Page 26 - Revista Ziua Cargo
P. 26

   Frauda ITP
PIAȚĂ ȘI COMPANII
Un caz incredibil a zguduit lumea transporturilor românești: aparent, o firmă mare din Suceava își făcea inspecțiile tehnice periodice la camioane, fără să le mai aducă în țară, evident,
în mod fraudulos.
C azul, publicat inițial în cotidia- nul Bună Ziua Iași (BZI) și de- venit, între timp, dosar penal, instrumentat de poliția din Suceava, ne-a atras atenția. Discutăm de o firmă mare, cu o flotă importantă, de câteva zeci de autovehicule (conform datelor primite de la poliție) și cu o vechime mare pe piață. O companie care a cu-
noscut o dezvoltare fulminantă și, aparent, sănătoasă, în ultimii zece ani, cu investiții importante în flotă, cu a- proape 100 de angajați... De ce să te pretezi la o asemenea practică ilegală și atât de riscantă, din punct de vedere al unor eventuale dosare penale?
„Este pe bani!” mi-a spus unul dintre transportatorii cu care am dis-
cutat despre acest caz. Mulți bani, da- că luăm în considerare că, în urma discuțiilor avute cu mai mulți jucători din piață, neaducerea camionului în țară pentru ITP înseamnă reducerea costurilor cu între 1.500 și 5.000 de euro per camion, per an. Diferența a- pare în funcție de capacitatea de a găsi marfă pentru această cursă și
26 .......................................................................................................................................... septembrie 2020


























































































   24   25   26   27   28