La Ploiesti a fost inaugurat, marti, primul terminal intermodal de cale ferata independent din regiune, care va fi administrat de Alinso Group in parteneriat cu operatorul Rail Cargo Austria, contribuind la pozitionarea Romaniei ca nod logistic in Europa de Sud-Est.
A fost filnalizata, de fapt, prima faza a proiectului Allianso Terminal, pentru care s-au investit 7 milioane de euro, pe o suprafata de 19,5 kmp, cu 1,13 km de cale ferata si o capacitate totala de depozitare de 1028 TEU. Proiectul total va avea 10 hectare, cu o capacitate de depozitare de 5000 TEU si o lungime totala de 2,2 km de cale ferata.
Allianso Terminal este plasat la intersectia celor mai importante sosele si cai ferate din Romania, creand legatura dintre zonele estice si vestice ale tarii incluzand porturile de la Marea Neagra. Terminalul furnizeaza totodata un acces strategic la coridoare importante din Vestul Europei. Unul din cei mai importanti operatori feroviari, Rail Cargo Austria a vazut avantajele de a consolida un nod logistic in Ploiesti pentru a fi conectat cu Europa de Sud-Est si pentru a facilita traficul din Orientul Mijlociu, Turcia si Europa de Vest.
Allianso Terminal va actiona ca un nod pentru cargourile livrate prin containere standard TEU (atat la o temperatura normala, cat si la temperatura controlata) si pentru marfa vrac. (M.S.)