Page 36 - Revista ZIUA CARGO
P. 36

   Alexandru Santamarian:
„Peste jumătate dintre capetele tractor FH vândute sunt echipate cu I-Save. Deși este o dotare opțională, pentru unii clienți reprezintă, deja, un standard.
Iar noul model este și mai evoluat, dispunând de elemente aerodinamice, software actualizat, pentru rezultate îmbunătățite. Deci, mă aștept ca acest procentaj de 50% să crească.”
 Care este reacția pieței românești la noile tehnologii? Cum veniți în sprijinul transportatorilor pentru a le utiliza în mod corect?
Facem, în mod constant, eforturi pentru a pregăti piața pentru aceste tehnologii. Ceea ce se întâmplă, acum, cu direcția dinamică s-a întâm- plat, în trecut, și cu I-Save, în legătură cu care am reușit să le demonstrăm clienților utilitatea și eficiența prin inter- mediul unor testimoniale ale unor transportatori care au testat acest sis- tem. Diferența este, poate, că I-Save se adresează mai degrabă proprieta- rilor decât șoferilor, din punctul de ve- dere al beneficiilor.
Volvo Trucks oferă training specia- lizat pentru utilizarea acestor instru- mente, dar trebuie să menționez și faptul că aceste tehnologii sunt și foar- te prietenoase cu utilizatorul, iar cami- oanele nu mai sunt atât de sensibile în ceea ce privește stilul de conducere al șoferului și oferă performanțe mai bune, în condițiile menținerii unui con- sum scăzut de combustibil. Dar, dacă vrei să obții un nivel maxim de perfor- manță din partea I-Save, de exemplu, este nevoie de un șofer bine pregătit.
Care este penetrarea
serviciilor telematice?
În prezent, avem, în România, apro- ximativ 3.500 de abonamente active Dynafleet. Numărul abonamentelor crește, ușor, în fiecare an, dar este, deja, un standard, și în această privință: nimeni nu mai cumpără un camion nou fără sistem telematic. În prezent, sun- tem în curs de implementare a unei noi platforme, Volvo Connect, care va in- clude și Dynafleet, dar și servicii de mo- nitorizare a stării tehnice a camioanelor
în timp real, de la distanță. Această plat- formă va deveni operațională, în cursul acestui an.
Ce ne puteți spune despre
finanțare?
Misiunea noastră este de a ne asi- gura că transportatorul poate opera camionul, iar acest lucru ține și de finanțare. Mulți clienți au solicitat, anul trecut, extinderea termenelor de plată și, în majoritatea cazurilor, acesta a fost și acordată. Cred că Volvo Finan- cial Services a reușit să le susțină afacerile multora dintre clienți, care, ulterior, au revenit cu noi comenzi.
Consider că, în prezent, piața s-a stabilizat, din punct de vedere finan- ciar. Și gradul de penetrare al servicii- lor noastre financiare este foarte ridicat și ne susținem clienții în cel mai bun mod cu putință.
Dar despre serviciile de
reparații și întreținere?
Cred că, în prezent, avem una dintre cele mai dezvoltate rețele de service din România, ca acoperire, dar avem de gând să continuăm extin- derea acesteia, pentru a fi cât mai aproape posibil de clienții noștri din toată țara. Devine, deja, o cerință obli- gatorie din partea clienților să le pui la dispoziție o ofertă completă de ser-
vicii. Astfel, am planificat deschiderea unor noi centre de service pentru a- ceastă vară.
Primul dintre ele va fi în Arad, o zonă foarte importantă, mai ales în contextul adoptării Pachetului Mobilitate 1.
Deja simțim o creștere a activității în zona de frontieră cu Ungaria.
În acest context, care sunt previziunile și așteptările dvs. pentru acest an? Consider că piața se află în reve-
nire, pe drumul de întoarcere către normalitate. Nu va fi, neapărat, o călă- torie lungă, dar trebuie avute în vedere și alte aspecte, în afara pandemiei, cum ar fi Pachetul Mobilitate 1 și impactul pe care îl va avea asupra României și Europei de Est. Putem vedea, deja, unele reacții din partea unora dintre clienți, dar alții se află încă în expectativă. Privim anul 2021 cu optimism, prognozele arată promi- țător, dar, desigur, nu poți fi niciodată sigur de ceea ce se va întâmpla în viitor.
Ați putea să subliniați câteva dintre aspectele
pe care o afacere
de transport nu ar trebui să le piardă din vedere? Sunt multe lucruri care se petrec în
lumea transporturilor și logisticii și, uneori, poate că transportatorii nu le observă foarte bine. Dar un lucru este cert: întotdeauna te poți baza pe Volvo că va avea grijă de toate aspectele di- ficile ale operării vehiculelor, reparații, întreținere, piese de schimb etc. Un al doilea aspect care nu trebuie scăpat din vedere este că vehiculele sunt din ce
 36 .............................................................................................................................................. februarie 2021
CAMIOANE ȘI SERVICII







































































   34   35   36   37   38