Page 19 - Revista ZIUA CARGO
P. 19

 marfă (care s-au înmulțit), acciden- tele de muncă în timpul transportului. Nu considerăm că acordarea diur- nei reprezintă un risc fiscal, atâta timp cât sunt respectate condițiile legale.”
Mădălin Stănilă, director executiv Ianis Cargo „Regulile privind pauzele șoferilor
la hotel, în Franța, majorează costurile”
„În segmentul de transport expres, unde avem nevoie doar de șoferi cu ca- tegorie B, se găsesc mult mai ușor, ți- nând cont că numărul celor care au re-
venit în țară este mare. Singura proble- mă ține de lipsa de experiență și insta- bilitatea la locul de muncă, pentru că își doresc să se întoarcă afară, imediat ce se vor termina restricțiile impuse de autorități. Salariile și-au păstrat, în cazul nostru, un nivel constant.
Cu privire la parcări, trebuie men- ționat că, în prezent, Franța impune reguli foarte stricte pentru ca pauza șoferilor să fie făcută la hotel, ceea ce crește costul transportului și, impli- cit, timpul de tranzit.
Principalele aspecte pe care le a- preciem la conducătorii auto sunt punctualitatea și seriozitatea.
Utilizăm aplicații IT, unde șoferii primesc toate informațiile legate de curse, inclusiv traseu, puncte de alimentare și coordonate.
În plus, înainte de plecarea în cursă, se realizează o sesiune de pregătire, la sediul firmei, sau online, pentru șo- ferii aflați departe. Ulterior, orele lu- crate de fiecare șofer sunt urmărite cu exactitate, prin intermediul apli- cației IT pe care o utilizăm, iar, în privința carburantului, facem ana- lize între consumul normat și cel real. În privința normelor de com-
portament, precizez că, pe toată pe- rioada delegării, consumul de alcool este strict interzis.
Fiind vorba de transport expres, toate controalele amănunțite în granițe sau testările pentru COVID-19 duc la blocaje și, evident, la întârzierea livră- rilor. Toate sunt comunicate clienților, care sunt informați despre tot proce- sul, inclusiv în legătură cu găsirea ce- lor mai bune rute, pentru a putea livra în timp cât mai scurt.
A apărut o teamă din partea șo- ferilor privind schimbările foarte frecvente ale situației îmbolnăvirilor cu COVID-19. Noi încercăm să ne in- formăm din timp și să îi informăm și pe șoferi în legătură cu eventualele restricții sau schimbări pentru țările pe care le tranzitează.
Principalele riscuri cu care ne confruntăm țin de accidentele rutiere. În privința diurnelor, trebuie să luăm în calcul că, în ultimul timp, tot mai multe firme din domeniu au recla- mat că inspectorii ANAF au reîncadrat
diurna ca venit salarial.”
pagini realizate de Meda IORDAN meda.iordan@ziuacargo.ro Radu BORCESCU radu.borcescu@ziuacargo.ro
PUBLICITATE
   


















































































   17   18   19   20   21