Ștefănescu (COTAR): „Titi Aur vrea bani publici pentru teambuildinguri corporatiste și lege pe persoană fizică!”

În anul austerității, Titi Aur vrea bani de la stat pentru teambuildinguri corporatiste și lege pe persoană fizică!”, acuză Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR), în replică la articolul „De ce refuză cu îndârjire proprietarii firmelor de transport să își instruiască permanent șoferii. Titi Aur: Ștefănescu Vasile (COTAR) vine și spune că nu e nevoie”, publicat de DC News, pe 22 septembrie.

Vasile Ștefănescu, președintele COTAR (foto: ZIUA CARGO)

COTAR cere Guvernului și tuturor autorităților abilitate „să reanalizeze proiectul de lege prin care statului i se cer bani pentru cursuri neacreditate, folosindu-se tehnologie neomologată, în baza unui studiu nerealizat despre creșterea siguranței în trafic”.

Precizările transmise ZIUA CARGO:

„Ceea ce face domnul Titi Aur, în ultima perioadă, deja a depășit limitele acceptabile într-un stat care condamnă activitățile de lobby ca fiind trafic de influență. Acuzațiile pe care le aduce unor persoane care au respins proiectul său personal de lege pentru atribuirea banilor din bugetul statului în vederea organizării unor cursuri care nu au nicio bază științifică certă deja se pot încadra ca acțiuni de intimidare și faptele au fost comise în formă continuată.

Fără a avea vreo fundamentare științifică, domnul Titi Aur, în calitate de expert autodeclarat, acuză de vinovăție și complicitate la moartea oamenilor în accidentele rutiere pe oricine nu-i susține proiectul de lege pentru finanțarea propriei sale afaceri din banii statului. Iar acest lucru se întâmplă chiar într-un moment în care noi toți ceilalți trebuie să acceptăm o lege a austerității, în plină criză economică.

În timp ce transportatorii rutieri de persoane sunt aproape scoși de pe piața din România, prin acțiunile repetate ale guvernelor din ultimii cinci ani, care au dus la faliment multe firme, ni se cere acum să acceptăm cursuri despre care nimeni nu poate afirma că au efectele descrise de domnul Titu Aur. Nu se confirmă afirmațiile domnului Titu Aur despre valabilitatea acestor așa-zise cursuri de conducere defensivă, pentru care nu a fost realizat în prealabil niciun fel de studiu care să le ateste eficiența în reducerea numărului de accidente, nici în România, nici în alte țări europene.

Domnului Titi Aur i-am cerut în repetate rânduri, noi, transportatorii, dovezi clare, concludente, în legătură cu studiile științifice care atestă eficiența cursurilor de conducere defensivă și nu a adus nicio dovadă, în afară de explicațiile sale neverificabile din punct de vedere științific sau legal. Acum s-a intrat într-o procedură juridică prin care Ministerul Transporturilor va fi obligat să dea aviz favorabil legii domnului Titu Aur, iar în curând am putea vedea că, în anul marcat de noua lege a austerității, noi vom fi obligați să-i plătim cursurile de conducere defensivă acestui domn, din banii noștri, ai tuturor.

Nu există niciun fel de temei legal pentru finanțarea de la bugetul statului a unor cursuri. Dacă statul va plăti cursuri de la buget, vom cere să fie plătite și școlile de șoferi, pentru toate categoriile, din banii statului, având precedent. Pe de altă parte, școlile de șoferi sunt acreditate și funcționează în baza unei legislații create anterior înființării lor, spre deosebire de cursurile domnului Titi Aur, care au fost create pentru teambuildingurile corporațiilor, ca apoi să se meargă până la a crea o lege pentru introducerea obligativității lor și a plății de la bugetul de stat.

Așa ceva nu s-a întâmplat niciodată în istoria ultimilor 33 de ani, fără ca instituțiile de control și autoritățile abilitate să nu ancheteze modul în care cineva și-a putut introduce o lege proprie, la care se adaugă finanțarea din bani de la bugetul de stat pentru o afacere bazată pe niște supoziții neverificabile. Cursurile de foarte scurtă durată se pot face și sub formă de tutoriale online, de câteva ore, fără obligativitate și fără finanțare prin lege, de la bugetul de stat.

Dacă domnul Titi Aur este implicat în reducerea numărului de accidente, poate să țină cursurile gratuit, pentru oricine dorește să învețe despre conducerea defensivă. Cel mult, ar putea face voluntariat în cadrul unui ONG creat pentru utilitate publică – deși ar mai trebui să aștepte trei ani, dacă-l creează acum, cu acest scop. Se poate asocia cu un ONG de utilitate publică, pentru a primi bani de la stat pentru cursurile de foarte scurtă durată (care durează 8 ore în total) și nu sunt acreditate.

Despre mașinile folosite la practică, ar trebui să știm cine le-a omologat și pe ce criterii. Nu știm. Pentru că nu există omologare și nici nu poate exista. Cu toate acestea, în urma presiunilor asupra factorilor de decizie, din ultimii 5 ani, domnul Titi Aur a obținut o lege. Această acțiune se numește lobby în alte state, dar în România se numește trafic de influență și se pedepsește conform legislației penale.

Cu toate acestea, domnul Titi Aur insistă să ne acuze că nu-i susținem demersurile și afacerile. În timp ce domnul Titi Aur critică în spațiul public poziția unor angajați ai statului care, pur și simplu, își fac meseria conform legislației în vigoare, încearcă să determine acele persoane, prin acțiuni repetate de intimidare, să cedeze în fața presiunilor și să-i susțină demersurile prin care vrea să obțină bani de la stat pentru acele cursuri neacreditate, România mai are puțin și rămâne fără transport rutier de persoane.

La nivel județean, cu o singură excepție, nu s-au făcut suficiente licitații pentru atribuirea traseelor și a licențelor de transport sau licitațiile sunt contestate și s-a ajuns la o situație fără precedent, în care oamenii pot rămâne oricând fără mijloace de transport către locurile de muncă, școală sau medic. S-a întâmplat în județul Argeș, pe 20 septembrie, când toate licențele transportatorilor au expirat.

Pentru a susține rutele sociale, necomerciale din județele sărace ale țării, nu se dau bani de la bugetul statului, dar ar trebui să plătim din bani publici așa-zise cursuri de 8 ore, cu practică pe mașini neomologate. Domnul Titi Aur ne acuză public de „complicitate” la accidentele rutiere pentru că nu-i susținem demersurile, dar nu se întreabă unde mai găsim șoferi și pe ce rute vom mai putea circula, după ce va intra în vigoare și noua lege a liberalizării transportului rutier de persoane, care s-ar putea să ne falimenteze pe toți.

Subvenții pentru transportatori nu se pot plăti de la bugetul statului, ca să nu mai meargă toată România cu autostopul, însă ar trebui să se finanțeze niște cursuri făcute până acum pentru activitățile recreative ale corporatiștilor, doar pentru că trendul din teambuildinguri a creat un business și corporatiștii s-au gândit că ar putea deconta banii de la statul român, ca să nu mai plătească din priopriile bugete!”.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.