Page 50 - ZIUA CARGO
P. 50

H.ESSERS
Specializarea
continuă...
Cum arată cifrele aferente perioadei de pandemie? Unde se plasează transportul internațional? Cum se așază depozitele în grafice? În ce direcție o ia trenul? Am discutat (online) cu Jeroen Fabry, director general al H.Essers România.
  ZIUA CARGO:
Reprezentați o companie care mizează pe
nișele de piață.
Ați continuat, în această perioadă, în aceeași direcție?
Jeroen Fabry: H.Essers a pre-
luat relativ recent compania franco- norvegiană Tank Management, spe- cializată în transportul de produse chimice în sistem vrac, achiziție care crește capacitatea grupului pe acest segment. Reamintesc, ne-am lansat, în urmă cu 3 ani, în domeniu, prin achi- ziția Huktra, companie specializată, de asemenea, în transportul vrac de pro- duse chimice. H.Essers România are, în acest moment, 4 clienți ficși pentru care asigură transport vrac de produse chimice, utilizând trenul, între Belgia și Curtici, de unde marfa este preluată de camioane până la destinație.
Este vorba despre produse chimice, care presupun inclusiv respectarea unui regim de temperatură controlată, pe care noi îl putem oferi pe tren.
Jeroen Fabry
Pe scurt, fiecare tren beneficiază de un vagon care funcționează în sis- tem de generator (pentru care există inclusiv backup) și la care se leagă toate vagoanele care au nevoie de electricitate, pentru a asigura regimul corect de temperatură necesar produ- selor chimice sau farmaceutice.
Acestei facilități i se adaugă și po- sibilitatea de a păstra vagoanele într-un regim de securitate strict, nece- sar bunurilor de mare valoare, trans- portate în sistem TAPA.
Ați lansat, în acest an,
un tren Curtici-Istanbul.
De ce acum?
După mai bine de 10 ani în care
a fost așteptat momentul potrivit, am lansat, în acest an, un tren Curtici- Istanbul. Am reușit să punem la punct o soluție competitivă din punctul de vedere al termenelor de livrare, care asigură un lead-time de 48 de ore între cele două orașe. Trenul devine, astfel, mai rapid decât camionul, pe această relație, în condițiile în care timpii de așteptare în frontiere pot fi semnificativi. Din punctul meu de vedere, câștigăm o jumătate de zi în fiecare zi, în comparație cu camionul, în funcție de aglomerația din graniță.
Soluția răspunde inclusiv obiecti- velor de dezvoltare sustenabilă pe care și le-a impus grupul. Concret, H.Essers a preluat 5 dintre cele 17 obiective (SDGs – Sustainable Deve- lopment Goals) pe care ONU le-a adoptat în 2015, pentru a construi o societate mai bună până în 2030.
Una dintre aceste ținte are în prim plan protecția mediului și răspunde, în același timp, strategiilor clienților. Avem beneficiari care își propun ca până în 2030-2040 să se plaseze într-un regim de neutralitate din punctul de vedere al emisiilor de CO2.
Sunt clienții dispuși să plătească în plus pentru
o soluție care protejează mediul?
Bineînțeles, prețul este important,
dar ideea este că trebuie să ai în spate o strategie, prin care să arăți că deții modalități pentru a reduce emisiile dă- unătoare mediului. Este un motiv pen- tru care, în prezent, avem trenuri care merg din Europa de Vest către Polonia, Italia, România și Turcia. În plus, în Belgia, folosim inclusiv canalele, foarte utile din cauza traficului extrem de con- gestionat. Unul dintre site-urile noastre din Genk a devenit chiar port.
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
 50 ............................................................................................................................................ noiembrie 2020








































































   48   49   50   51   52