RENAULT TRUCKS T HIGH 480 COMFORT: Plăcerea de a conduce… economic

Confortabil la interior, echipat cu un motor puternic și economic, Renault Trucks T High 480 Comfort reprezintă o opțiune echilibrată pentru transportul pe distanțe lungi.

Camioanele Renault Trucks au atins, de ceva vreme, maturitatea pe piață. Firmele de transport, dar și șoferii îi cunosc calitățile și îi apreciază performanțele. Astăzi, se lucrează în zona optimizărilor „fine”. De exemplu, ar putea cabina T High Comfort să reprezinte standardul atunci când achiziționezi un vehicul pentru transportul pe distanțe lungi, alături de versiunea Maxispace? Sau motorul de 480 CP asigură puterea necesară inclusiv pe porțiuni grele de drum, acolo unde, la prima vedere, poate te-ai gândi că motorul de 520 CP ar fi mai potrivit?

Configurație utilă

Spațiul din cabină contează, mai ales atunci când discutăm de transportul internațional, unde șoferii petrec zile sau chiar săptămâni la bordul camionului. În cazul T High Comfort, cabina are podea dreaptă și o înălțime interioară generoasă, ce asigură o deplasare ușoară în interior. Spațiile de depozitare, numeroase și bine repartizate, oferă șoferului posibilitatea de a menține cabina ordonată și, totodată, diferitele obiecte vor putea fi găsite cu ușurință. Un plus important, despre care am mai amintit și cu ocazia altor teste, este posibilitatea de a rabata partea din capăt a patului superior. Astfel, se obține o zonă de depozitare uriașă, fără a exista riscul ca lucrurile așezate acolo să cadă în timpul mersului.

Bineînțeles, nu lipsesc sistemul de climatizare în staționare și numeroase surse de iluminare.

Putere la discreție

Am afirmat-o și cu alte ocazii: noua generație Renault Trucks asigură o experiență foarte plăcută la condus. Scaunul confortabil, comenzile la îndemână, vizibilitatea bună și, mai ales, ținuta de drum sunt atuuri importante. Însă, în cazul acestui test, ne vom concentra asupra puterii.

Camionul testat a fost încărcat, având o masă totală de 39 t. Pentru a avea o imagine cât mai bună atât în zona vitezei de croazieră, cât și pe porțiuni mai dificile de drum, am ales traseul de la București către Râmnicu Vâlcea și retur. Dealul Negru nu reprezintă cea mai dificilă probă pe care ar putea să o întâlnească un camion de cursă lungă, însă are porțiuni care pun la încercare calitățile motorului. Iar T High 480 nu a dat nici un semn de slăbiciune. Transmisia și motorul lucrează bine împreună și reacționează prompt la condițiile de drum. Să urci 39 de tone pe un drum în rampă cu înclinație mare și, eventual, în curbe strânse reprezintă un test pentru orice camion, iar senzația de control și de rezervă de putere erau aspectele pe care le așteptam de la camionul testat. Și mi le-a oferit din plin.

Nici la viteze mari lucrurile nu stau rău. Cele câteva depășiri de pe autostradă (încă mai apar autoturisme sau camioane extrem de vechi care… merg așa cum arată) au scos din nou la treabă cei 480 CP. De la 70 sau 80 km/h, camionul accelerează rapid la 90 km/h. În rest… pilot automat și ascultat de muzică bună.

Odată ajuns acasă, nu te poți abține și arunci un ochi asupra performanțelor tale, ca șofer. Nu am avut în vedere un test de consum așa că… probabil puteam să obțin și un consum mai mic, dacă m-aș fi concentrat pe asta. Am apreciat, încă o dată, complexitatea informațiilor oferite de raportul Optifuel Infomax. Iată câteva exemple: număr turații motor pe tot parcursul, timp cuplare compresor de aer, timp angajare compresor aer condiționat, emisii de CO2, consum în afara zonei economice, număr activări ABS, ESP sau asistență la frânare, piciorul pe pedala de frână… La ultimul nu am stat prea bine, am apăsat frâna, în medie, de 35,3 ori la 100 km.

Asta este, data viitoare voi încerca să anticipez mai bine.

Și să nu uit, dacă sunteți curioși de consumul obținut, acesta a fost de 26,5 l/100 km, iar cel de uree 1,9 l/100 km, la o viteză medie de 63,9 km/h.

Radu Borcescu

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.