Descalificati prin neprezentare

Fiecare dintre noi are reactii diferite in fata avalansei de tehnologie moderna la care suntem supusi. Eu, cel putin, stiu ca a trebuit sa imi impun niste limite – este deja prea mult: Ipod-uri, laptop-uri de toate dimensiunile, telefoane mobile care pozeaza, filmeaza, stocheaza informatii si cate si mai cate alte dispozitive cu forme, culori si functii impresionante…

Nu mai am placerea, timpul si nici macar rabdarea de a experimenta asemenea lucruri, mai ales ca stiu ca pot trai foarte bine si fara ele, iar dorinta de a fi permanent la moda paleste, probabil, odata cu varsta. Vreau sa pot folosi acasa lucrurile cu care m-am obisnuit – televizorul si, eventual, un video (nici acestea nu mai sunt tocmai clasice – unul a devenit LCD sau plasma, altul DVD).

Sectorul transporturilor a traversat multe greutati si continua sa o faca: lipsa de autorizatii internationale, fluctuatia volumelor de marfuri, tarife prea mici la transport, pretul crescut al motorinei, lipsa unei infrastructuri rutiere decente, concurenta neloiala sunt doar cateva dintre ele (unele au fost, altele sunt in continuare).

Sunt multe si greu de contracarat, dar imi este teama ca lucrurile „usoare“ vor fi cele care vor afecta mai puternic piata transporturilor. La ora actuala, avem inregistrate in Romania aproximativ 26.000 de firme de transport marfa si in jur de 4.000 de firme de transport persoane. Cred ca ar fi o surpriza pentru toata lumea sa afle ca doar 10% dintre aceste companii dispun de adrese de e-mail pentru managementul lor. Si, totusi, este adevarat. Mai mult decat atat, dintre cei 10% pomeniti, mai putin de jumatate au aceste adrese personalizate cu numele firmei, restul apeland la oferte gratuite precum yahoo sau gmail. Nici nu mai are sens sa ne intrebam cate firme au propriul website.

Vorbeam, la inceput, despre rezistenta pe care o simtim, la un moment dat, in fata invaziei de tehnologie noua, dar trebuie facuta o distinctie intre spatiul privat si cel profesional. Acasa, pot sa imi ridic toate „barierele“ pe care le doresc, insa, pe plan profesional, trebuie sa fiu in pas cu timpurile actuale. In caz contrar, firma la care lucrez este condamnata – va ramane in urma, va fi mai greu de contactat, va oferi servicii mai scumpe si mai nesigure, va fi demodata.

Pentru a rezista, firmele nu trebuie lasate sa imbatraneasca. Vitalitatea, pastrarea contactului cu noile tehnologii ce pot imbunatati activitatea, dar si cu noile asteptari ale clientilor sunt cerinte obligatorii pentru a merge mai departe. Si pentru a ilustra si mai bine pericolul care vine din interior, din organizarea defectuoasa a firmelor, din neglijenta, va mai oferim cateva cifre care ilustreaza astazi piata de transport. Astfel, la ora actuala, sunt peste 500 de masini neclasificate, utilizate pentru transportul de calatori pe curse regulate. Sunt peste 600 de auto vehicule utilizate fara a avea copii conforme. Si, tineti-va bine, sunt peste 4.000 de firme de transport care nu dispun de persoana desemnata. Dar autoritatile romane nu sunt „mai catolice decat papa“ si privesc cu ingaduinta asemenea „mici derapaje“ si nici clientii nu pun prea multe intrebari. Insa, foarte curand, este de asteptat ca lucrurile sa se schimbe.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.