Page 39 - Revista ZIUA CARGO
P. 39

  Alexandru Borza
mulți furnizori care încearcă să vândă sustenabilitatea ultimelor generații de camioane, prin plaje lărgite între men- tenanțe, dar și consumuri de carburant reduse.
Control al costurilor, prin soft dedicat
Mi-ar plăcea să cred că toți cei care fac transport, în ziua de azi, dețin aplicații software capabile să le arate în orice moment costul real cu între- ținerea parcului, iar, dacă nu, tradițio- nalul Excel este necesar să existe. A fi conștient de fiecare piesă achizițio- nată, sau litru de ulei, este o atitudine primordială pentru a ști în permanență dacă ești scump sau ieftin. Pentru a ști dacă este necesar să arunci o privire mai atentă asupra operațiunilor de reparații.
Managementul flotei din punct de vedere al mentenanței parcului este un proces complex, iar managerul de flotă/transport trebuie să fie capabil să-și construiască, prin echipele din subordine, propriul aparat de rapoarte, KPI-uri care să arate, cât mai trans- parent, dacă lucrurile sunt ținute sub control. Într-o companie sănătoasă, board-ul trebuie să fie conștient că in- vestiția în aplicații pentru gestiunea sto-
curilor de piese, a evidențelor privind mentenanța camioanelor, a costurilor cu diferite reparații/km, a costului/km cu forța de muncă este o necesitate fără de care nu se poate supraviețui.
Am încercat, în dese rânduri, să explic micilor transportatori români aceste must-have, însă, în general, m-am lovit de un feedback, din partea lor, rece și reticent. Din păcate, nu există suficientă conștientizare, în piață, pentru ca business-urile să se dezvolte organic.
Încă se practică mica ciupeală, ba anvelope achiziționate la mâna a doua, dar care mai au puțină „carne” pe banda de rulare, ba faruri importate din China, la preț de biscuiți... și lista poate continua.
Recomand tuturor ca, atunci când se uită pe partea de exploatare, să o facă la modul cel mai serios. Costurile cu motorina, șoferul și reparațiile sunt cele trei mari cheltuieli care, neținute sub control, vor afecta bunul mers al afacerii. Construirea de rapoarte cât mai complexe va arăta, mereu, unde sunt neregularitățile și, totodată, unde trebuie acționat.
Alexandru BORZA
manager flotă borza.alex@gmail.com
PUBLICITATE
de de schimb, revin, din nou, la coo- perarea cu șoferul. Este foarte impor- tant cum își întreține mașina pe care lucrează, cât de mult îi pasă ca toate echipamentele instalate să fie în conformitate și, totodată, dacă inven- tarul camionului este complet.
Pe lângă șofer, costurile cu servi- sarea brandului de camion aflat în dotare determină decizia privind ale- gerea unui model sau altul, dar și pe- rioada de exploatare. Sunt tot mai
  CONSULTANȚĂ




















































































   37   38   39   40   41