Economii de 30% în supply chain, din închirierea paleților reutilizabili

Producătorii și distribuitorii din FMCG au obținut economii de mediu anuale de 30% în supply chain, în ultimii zece ani, din închirierea paleților reutilizabili, potrivit unei analize realizate de CHEP România.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

Producătorii și distribuitorii de bunuri de larg consum (FMCG) în colaborare cu sectorul Retail susțin tranziția spre economia bazată pe emisii reduse de carbon, cu o scădere medie anuală de 30% a principalilor indicatori de mediu—emisii CO2, lemn și deșeuri solide – la nivelul lanțului național de aprovizionare, conform unei analize CHEP România, lider în închirierea paleților reutilizabili, pe zece ani de activitate operațională încheiați la 31 decembrie 2021. 

Prin sistemul circular de închiriere operat de CHEP, peste 400 de producători și distribuitori de bunuri de consum împreună cu partenerii comerciali din România au evitat consumul a 101.335 mᶾ de cherestea (echivalentul a 97.908 de copaci maturi) și au eliminat 9.600 tone deșeuri din mediul înconjurător (2.256 camioane cu deșeuri lemnoase). În plus, datorită rutelor de transport colaborativ utilizate pentru și între clienții furnizorului, nivelul de CO2  a scăzut cu mai mult de  118,7 tone (echivalentul ocolulului Pământului cu camionul de 2.704 ori), care ar fi fost generate în sistem tradițional liniar.

Ca lider în soluții sustenabile pentru supply chain, compania a atins nivelul neutru în cadrul propriilor operațiuni (scop 1 și 2 din Protocolul GHG) inclusiv prin proiecte de reîmpădurire și achiziția de energie regenerabilă. Prin strategia de sustenabilitate până în 2025, grupul logistic își propune să facă pionierat în dezvoltarea de lanțuri de aprovizionare regenerative, respectiv să evolueze de la scăderea impactului negativ la crearea unui impact pozitiv asupra naturii și a societății. Ca parte a acestui obiectiv, compania își va extinde modelul circular colaborativ către mai mulți clienți la nivel global, pentru a reduce emisiile din întregul supply chain.

„Marii jucători din producție și comerț vor continua să pună accent pe performanțele de mediu și să se alinieze la obiective tot mai ambițioase de sustenabilitate, considerând țintele asumate de România prin Acordul de la Paris pentru neutralitate climatică, în condițiile în care resursele de combustibil, lemn sunt foarte reduse, iar calitatea aerului”, a mai spus Gabriel Ivan, Country General Manager Romania & Bulgaria. “Această megatendință este deja stabilă, fiind influențată, în plus, de nevoia unui management sustenabil al lanțului de aprovizionare—soluțiile sustenabile sunt intrinsec eficiente financiar—dar și de creșterea loialității consumatorilor față de branduri responsabile. Însă o economie verde implică toți marii jucători. Ne așteptăm ca agenții economici care încă operează lanțuri logistice puternic poluante să adopte sistemul circular, în 3 până la 5 ani,” a mai declarat oficialul companiei.

În cel mai recent clasament global Yale’s composite Environmental Performance Index (EPI) din 2020 care analizează câteva zeci de indicatori printre care managementul deşeurilor, calitatea aerului şi biodiversitatea, România se află pe locul 32 în topul celor mai verzi economii ale lumii, dar se clasează doar pe locul 73 la calitatea aerului și pe locul 88 în ceea ce privește  nivelul de poluare cu particule fine (PM 2,5). 

Doar din perspectiva amprentei de carbon, lanțul de aprovizionare contribuie cu peste 80% din emisiile cu efect de seră și cu peste 90% din impactul asupra capitalului natural (aer, sol, terenuri etc), potrivit unui studiu McKinsey, Pornind de la sursă: sustenabilitatea în lanțurile logistice. Același studiu arată că lipsa de performanță în zona indicatorilor de sustenabilitate poate afecta semnificativ proiecțiile de creștere ale companiilor producătoare de bunuri ambalate, după analiza primelor 50 de companii globale listate la bursă, punctând că circa jumătate din valoarea de piață a fiecărei organizații era reprezentantă de creșterea prognozată, creștere care putea fi alterată de indicatori non-financiari cu performanță scăzută ca emisiile de carbon, poluarea prin deșeuri, aportul la despădurire, exploatarea nesustenabilă a resurselor de apă, sănătatea și siguranța forței de muncă.

„În căutarea soluțiilor prin care economia poate merge mai departe post-COVID-19 în direcția neutralității climatice, căutăm în continuare oportunități de parteneriat intrasectorial și intersectorial pentru un transport de mărfuri sustenabil și atingerea unor noi niveluri de eficiență în utilizarea resurselor naturale. Colaborarea în setarea unor obiective ambițioase de reducere a amprentei operaționale—între actorii unui lanț logistic sau chiar între membrii asociațiilor patronale din sectoarele producătoare—va accelera tranziția spre o economie mai verde” a încheiat Gabriel Ivan, Country General Manager CHEP România & Bulgaria. 

În sistemul de închiriere a paleților, companiile solicită echipamentele de care au nevoie pentru a-și expedia produsele către comercianți, urmând ca furnizorul să le colecteze din piață după descărcarea mărfurilor, să inspecteze și să recondiționeze paleții înainte de a-i repune în circuit.

CHEP România furnizează servicii logistice în peste 2.500 de puncte de colectare, pe care le deservește prin cinci centre de servicii.

Despre CHEP

CHEP este liderul mondial în servicii de închiriere a paleţilor şi containerelor şi parte a grupului Brambles. Din anul 2012, compania deserveşte atât clienți internaţionali, cât şi producători locali, în principal în domeniul bunurilor de larg consum precum: produse de curăţenie şi igienă personală, băuturi, produse alimentare proaspete şi uscate, ulei şi consumabile din hârtie. CHEP oferă o gamă de soluţii şi servicii de consultanţă care cresc performanţa activităţilor logistice. Modelul CHEP este unul sustenabil în esenţă, reducând riscurile operaţionale, deteriorarea produselor și consumul de resurse naturale. www.chep.com

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.