Page 53 - revista ZIUA CARGO
P. 53

  Iar, în cazul Continental Fast Line, au fost retrase vehiculele Euro 2 și parcul a fost înnoit la vehicule minimum Euro 4, iar acum numără 124 de mașini. Pe partea de vehicule electrice... lu- mea încă nu este pregătită”, a afirmat Cosmin Costache.
În continuare, direcția principală pe care merge CFL este cea a trans- portului de convenție, al angajaților clientului. „Avem licență și de transport regulat, interjudețean, dar volumele s-au diminuat foarte mult și ne-am re- pliat. Am rămas doar acolo unde exista echilibru financiar. Experiența mea anterioară, dintr-o companie multina- țională, m-a făcut să aduc în prim- plan idei noi de raportare, cost, buge- tare, performanță, motivare etc. Am creat elemente de lucru (mici aplicații informatice), le-am implementat în echipă și am început să lucrăm cu date clare. După un an de analiză și raportări, am început colaborarea cu o firmă de software, customizând aplicații existente deja pe piață. Acum, spre exemplu, suntem în lucru cu ja- lonarea de trasee. Când mașina va depăși traseul stabilit, vom primi alertă. Partea de consum este cea mai im- portantă pe care o monitorizăm. Avem, pe partea de consum, un standard, jaloane de consum, un buget pe fie- care mașină și, lunar, se raportează. În funcție de economie, oamenii sunt motivați financiar. După aproape 3 ani, am scăzut ponderea șoferilor ce au un consum mai mare decât jalonul nostru, de la 25, la 10%. Al doilea element im- portant la care suntem atenți este re- prezentat de costurile administrative, acestea cântărind foarte mult într-o ofertă, când vrei să câștigi un contract. Aceste costuri trebuie să fie într-un procent cu o sigură cifră. Concret, este
vorba de costurile de funcționare – curent, fluide, chirii, telefonie, market- ing etc. Unele pot fi renegociate”, a spus Cosmin Costache.
În ceea ce privește schema de personal, aceasta este una extrem de bine optimizată, existând 143 de sa- lariați, la o flotă de 124 de mașini. „Pe partea administrativă, echipa este mai restrânsă decât în urmă cu 2 ani. Am creat un regulament intern, un manual al șoferului și am stabilit responsabi- litățile fiecăruia și le-am procedurat. A durat aproximativ 2 ani până am reușit să schimbăm automatismele și cultura. Este foarte important ca toți să tragă în aceeași direcție. Am muncit mult să responsabilizăm managerii zonali, să ia decizii, să-și creeze auto- nomie. Sunt trei direcții principale. Pri- ma vizează clienții. Aceștia intră în responsabilitatea managerului de zo- nă. Iar clientul vorbește mereu cu ace- eași persoană. Apoi, avem șoferii, care au dispeceri locali cu care comunică.
Nu în ultimul rând, avem și mente- nanța flotei. Avem resurse alocate în toată țara, acolo unde avem mașini, și un manager de reparații, acest seg- ment fiind bugetat separat.”
Expansiunea
Continental Fast Line și-a propus, de câțiva ani, să se extindă la nivel național. „Politica noastră a fost aceea de a ne extinde zona de acțiune. Pen- tru asta, a trebuit să ne asumăm ris- curi, inclusiv din punct de vedere al unei relații dificile cu transportatorii vechi, din zonele noi vizate. De fiecare dată, facem diferite pre-analize și în- cercăm să găsim soluții cât mai efi- ciente. Legat ce cerințele clienților, nu am constatat diferențe între zonele țării, asta și pentru că oferim un stan- dard ridicat, peste nivelul pieței. Însă am regăsit diferențe mari, în ceea ce privește salariul și tariful per kilometru, între zona de vest și cea de sud. În vest, nivelul acestora este mai ridicat”, a concluzionat Cosmin Costache.
La ora actuală, CFL este prezentă în Timișoara, Brașov, Neamț, Bistrița- Năsăud, Caraș-Severin, Vâlcea, Dâm- bovița și București, iar compania țin- tește să își păstreze rata de înnoire a flotei, într-o piață în care rezistența la nou este foarte mare și bugetele con- turate de clienți nu susțin acest trend.
Un alt segment în dezvoltare pen- tru CFL este transportul turistic. „Acest lucru, însă, nu se poate face cu ace- eași flotă. Apelăm și la subcontractori, pentru că putem organiza evenimente unde flota CFL să nu fie îndeajuns, iar atunci avem nevoie de transportatori care respectă standardul stabilit de noi. Este o altă direcție de business, în care dorim să ne creștem cifra de afaceri”, a afirmat Cosmin Costache.
Alexandru STOIAN
alexandru.stoian@ziuacargo.ro
 martie 2023 .................................................................................................................................................. 53
 PIAȚĂ ȘI COMPANII






















































































   51   52   53   54   55