat la dezbatere Cristina Zgonea, reprezentanta instituției.
septembrie 2020 .......................................................................................................................................... 25
 ACTUALITATE
PUBLICITATE
















































































   23   24   25   26   27