Trenul Hyperion fabricat la Craiova va circula până la Constanța. GALERIE FOTO

De la 1 august până la 13 septembrie, trenul Hyperion, fabricat la Craiova de firma Softronic, va circula pe ruta Craiova-București-Constanța și retur, biletele putându-se procura la urcare. Prețul unei călătorii Craiova-București este 40 lei, un bilet București-Constanța costă 40 de lei, iar un bilet Craiova-Constanța costă 70 lei, a anunţat Radu Zlatian, consultant în cadrul Softronic, pentru Agerpres.

„Trenul va face aproape 6 ore de la Craiova la Constanța, iar doritorii unui week-end la mare pot avea o deplasare rapidă și comodă. Plecările din Craiova sunt la 5,30 în fiecare zi, iar din Constanța la 14,20 în fiecare zi. În pofida celor șase ore de călătorie, confortul este ridicat”, a precizat Zlatian.

Trenul este omologat intern, a trecut toate încercările făcute de Autoritatea Feroviară Română și a fost pus în funcțiune conform reglementărilor legale, fiind introdus în registrul mijloacelor de transport de călători europene, în acest moment putând rula pe căile ferate europene.

“Până acum a fost utilizat pentru demonstrații și am reușit să arătăm că trenul funcționează bine, că pasagerii sunt mulțumiți de confort datorită faptului că, din punct de vedere al habitatului, în vagoane au condiții deosebite, este vorba de nivel redus de zgomote și vibrații, aer condiționat, asigurarea unor prize cu tensiune de 220 V pentru alimentarea unor aparate personale, Wi-Fi gratuit la un cost foarte scăzut”, a mai spus el Zlatian.

hyperion-page-4

Trenul a circulat pe ruta Craiova-București și 80% au fost locurile ocupate în permanență, iar în weekend nu mai erau locuri.

Trenul Hyperion a fost realizat de firma Softronic prin intermediul unui proiect cu finanțare europeană.

“Toată partea de cercetare-dezvoltare, adică partea de execuție și încercările pentru validarea execuției au fost realizate prin acest proiect. Mai mult decât atât s-a făcut și pregătirea de fabricație, inclusiv dotarea cu utilaje noi de înaltă performanță (…). Toate cheltuielile legate de fabricarea prototipului, care se ridică la circa 5 milioane de lei, aparțin, însă, firmei Softronic. Proiectul, care a constat în partea de cercetare și partea de punere în fabricație, inclusiv dotarea cu utilaje, a costat peste 10,2 milioane lei, din care contribuția Softronic a fost de peste 6,2 milioane lei. Proiectul a durat doi ani și jumătate, din ianuarie 2012, și s-a finalizat în urmă cu două săptămâni’” a precizat Zlatian.

Trenul este considerat un succes iar viabilitatea produsului este demonstrată și de faptul că acesta are avizele pentru a putea rula pe căile ferate europene.

hyperion-page-3

Toate componentele principale – osii, roți, motoare, reductoare, convertizoare etc. au fost importate de la firme de prestigiu din Europa, iar în continuare, urmează ca o parte din aceste componente să fie asimilate prin forțe proprii la nivelul firmei Softronic sau cu ajutorul unor colaboratori.

„Avem un program pentru acest lucru și sperăm să ajungem la un nivel de integrare destul de mare sau foarte apropiat de ceea ce înseamnă capabilitatea noastră tehnică și tehnologică din acest moment. Gradul de asimilare al locomotivelor fabricate de noi se apropie de 80%, deci 80% din locomotive se fabrică în Softronic”, a mai afirmat Radu Zlatian. (M.S.)

Sursă foto: Softronic

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.