Page 38 - Revista ZIUA CARGO
P. 38

   Routier European Transport
• 180 de angajați (80 de șoferi)
• 47 de capete tractor
• 400 de unități (semiremorci, cutii mobile, containere)
• Tren Köln-Curtici – 5 plecări pe săptămână (6 plecări din luna mai și 132 unități/sens/săptămânal).
Un ERP... așa
cum îți imaginezi
Avem, cu toții, o idee despre ce poate face, astăzi, tehnologia IT, însă, când vine vorba despre implementarea unor soluții „smart”, într-o companie de transport...
Găsim furnizorul care, aparent, poate să livreze produsul țin- tit, îi explicăm ce ne dorim, negociem și tariful și... Experiența ulti- milor ani a arătat că nu puține sunt ca- zurile în care se constată, la finalul im- plementării, diferențe semnificative între așteptările clientului (transportato- rul) și produsul livrat. Nu a fost comu- nicarea destul de bună, furnizorul a promis mai multe decât putea face, in- terfațarea cu alte sisteme utilizate de companie (soluții telematice, TMS-uri, softuri de contabilitate etc.) nu s-a putut face la parametri optimi, sau poate angajații firmei de transport s-au opus schimbării? Sunt posibile motive, însă, la final, rămâne un gust amar – pentru că știi că tot ceea ce ți-ai imaginat ini- țial este posibil, cu tehnologia de as- tăzi, însă trebuie să te mulțumești cu mai puțin. O asemenea experiență in- tră, probabil, la capitolul „semieșec”.
Nu același lucru s-a întâmplat în cazul Routier European Transport (RET). Conducerea companiei și-a dorit un produs cu adevărat revoluțio- nar, perfect funcțional și gata să se muleze pe intențiile de dezvoltare ale afacerii. După trei ani de implementare și o investiție de peste 200.000 de euro... eșecul a fost total.
Perioada reparațiilor
„În 2013, am început colaborarea cu un furnizor de soluții soft care nu era la prima implementare, în dome- niul transporturilor. Ținta era realizarea unui ERP care să includă module de TMS și WMS. Au fost discuții lungi, le-am explicat ceea ce ne doream... După aproximativ un an, au venit cu un produs și ne-au lăsat la dispoziție 2-3 luni pentru teste. Abia după ce am început utilizarea efectivă, am desco- perit că nu funcționează – dădea nu- meroase erori, mergea greu, se blo- ca... Am ajuns să utilizăm, în paralel, vechiul sistem cu noul soft”, a arătat Rareș Retegan, managing partner Routier European Transport.
Au urmat doi ani în care s-a încer- cat repararea erorilor, însă lucrurile au continuat să meargă foarte greu.
„Probabil că nici noi nu am testat foarte bine produsul, însă modalitatea de lucru a fost una dificilă. Noi discu- tam cu o persoană, care transmitea in- formațiile către programatori... comuni- carea mergea foarte greu. Probabil, ne-am întins prea mult, realizând o in- vestiție prea mare pentru dimensiunile noastre de atunci, dar, pentru respec- tivul furnizor de soft, chiar eram un client mic”, a explicat Rareș Retegan.
RET are, în cea mai mare parte, angajați tineri, deschiși la schimbări, însă, la acel moment, echipa era ne- mulțumită de situație și a devenit evident că era nevoie de un alt furnizor de soft.
Așa a început colaborarea cu CodexWorks Technologies.
„Am găsit la Routier «focuri» care trebuiau stinse – probleme de factu- rare, de viteză/performanță procese, nu se deschidea harta pentru planifi- care, nu se exportau pdf-urile... Prac- tic, câteva luni de zile am lucrat doar la bug fixing”, a precizat Florentin Bota, CEO CodexWorks Technologies.
Și, apoi, a apărut propunerea unui nou ERP.
Un nou mod de lucru
Modul în care s-a lucrat la dezvolta- rea softului a reprezentat una dintre ca- uzele nereușitei, pentru proiectul inițial.
„Modalitatea respectivă, denumită «Waterfall», include discuții inițiale ex-
tinse, apoi se lucrează la soft și, ulte- rior, se trece la testare, urmând intra- rea în producție. Modalitatea este bu- nă (ideală pentru dezvoltatori) însă, în zona business, nu este cea mai po- trivită. În acel an, în care softul este creat, este foarte posibil ca procesele de lucru ale companiei să se modifice. Astăzi, standardul în industrie este «Agile». Practic, construcția se reali- zează din mers. Noi lucrăm în sprinturi de două săptămâni și ne concentrăm pe câteva aspecte care trebuie im- plementate în acel timp”, a explicat Florentin Bota.
Astfel, în timp, softul dezvoltat pen- tru RET a devenit un ERP, fiind adău- gate module/funcționalități bine adap- tate la procesele firmei.
„Noua modalitate de lucru ne-a ajutat să testăm mai bine noile funcțio- nalități, iar eventualele modificări/îm- bunătățiri s-au realizat rapid”, a de- clarat Rareș Retegan.
Astăzi, continuă să fie dezvoltate și implementate noi module.
  38 .................................................................................................................................................. martie 2021
PIAȚĂ ȘI COMPANII








































































   36   37   38   39   40