Page 39 - Revista ZIUA CARGO
P. 39

  Rareș Retegan, managing partner Routier European Transport:
„Implementarea unui ERP cere multă răbdare, însă merită să nu renunți. Este greu,
îți mănâncă timp, dar finalul îți dă o satisfacție foarte mare și rezultatele sunt vizibile.”
 Drumul unei comenzi de transport – modul automat
„Practic, discutăm de o aplicație web, iar Microsoft Dynamics este uti- lizat pentru baze de date și pentru a păstra partea de contabilitate. Avan- tajul este că plannerii pot deschide aplicația din browser oriunde ar fi, iar șoferii au aplicația pentru telefonul mobil. Noua structură ne permite să fim mult mai flexibili”, a spus CEO-ul CodexWorks Technologies.
Probabil, cel mai grăitor mod de a înțelege funcționalitățile noului soft, auto- matizările asigurate și oportunitățile oferi- te ar fi să urmărim parcursul unei co- menzi de la lansare și până la facturare.
Astfel, orice comandă lansată de client (majoritatea vin pe e-mail) este preluată de owner-ul comenzii și transmisă către back-office, pentru a fi introdusă în sistem.
Introducerea comenzii
Odată cu introducerea comenzii în sistem, softul verifică automat statu- sul respectivului client.
Dacă clientul are facturi cu scadența depășită, comanda este blocată.
Același lucru se întâmplă dacă s-a depășit limita de expunere stabilită.
RET a stabilit trei tipuri de limite: una stabilită de companie, alta stabilită în colaborare cu firma de asigurare (în special pentru clienții mari) și limita discreționară stabilită pe baza unui raport rapid, dacă este un client nou, sau pe baza a două facturi încasate în ultimul an de zile.
„Softul blochează și deblochează automat clienții și nu există riscul ca unul dintre angajați să greșească, la o eventuală verificare manuală. Mai ales că introducem în jur de 200 de comenzi zilnic”, a precizat Rareș Retegan.
Alocarea pe camion
Odată acceptată și introdusă co- manda, plannerii o pot vizualiza și o
alocă pe un camion și pe o remorcă (sau cutie mobilă și șasiu). Acest lucru se realizează pe ecran prin drag&drop. Practic, cu ajutorul cursorului, iei ca- mionul din stânga ecranului și îl pui peste comandă (în dreapta ecranului).
Aplicație pentru telefonul șofe- rului
Următorul pas – șoferul primește, pe aplicația de pe telefonul mobil, in- formația în legătură cu semiremorca pe care trebuie să o preia. Tot în aplicație, șoferul parcurge completarea unui pro-
ces verbal, prin care sunt verificate chin- gile, covorașele, starea tehnică a semi- remorcii, anvelope (RET are în teste un sistem prin care fiecare anvelopă este marcată cu un QR code pentru prevenirea furtului de anvelope)...
„Procesul verbal se completează în câteva minute și, odată finalizat, este transmis prin internet, iar plannerii văd acest lucru. Abia după finalizarea acestui pas, șoferii pot vizualiza adre- sa de încărcare. Toți pașii sunt confir- mați de către șofer pe aplicație – a- jungerea la încărcare, începerea încărcării, finalizarea încărcării...”, a explicat Rareș Retegan.
Aplicația pentru telefon destinată șoferilor a fost, de asemenea, con- struită de CodexWorks Technologies, de la zero, pe baza solicitărilor RET.
„Ne-am dorit să evităm situațiile în care lipsa de atenție duce la neplăceri. De exemplu, faptul că șoferul nu este încărcat câteva ore, însă nu îl sună pe dispecer, pentru a comunica acest lucru. Acum, informația este disponi- bilă în mod automat. Iar următorul pas va fi ca orice întârziere să fie nu doar vizibilă, ci și semnalizată în mod auto- mat, pentru a ajuta dispecerii să identi-
 martie 2021 .................................................................................................................................................. 39
 PIAȚĂ ȘI COMPANII
PUBLICITATE










































































   37   38   39   40   41