Page 27 - Demo
P. 27

   Gerrit Marx, președinte CNH Industrial pentru vehicule comerciale și speciale și membru al consiliului director Nikola:
„Suntem încântați de oportunitățile existente pentru a transforma în realitate transportul pe distanțe lungi cu emisii zero și ne-am bucurat să împărtășim modul în care hidrogenul poate contribui la decarbonizarea industriei. Această transformare a început, deja, și CNH Industrial se află în prima linie. Lucrăm alături de Nikola pentru a contribui la finalizarea Tre BEV, astfel încât să putem începe producția la fabrica noastră JV din Ulm, Germania, începând cu al patrulea trimestru al anului următor.”
  Comisia Europeană are țintele stabilite
Prezentă în cadrul evenimentului, Adina Vălean, comisar european pen- tru Transporturi, a reamintit importanța pe care Comisia Europeană o dă atin- gerii pragului de emisii neutre de CO2 până în 2050 și, implicit, a noilor ținte pentru 2030. Iar transportul va trebui să contribuie cu o reducere de 90% a emisiilor.
„Până la finalul acestui an, voi pre- zenta o strategie pentru mobilitate inteligentă, sustenabilă și rezistentă, în care vom detalia o viziune privind direcția în care vom acționa pentru atinge cât mai rapidă a rezultatelor dorite. Și toate modurile de transport vor contribui la această transformare”, a precizat Adina Vălean.
Măsurile și instrumentele imple- mentate vor fi în corelare cu specificul fiecărui sector de transport.
„Sunt zone în care nu s-au făcut, până acum, mulți pași, precum trans- portul maritim și, de aceea, va trebui să avem o atenție specială, aici. Trans- portul rutier și cel aerian vor cunoaște, de asemenea, transformări. Însă va exista și o viziune globală, deoarece ne dorim încurajarea intermodalității, pentru că trebuie să mutăm cât mai multă marfă de pe șosele pe calea ferată și căile navigabile, acestea două fiind modurile de transport cele mai sustenabile. Pentru atingerea acestor obiective, vom dezvolta soluții digitale și terminale moderne”, a afirmat co- misarul european.
Astfel, va exista un pachet de mă- suri, un accent important fiind pus pe carburanții alternativi și infrastructura dedicată acestora.
„Pentru transportul rutier, există, deja, flote de camioane LNG și un anumit grad de dezvoltare a infrastruc- turii pentru acest carburant. Este un
pas înainte, însă și acesta trebuie privit ca o etapă tranzitorie, deoarece, în viitor, țintim vehicule cu emisii zero. Suntem interesați să vedem cum po- tențialul oferit de hidrogen devine o realitate”, a explicat Adina Vălean.
La începutul anului viitor, Comisia Europeană va pregăti o directivă pen- tru infrastructura necesară carburan- ților alternativi.
„Până în 2025, avem ca țintă atin- gerea unui milion de stații de reîncăr- care și realimentare. Avem în vedere ca aceste ținte să fie oglindite și din punct de vedere bugetar. Țintele au fost fixate și căutăm cele mai bune soluții pentru a le atinge. Sunt țări unde infrastructura se dezvoltă natu- ral, cum ar fi stațiile de reîncărcare, în multe țări unde deja parcul de vehi- cule electrice este semnificativ, și pot fi și situații unde va trebui să interve- nim financiar și/sau prin obligarea statelor la dezvoltarea infrastructurii”, a completat Adina Vălean.
Eurovinietă?
„Sunt dezamăgită de faptul că dis- cuțiile legate de eurovinietă nu au pro- gresat de multă vreme. La preluarea mandatului am analizat situația la zi și cred că există două elemente evi- dente care au potențialul de a îmbu- nătății lucrurile – cerul european unic și eurovinieta. Alături de principiul «uti- lizatorul trebuie să plătească», ar tre- bui să avem și «poluatorul trebuie să plătească». Este o propunere corectă și utilă. În urma discuțiilor cu partenerii din Consiliu, așteptăm atingerea unei abordări unitare până la finalul anului și cred că, în președinția Germaniei, se va obține acest deziderat. Astfel, sper că la începutul anului viitor vom vedea mișcări importante în legătură cu eurovinieta”, a precizat Adina Vălean.
Eurovinieta nu este singurul instru- ment luat în discuție.
„Între timp, există dezbateri privind ETS (Emissions Trading Scheme – instrument pentru reducerea emisiilor pe drumuri) și vom vedea unde duc aceste discuiții, pentru că, în final, toa- te aceste instrumente vor trebui regla- te pentru a nu exista riscul ca popula- ția să plătească de două ori pentru același lucru. Personal prefer eurovi- nieta. Avem nevoie de coerență în im- plementarea diferitelor instrumente – euroviniete, ETS și/sau noi standarde privind emisiile de CO2 pentru vehicu- le”, a completat comisarul european.
Mai pregătiți
în fața pandemiei
Pandemia a dus, la debutul ei, la blocaje și întârzieri în granițe. Suntem acum mai pregătiți?
„Pandemia continuă să afecteze transportul persoanelor. Însă, în ceea ce privește transportul mărfurilor, nu sunt îngrijorată, pentru că toate statele europene au văzut beneficiile pe care le asigură cooperarea. Coridoarele verzi vor rămâne, indiferent de evoluția pandemiei, pentru că s-au dovedit foarte eficiente pentru buna circulație a mărfurilor, traversarea granițelor și siguranța angajaților din transporturi. Măsurile stabilite pentru trecerea gra- nițelor și siguranța angajaților vor ră- mâne”, a arătat Adina Vălean.
Monitorizarea prin satelit a treceri- lor de frontieră, precum și îmbunătă- țirea dialogului între statele membre ale UE, sunt, de asemenea, aspecte pozi- tive, dezvoltate în timpul pandemiei.
„Foarte eficientă este dezvoltarea punctelor de contact în statele mem- bre. Astfel, am putut avea discuții in- teractive și împărtăși cele mai bune practici. Am dezvoltat aplicații pentru monitorizare prin satelit a traficului în diferite puncte (zone de trecere a gra- nițelor) și acestea vom căuta să le păstrăm, pentru a asigura buna circu- lație a mărfurilor în pandemie și nu numai”, a declarat comisarul euro- pean.
Radu BORCESCU
radu.borcescu@ziuacargo.ro
  Mark Russell, chief executive officer Nikola:
„Suntem încrezători că Nikola Tre va stabili standardul pentru camioanele cu emisii zero și am fost mândri să sponsorizăm acest eveniment, având în vedere planurile ambițioase ale Comisiei Europene de a atinge neutralitatea în materie de carbon până în 2050. Credem că Nikola, în parteneriat cu CNH Industrial, poate juca un rol semnificativ în a ajuta la atingerea acestor obiective pentru piața transporturilor grele.”
octombrie 2020 ............................................................................................................................................ 27
Ținte de reducere a emisiilor de CO2
• Reducere de 15% până în 2025 și între 5-10% vehicule de peste 16 t cu emisii zero (între 24.000 și 30.000 vehicule)
• Reducere de 30% până în 2030 și peste 20% vehicule de peste 16 t cu emisii zero (peste 60.000 vehicule).
 PIAȚĂ ȘI COMPANII




































































   25   26   27   28   29