Acorduri pentru un nou pod peste Prut și repararea celorlalte două

Guvernul Ciolacu a aprobat, în ședința din 14 septembrie, acordurile convenite cu Republica Moldova pentru construirea unui nou pod peste Prut, între localităţile Albiţa şi Leuşeni, și modernizarea celor două existente la Sculeni  și între Oancea şi Cahul.

„Astăzi începem să punem în practică şi cele convenite anul acesta cu Guvernul Republicii Moldova privind construirea a trei noi poduri rutiere peste Prut. Primul este între Albiţa şi Leuşeni, apoi între Oancea şi Cahul, iar al treilea la Sculeni. Aceste poduri vor duce la un nivel mult mai mare relaţiile comerciale dintre românii de pe ambele maluri ale Prutului”, a afirmat Ciolacu, la începutul şedinţei de Guvern.

Podul care ar fi trebuit construit la Ungheni

Cu o zi în urmă, în loc să deschidă ofertele, CNAIR a suspendat licitația lansată în 6 august a.c. pentru construirea podului peste Prut de la Ungheni, prevăzut să facă parte din Autostrada Unirii (A8). Contractul, în valoare de 162 milioane lei, avea o finanțare nerambursabilă de 16,5 milioane euro (82 milioane lei), aprobată de Comisia Europeană, la sfârșitul anului 2022, prin Programul Mobilitate Militară „CEF-T-2022-MILMOB – CEF 2 Transport – Adaptarea rețelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila-apărare”.

Actualul pod între Albița-Leușeni va fi demolat

Potrivit Ministerului Transporturilor, se va demola Podul existent pe DN24B la km 42, între localitățile Albița (județul Vaslui) și Leușeni (Republica Moldova). Acesta a fost construit în anul 1958 și este dimensionat la clasa I de încărcare (convoi A13, S60), suprastructura actuală fiind proiectată folosindu-se proiectul inițial din anii 1942-1943. În luna martie 2022, o expertiză tehnică propune înlocuirea acestuia cu un pod nou, pe amplasamentul actual, pentru a corespunde cerințelor intensificării traficului înregistrat la punctul de trecere frontieră, „în concordanță cu actualele norme tehnice în construcții, prin asigurarea gabaritului de liberă trecere la nivelul căii, a capacității portante la clasa de încărcare actuală, a circulației rutiere în regim de siguranță și confort, la vitezele recomandate pentru condițiile date, cu asigurarea durabilității pe durata de exploatare”. 

Variantă de circulație pe timpul lucrărilor la podul Sculeni 

Podul peste Prut între localitățile Sculeni (România) și Sculeni (Republica Moldova), pe DN 24 la km 219, a fost construit în anul 1964, pe amplasamentul unui pod vechi. Expertiza tehnică, din luna martie 2022, a relevat faptul că sunt necesare lucrări de modernizare, astfel încât construcția să corespundă standardelor și normativelor în vigoare. Pe timpul lucrărilor, este propusă o varianta provizorie de circulație în aval de podul existent. Aceasta se va desprinde din DN24 la circa 22 m de culeea C1 existentă (pe teritoriul României) și va vira dreapta ajungând la circa 24 m aval față de axul drumului existent, va traversa râul Prut pe podul provizoriu propus, după care va vira stânga racordându-se la drumul existent la circa 55 m de culeea C2 existentă (pe teritoriul Republicii Moldova).

Variantă de circulație pe timpul lucrărilor la Podul Oancea

Podul de la Oancea (România) – Cahul (Republica Moldova), (204 m), pe DN 26A, a fost construit tot în anul 1964, de asemenea pe amplasamentul unui pod vechi, iar expertiza tehnică din 2022 a arătat că are nevoie de reabilitare și consolidare. Pe durata lucrărilor, circulația se va desfășura pe un pod provizoriu, situat în amonte și fără a fi afectată activitatea celor două puncte vamale (Vama Oancea – România și vama Cahul – Republica Moldova), „întrucât devierea traficului pe varianta provizorie se va realiza după PTF Oancea (România), urmând a reveni pe aliniamentul infrastructurii actuale înainte de PTF Cahul (Republica Moldova)”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.