Renault Trucks își reafirmă eforturile în direcția dezvoltării unor soluții mai eficiente și mai ecologice, fiind recunoscut ca pionier în acest domeniu, prin intermediul vehiculelor sale – laborator, la care lucrează, deja, de mai multe decade. Multe dintre elementele testate pe aceste vehicule vor intra în producția de serie, în curând.
Este bine-cunoscut faptul că modelul Renault Trucks T, lansat în 2013, a încorporat jumătate dintre tehnologiile utilizate pe primul vehicul Optifuel Lab, introdus cu patru ani mai devreme.
În ultimii ani, a venit rândul altor câteva vehicule-laborator Renault Trucks să-și joace rolul, în acest sens.
Optifuel Lab 2
– Proiect demarat în 2015, care a fost testat pe echivalentul a peste 20.000 km.
– A demonstrat economii de combustibil de 22%, comparativ cu un vehicul de serie Renault Trucks T. La fiecare 100 km, vehiculul a consumat cu 7,2 l de combustibil mai puțin, obținând, de asemenea, o reducere de 194 g a emisiilor de CO2 pentru fiecare kilometru rulat.
– Vehiculul a fost echipat cu peste 20 de tehnologii de natură să facă față provocărilor legate de managementul energiei, aerodinamică, rezistența la rulare și asistența șoferului.
– Proiect dezvoltat cu sprijinul Agenției pentru Controlul Mediului și al Energiei (ADEME) și în colaborare cu opt parteneri: Plastic Omnium, Michelin, Sunpower, Renault, IFP Energies Nouvelles, CEP-Armines, CETHIL-INSA și Școala Centrală Lyon.
Urban Lab 2
– Proiectat pe baza unui vehicul Renault Trucks D WIDE Euro 6, de 19 t, pentru sectorul de distribuție urbană și regională.
– Economii de combustibil de 13%.
– Aerodinamică – cabina, șasiul și caroseria frigorifică adaptate în funcție de recomandările specialiștilor în aerodinamică, îndeplinind, în același timp, cerințele legale și operaționale care vizează transportul sub temperatură controlată.
– Design motor – sistem care combină tehnologia Stop&Start cu cea a micro-hibrizilor, dezvoltat în colaborare cu Valeo.
– Conectarea vehiculului cu infrastructura – software special de navigație, dezvoltat în colaborare cu BeNomad.
– Anvelope – dezvoltate de către Michelin, special pentru activitatea de distribuție, cu tehnologie Infini-Coil, profil auto-generant și silica, utilizată ca agent de ranforsare.
– A primit, în noiembrie 2017, „Low Emissions Driveline Award” („Premiul pentru Lanț Cinematic cu Emisii Reduse”), acordat de către LUTB Transport & Mobility Systems și PFA Automotive Industry and Mobilities, ca parte a Solutrans Innovation Awards (Premiile pentru Inovație Solutrans).
FALCON
– Economii de combustibil de 13% față de un ansamblu standard, tractat de către un Renault Trucks T.
– Obiectiv: atingerea unui ROI (return of investment – amortizare a investiției) în maximum doi ani, în condiții normale de operare, cu perspectiva de începere a producției pe termen mediu.
– Dezvoltările se concentrează pe:
* optimizarea aerodinamicii camionului și combinației de trailere;
* utilizarea unor anvelope cu rezistență redusă la rulare;
* funcțiuni de asistență la conducere și de management al combustibilului predictive, de natură să scadă consumul energetic;
* un nou lanț cinematic, utilizând o nouă generație de sistem de recuperare a căldurii, de tip Rankine, precum și de formule optimizate de lubrifiere.
Cu excepția sistemului Rankine, această tehnologie va fi integrată într-un vehicul demo și testată în condiții reale de operare, la sfârșitul anului 2018.
Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro