Page 35 - Revista ZIUA CARGO
P. 35

 Care a fost evoluția diferitelor segmente de transport, în România? Ceea ce am putut observa, anul
trecut, în România, a fost faptul că piața internă de transport și cea de construcții n-au fost afectate atât de mult cât transportul internațional. Am putut vedea o creștere a volumelor pe segmentul rigidelor (autoșasiurilor) și o scădere la capete tractor.
Dar, în același timp, datorită echipei din România, sunt mândru să precizez că Volvo Trucks deține, în prezent,
o cotă de piață de 26% pe segmentul capetelor tractor, unde este și lider de piață, pentru 2020.
Din punctul de vedere al vânzărilor, ceea ce este relevant este faptul că, anul trecut, ne-am majorat cota de piață cu peste un procent, comparativ cu anul anterior, în condițiile unei piețe aflate în scădere. Iar cel mai bine vândut produs al nostru, anul trecut, a rămas FH 4×2, din generația anterioară, model pentru care considerăm că tehnologia I-Save... a salvat situația, în condițiile unei con- tracții a pieței totale de camioane, în România, de aproximativ 35%. Această tehnologie de ultimă oră este de natură să sprijine transportatorii în efortul lor de a realiza economii de costuri în ceea ce privește combustibilul și se bucură de un real succes în rândul transportatorilor.
În ce mod a schimbat pandemia planurile legate de lansarea noilor game? Lansarea noilor camioane a fost
o mare provocare pentru Volvo Trucks,
deoarece toate planurile elaborate la nivel internațional, destul de ample, au fost afectate major. Și începerea producției noilor modele a fost puțin întârziată, din cauza închiderii tempo- rare a fabricilor. Dar ceea ce am făcut în România, cu lansarea noilor mode- le, vizitând fiecare oraș important, a oferit posibilitatea clienților de a vedea camioanele într-o anumită locație, apropiată de ei, într-un anumit interval de timp prestabilit, în deplină siguran- ță. La București, au avut, chiar, posibi- litatea de a le testa, iar echipa din România a realizat un lucru extraor- dinar, în acest sens, având planuri de rezervă pentru orice situație. Astfel, lansarea pe piața românească a fost un succes iar feedbackul din partea clienților a fost foarte bun. Ne-am a- daptat și am făcut eforturi mai mari, la nivel local.
Pentru că este vorba despre un domeniu care a avut o evoluție bună, anul trecut, care sunt noutățile din punctul de vedere al vehiculelor de construcții? Suntem foarte mândri de aspectul
noului camion FM, de ceea ce au rea- lizat designerii noștri și de spațiul și vizibilitatea pe care le oferă cabina, pe
acest segment de activitate. Preconi- zăm că va exista o cerere importantă pentru acest model, pe diferite seg- mente, în special pentru transportul intern, pentru distribuție, cisterne sau containere, de exemplu. De aseme- nea, și noul FMX oferă clienților avan- taje nete, datorită vizibilității și, nu în ultimul rând, direcției dinamice (dis- ponibilă opțional pentru ambele mode- le). Cred că astfel de elemente de si- guranță și confort trebuie valorificate mai bine.
În prezent, există,
încă, tendința, pe
piața românească,
de a lăsa aceste elemente de siguranță și confort
pe plan secund, iar aceasta este cea mai mare provocare pentru noi,
la nivel de industrie.
Este, într-adevăr, o investiție supli- mentară, dar care aduce multiple a- vantaje, deoarece mediul de lucru de pe șantier, de exemplu, este unul foar- te solicitant pentru sănătatea și sigu- ranța șoferului. Misiunea noastră este de a convinge proprietarii că aceasta este una dintre modalitățile de a păstra șoferii în companie.
 Alexandru Santamarian: „În urmă cu câțiva ani, transportatorii cumpărau camioane fără să aibă, neapărat, o acoperire în volumul de activitate de la momentul respectiv. Acum, nu se mai întâmplă acest lucru, dar nu este neapărat în conexiune cu anul 2020. De asemenea, în trecut, clienții doreau să aibă propriul lor atelier de service, deoarece toată lumea era convinsă că este cel mai bine, din perspectiva costurilor, dar și acest lucru s-a schimbat. În prezent, peste 50% dintre camioanele noi vândute sunt acoperite prin contracte de service, companiile alegând, cum este și firesc, să se concentreze pe activitatea lor de bază.”
  februarie 2021 .............................................................................................................................................. 35
 CAMIOANE ȘI SERVICII














































































   33   34   35   36   37