Page 52 - ZIUA CARGO
P. 52

Preluare în timp
de pandemie
O perioadă plină de învățăminte... așa caracterizează Paul Niță, director general ID Logistics Romania, ultimele luni, când furnizorul de servicii logistice a acomodat o echipă nouă,
de 350 de persoane, într-un depozit de 52.000 mp.
  ZIUA CARGO: ID Logistics Romania a preluat,
în perioada pandemiei, organizarea zonei de logistică pentru un nume important din zona de retail. Despre ce este vorba?
Paul Niță: Da, într-adevăr, ID Lo- gistics a lansat operațiunile logistice pentru un mare retailer din România, la noua lor platforma ambientală, de 52.000 mp, de produse food și non- food. A fost vorba de consolidarea operațiunilor care, anterior, se derulau în 3 depozite cu 3 locații diferite.
Cât de mare este echipa
nouă?
În Ștefănești, am pus pe picioare o echipă de peste 350 de oameni, care acoperă toate activitățile din de- pozit (inclusiv pregătirea coletelor din zona de stocaj, cât și a celor din zona de cross).
Care au fost principalele
provocări?
Pe lângă provocările operaționale, legate de consolidarea a 3 platforme într-una singură, a trebuit să ținem cont și de măsurile suplimentare nece- sare pornirii și susținerii unei activități logistice de asemenea anvergură, pe timp de criză sanitară. În plus, distan- țarea fizică la locul de muncă, activi-
tățile legate de dezinfecția locurilor cu trafic sporit, decalarea schimburilor, astfel încât interacțiunea oamenilor să fie cât mai redusă au făcut ca produc- tivitatea oamenilor să scadă și, deci, perioada de ramp-up să fie una mai dificilă pentru noi.
Cum ați gestionat criza din sănătate? Ați făcut angajări suplimentare?
La început, am fost puțin stresați
de modificările pe care a trebuit să le facem într-un timp atât de scurt, pentru a asigura continuitatea activității. Însă planul creat ne-a permis să nu avem disfuncționalități majore, în cazul apa- riției de probleme sanitare, în cazul vreunui angajat și a contacților săi di- recți. Am lucrat cu echipe mai mici, tocmai din acest motiv.
Cum s-a desfășurat activitatea de recrutare?
A fost mai greu decât înaintea pandemiei? Continuați angajările?
Cu siguranță, a fost mai greu. Deși
avem oameni care activează pe teren, pentru recrutări directe, în zonele te- ritoriale de interes, perioada de înce- put a fost una foarte grea, oamenii fe- rindu-se să înceapă un job nou, în această perioadă. Ulterior, când s-au obișnuit cu măsurile de prevenție și și-au dat seama că nu putem funcțio- na dacă toți stăm acasă, lucrurile au
reintrat pe făgașul normal. La momen- tul actual, încă facem angajări, dar nu în ritmul de astă vară.
Ați preluat echipe noi, odată cu preluarea noului client. Cum ați reușit să integrați personalul nou în cultura și modul de lucru al ID Logistics?
Am preluat o parte din echipele
existente, însă în procent mic (pentru că distanța față de domiciliu a crescut considerabil). Au avut loc discuții indi- viduale cu fiecare angajat care a dorit să rămână în echipa noastră logistică. Li s-a explicat modul de lucru, modul de salarizare, faptul că munca supli- mentară este recompensată corect, șefii le acordă respectul cuvenit iar activitatea fiecăruia dintre ei este im- portantă. Cultura ID Logistics este foarte simplă și transparentă: activăm ca antreprenori la locul de muncă, suntem responsabili și ne comportăm cu profesionalism, credem și tindem către excelență operațională și acor- dăm suport clienților, colegilor, atât din România cât și celor de la grup, dacă este cazul.
Care sunt elementele cheie care v-au ajutat
(sau prin care încercați) să obțineți rezultatele dorite? Cred ca elementul cheie este co-
municarea, frecventă și din ambele sensuri. Atâta timp cât oamenii simt că fac parte din obiectivele companiei, nu doar li se spune ce au de făcut, pun umărul zi de zi să ajungă la acele re- zultate. Și vin și cu idei de îmbunătățire a activității lor, care se pot, apoi, trans- pune și in alte depozite IDL.
Purtați discuții cu angajații? Sunt alte lucruri pe care le așteaptă în această perioadă de la angajator?
Discuții au loc zilnic între manage-
rul de depozit și cei de departamente, apoi între managerii de departamente și șefii de echipă, care, mai departe,
PIAȚĂ ȘI COMPANII
 „Cu o felie de tort și zâmbete pe sub mască – așa am aniversat 3 ani de activitate în România.”
52 ............................................................................................................................................ noiembrie 2020

































































   50   51   52   53   54