Page 24 - Revista ZIUA CARGO
P. 24

„Mercedes-Benz
Certified”, un nou
standard pentru
camioanele rulate
TruckStore România a introdus „Mercedes-Benz Certified”
– camioane rulate premium, verificate în service-urile Mercedes-Benz, cu garanție de 12 sau 24 de luni pentru grupul moto-propulsor, în toată Europa.
  Introducerea Mercedes-Benz Cer- tified pentru camioanele rulate în- seamnă garantarea respectării u- nui set de standarde.
Practic, Mercedes-Benz Certified reprezintă un pachet atractiv ce înso- țește camioanele rulate, iar eticheta va fi acordată numai camioanelor Mercedes-Benz cu o vârstă de maxi- mum cinci ani și un rulaj de maximum 500.000 de kilometri.
Standardul Mercedes-Benz Certi- fied oferă, de asemenea, asigurarea că aceste vehicule au revizie valabilă cel puțin 3 luni, sau pentru următorii 20.000 km (pentru camioane cu MMA până la 12 tone), sau 30.000 km (pes- te 12 tone). Totodată, vehiculele certifi- cate au inspecțiile tehnice legale vala- bile pentru cel puțin trei luni. În plus, anvelopele tuturor camioanelor certifi- cate vor avea un profil al pneurilor de cel puțin șase milimetri. Un alt element important îl reprezintă garanția de 12 luni care acoperă grupul moto-propul- sor, valabilă în toată Europa, fără restricții de kilometri. Opțional, garanția se poate extinde la 24 de luni.
Mai mult decât atât, clienții au dreptul de a schimba, în termen de 14 zile și în anumite condiții, vehiculele cu standardul Mercedes-Benz Certi- fied, înregistrate în UE. Astfel, dacă un client nu este mulțumit de vehiculul ales, se poate întoarce la furnizor și îl poate schimba, în următoarele două săptămâni.
2021 – creștere cu 50% a pieței
Și în zona camioanelor noi, lucru- rile merg foarte bine. Piața autohtonă pare să fi depășit repede șocul pan- demiei și a intrat pe un trend crescător accentuat.
„Anul 2021 a început fulminant, iar revenirea a pornit de anul trecut, din
ultimul trimestru, perioadă în care am reconfirmat poziția de lider de piață. În 2020, s-au livrat mai puține flote, în schimb, s-a luptat pentru clienți mai mici. Am terminat anul puțin peste o mie de unități înmatriculate, cu 21,3% cotă de piață”, a arătat Valeriu Zaharia, CEO Mercedes-Benz Trucks & Buses România.
Anul acesta, reprezentanții compa- niei se așteaptă la o creștere a pieței de camioane noi cu 50%.
„În 2021, am înregistrat, deja, un număr impresionant de comenzi, pe care reușim să le acoperim cu succes. Vedem o piață cu 50% mai mare față de perioada similară a anului trecut, creșteri fiind înregistrate atât în ceea ce privește capetele tractor, cât și pe segmentul camioanelor rigide. Sigur, trebuie să avem în vedere lunile martie și aprilie, foarte bune anul acesta, suprapuse peste martie-aprilie 2020, când deja apăruse pandemia”, a ex- plicat Valeriu Zaharia.
Amintim faptul că 2020 a repre- zentant cel mai slab an pentru piața de camioane noi din ultimii 7 ani, cu un total de sub 5.000 de unități.
„Credem că trendul pozitiv se va menține tot anul și, probabil, 2021 va însuma o piață de aproximativ 7.500 de unități. În 2020, foarte multe achiziții au fost amânate, din cauza incertitu- dinii create de pandemie. Practic, dis- cutăm de schimbări de flotă care nu au avut loc anul trecut, peste care se suprapun schimbările de anul acesta. Avem doi ani într-unul, din punct de vedere al înlocuirii flotelor mari. În plus, vedem o creștere și a pieței, în general, generată de volumul tot mai mare al mărfurilor transportate. În ceea ce privește partea de insolvențe și reposesii de vehicule, avem doar cazuri izolate, care se încadrează în zona firească a unui an normal. Cre- dem că am depășit perioadă critică, potențial periculoasă. Piața de cami- oane noi este una stabilă și aflată pe
 CAMIOANE ȘI SERVICII
24 ........................................................................................................................................................ mai 2021















































































   22   23   24   25   26