Page 26 - Demo
P. 26

   Adina Vălean, comisar european pentru Transporturi:
„Bineînțeles, vehiculele electrice au emisii zero, însă privim procesul de transformare din întreaga economie, nevoia în creștere de electricitate și trebuie să ne asigurăm că această energie electrică este produsă prin metode verzi. Nu ne dorim mutarea poluării de la utilizatori, la producători. Există multe speranțe în legătură cu capacitatea hidrogenului de a ajuta la atingerea obiectivului privind un transport sustenabil, pentru viitor. Și nu doar pentru transportul rutier, ci și pentru cel naval și, într-un viitor mai îndepărtat, cel aerian și, poate, ferioviar.”
 Decarbonizarea transportului și rolul hidrogenului
Sub acest titlu s-a desfășurat o conferință internațională, organizată de POLITICO și sponsorizată de IVECO și Nikola.
 Evenimentul, organizat la înce- putul lunii octombrie, s-a con- centrat pe găsirea celor mai bune metode pentru decarbonizarea transporturilor și rolul pe care îl poate juca hidrogenul.
Țintele ambițioase propuse de au- toritățile europene sunt cu atât mai provocatoare, cu cât, astăzi, mai puțin de 0,1% dintre camioanele noi vându- te au emisii zero.
În plus, motoarele electrice pe hidro- gen (fuel cell) vor avea nevoie de stații pentru alimentare și, totodată, este nece- sară creșterea producției de hidrogen. La ora actuală, acesta este obținut din metan, însă soluția ecologică ar trebui să fie obținerea hidrogenului din apă.
Proiecte în lucru
Un exemplu elocvent oferit de re- prezentanții IVECO și Nikola a fost le-
gat de coridorul SCAN-MED al rețelei TEN-T (legătura dintre Scandinavia și Italia). Dacă, în 2030, jumătate dintre camioanele utilizate pe acest coridor ar utiliza hidrogenul, ar însemna 39.000 de camioane, care ar avea nevoie de 218 stații de reîncărcare, ar utiliza 328.000 de tone de hidrogen anual și 4,6 milioane de tone de CO2 ar repre- zenta emisii salvate. Această transfor-
mare ar fi realizabilă, din punct de vede- re al IVECO și Nikola. De altfel, IVECO a trecut, deja, printr-o experiență simi- lară, atunci când a lansat, cu câțiva ani în urmă, camioanele LNG. Astăzi, sunt peste 300 de stații de alimentare.
CNH Industrial și Nikola își propun ca primele camioane electrice cu ba- terii să apară la finalul anului viitor, iar cele pe hidrogen în 2023.
26 ............................................................................................................................................ octombrie 2020
PIAȚĂ ȘI COMPANII





















































































   24   25   26   27   28