Page 27 - Revista Ziua Cargo
P. 27

   Vlad Alexa, jurnalist Bună Ziua Iași:
„Experiența mi-a arătat că există diferențe mari de abordare sau respectare a legislației de la un județ la altul, iar Suceava, unde există multe firme de transport, pare a fi un județ închis.”
 distanța dintre rutele europene unde operează firma și sediul acesteia din România.
Povestea unui fenomen
Dar să începem cu începutul. Atunci când afli de un asemenea caz,
atât de... penal, îți pui problema că este probabil ca în spate să fie o posibilă răzbunare sau răfuială între firme concurente și nu ar fi pentru pri- ma dată când unele companii româ- nești se ponegresc, cu ajutorul presei. Astfel, am început propria investigație. Iată ce am aflat: aparent, toată lumea din transporturi știe de această prac-
tică; se pare că, în ultimii doi ani, a cunoscut o dezvoltare ce o ridică la un nivel ce poate fi catalogat ca „feno- men”. Toți cei cu care am vorbit au avut în minte același procent – aproxi- mativ 50% din flota de camioane ce operează pe Comunitate obțin ITP fraudulos, de la distanță. Cu alte cu- vinte, încă o „tinichea” care atârnă la gâtul transportului românesc. Totuși, o „tinichea” specială, care se dovedeș- te a fi o capcană extrem de periculoa- să pentru cei care nu au rezistat ten- tației.
Obținerea ITP fără a aduce ca- mionul în țară este, aparent, banală. „În cazul de față, firma de transport are același tip de mașină și culoare pentru întreaga flotă. De asemenea, are dubluri pentru toate plăcuțele de înmatriculare. Unul dintre camioane este menținut permanent acasă – ca- mionul matriță. În funcție de momentul expirării ITP, acestui camion îi sunt atașate plăcuțele de înmatriculare ale autovehiculelor ce rulează în Comu- nitate. Astfel, camionul este dus la sta- ția ITP și i se fac verificările”, a explicat Vlad Alexa, jurnalist al cotidianul BZI,
care a investigat cazul.
Documentele originale erau trimise
cu microbuzul, probabil odată cu schimburile de șoferi. Astfel, o săptă- mână sau două, camioanele mergeau fără documente.
Și totuși... Conformitatea între documente și mașina de pe linia ITP este verificată, în mod obligatoriu, de către angajații service-ului. În plus, toată acțiunea de verificare este fil- mată, imaginile ajungând la RAR. Mai mult decât atât, există un soft care blochează, în mod aleatoriu, mașinile verificate pe linia ITP. În aceste cazuri,
septembrie 2020 .......................................................................................................................................... 27
 PIAȚĂ ȘI COMPANII





















































































   25   26   27   28   29