Page 51 - ZIUA CARGO
P. 51

  Suntem o companie de familie cu alură de multinațională și, pentru că și clienții noștri sunt multinaționale, gândim împreună astfel de programe.
Ne dorim să lăsăm clientul să aleagă varianta potrivită de transport pentru strategia sa, optând pentru camion, tren, sau transport pe canale.
În acest context, am elaborat un tabel în care sunt trecute toate ele- mentele necesare pentru luarea unei decizii. Strategia noastră a fost să ne ascultăm clienții și să dezvoltăm îm- preună proiecte. Iar, în acest context, am beneficiat de multe idei. Suntem un furnizor de servicii. Avem propriile camioane sau depozite, dar nu le vin- dem ca atare, ci livrăm soluții adaptate la cerințele clientului.
Pe partea de transport rutier facem, în această perioadă, în Belgia, primele teste cu panouri solare amplasate pe camion.
Mai exact, este vorba despre am- plasarea panourilor pe plafonul trai- lerului, pentru a furniza energia nece- sară pentru funcționarea agregatului frigorific. Ținând cont de faptul că tes- tele arată bine, vom extinde soluția la mai multe semiremorci, în ideea de a reduce consumul de motorină și de a proteja mediul. Soluția aparține de- partamentului nostru de inovare.
Panourile solare sunt utilizate și în cazul depozitelor, fiind dublate, în Belgia, de eoliene.
Anul viitor, vom monta panouri solare, în centrul logistic de lângă București.
Investiția îi succede celei făcute în cursul acestui an, când am extins depozitul cu 10.000 mp destinați, în exclusivitate, produselor chimice. In- vestiția a fost făcută în plină pandemie, dar 85% din noul depozit sunt deja ocupate, iar, până la finalul anului, vom demara alte 2 proiecte noi, care vor acoperi capacitatea rămasă.
În acest moment, centrul H.Essers delakm23depeA1dispunede 60.000 mp de depozit, destinați pro- duselor chimice, industriei farmaceu- tice sau mărfurilor generale.
Ce s-a întâmplat, din punctul de vedere al cererii și al volumului de activitate,
pentru H.Essers România?
Părerea mea este că au fost amâ- nate multe decizii. Ca orice transpor- tator, am fost afectați pe segmentul
de transport rutier internațional, care a generat venituri reduse cu 10%. Pandemia a generat dificultăți, dar sperăm ca, în prima jumătate a anului viitor, să ne revenim și să atingem vo- lumele pe care le aveam înainte de pandemie. Am ajuns, deja, la un nivel constant al cifrei de afaceri și sperăm ca, de acum încolo, să creștem.
Pe segmentul de logistică, lucrurile sunt puțin diferite, pentru că aici vor- bim despre contracte semnate în urmă cu jumătate de an sau cu un an. Între- barea este dacă pornim acum sau în 3-4 luni. Dar și aici este vorba despre clienți, unii dintre ei fiind confruntați cu scăderi de volume. Cifra de afaceri a consemnat o diminuare de 5-6%. Este vorba despre reduceri sustena- bile și cred că am fost feriți, datorită faptului că nu suntem focusați pe in- dustria auto.
În privința trenului, pot spune că am ajuns deja la nivelul înregistrat înainte de pandemie.
V-ați confruntat cu
îmbolnăviri cu COVID-19?
Încercăm să menținem reguli stric- te privind protecția sănătății, dar ne-am confruntat cu îmbolnăviri și am fost controlați de DSP, care a confirmat că am abordat o conduită corectă, în acest sens. Din păcate, chiar dacă la serviciu respectăm distanțarea socia- lă, nu avem niciun control cu privire la ceea ce fac oamenii acasă. A fost și perioada de vacanță, de care avem cu toții nevoie, am avut angajați care s-au întors bolnavi și ne-am confruntat inclusiv cu cazuri asimptomatice.
În prezent, nu mai facem ședințe (nici la nivel intern și nici la nivel extern), unde să participe mai mult de
4 persoane.
Avem măști și nimeni nu are acces în companie fără a fi verificată tempera- tura. De altfel, am dezactivat bad- ge-urile, ca să nu se mai poată intra decât cu ajutorul celor de la pază, care realizează controlul temperaturii. În plus, o dată pe săptămână dezinfectăm tot spațiul comun.
Cei care sunt din afara companiei (șoferi, personal de mentenanță etc.) beneficiază de spații sanitare externe, pentru a nu intra în contact cu angajații din depozit.
Dar, dacă, la început, în luna mar- tie, lumea era speriată, acum ne-am obișnuit și oamenii s-au relaxat. Avem o procedură bine pusă la punct și o urmăm de fiecare dată când un an- gajat este bolnav. Nu mai este nimic ieșit din comun.
Ați vorbit despre
preluarea unor obiective ONU. Ne mai puteți da un exemplu?
Un alt obiectiv preluat de la ONU
vizează sănătatea, iar în acest context am demarat, în urmă cu 4 ani, un pro- gram destinat angajaților, care sunt antrenați în activități sportive și moti- vați să mănânce sănătos și să renunțe la fumat.
De exemplu, în acest an am făcut un „Tour de France”, unde competiția s-a dat între 13 echipe reprezentând tot grupul. Echipa din Oradea a câș- tigat concursul.
De asemenea, anul trecut am direcționat 60.000 de euro, din cei 2% din impozitul pe profit, pentru con- strucția unui spital, în București, pentru copiii bolnavi de cancer.
Încercăm ca, prin aceste acțiuni, să îmbunătățim calitatea vieții.
Meda IORDAN
meda.iordan@ziuacargo.ro
noiembrie 2020 ............................................................................................................................................ 51
 PIAȚĂ ȘI COMPANII

































































   49   50   51   52   53