Depozit LPP dedicat online, în România

Retailer-ul de modă polonez, LPP, a demarat activitatea în depozitul situat în nordul Capitalei, primele comenzi plecând, deja, spre clienți.

Fiecare depozit LPP prezintă o standardizare specifică în ceea ce privește dispunerea locației, stațiile de lucru, echipamentele de depozitare și implementarea unui sistem de operare coerent

Mulțumită lansării acestui centru de fulfillment, ce se întinde pe o suprafață de circa 22.000 mp, LPP este acum în măsură să li vreze comenzi clienților din sud-estul Europei a doua zi după tranzacție. Din depozit vor fi expediate comenzile online pentru toate cele cinci mărci aflate sub umbrela LPP: Reserved, Cropp, House, Mohito și Sinsay.

Agilitate cu iz vestic

Responsabilitatea construcției facilității a aparținut lui WDP, unul dintre liderii pieței românești de dezvoltare imobiliară, iar partenerul strategic ce se va ocupa de gestionarea noului depozit este Quehenberger Logistics, companie cu care LPP are un parteneriat vechi.

Brokerul ce a intermediat această dezvoltare este Colliers International, iar partenerul ales de LPP pentru transportul produselor sale este FAN Courier. Grație rapidității procesului decizional și cooperării cu parteneri de renume, proiectul de lansare a depozitului a fost realizat într-un timp foarte scurt. Au trecut numai trei luni între concept și decizia de investiție. Un an mai târziu, în iulie 2019, au pornit primele colete de test din depozit. Ținând cont că, în ianuarie 2019, suprafața era un „greenfield” în toată puterea cuvântului, întreaga performanță este cu adevărat impresionantă. Depozitul a fost închiriat pe o perioadă de 9,5 ani, iar sistemul WMS ce îl gestionează este unul unic, customizat special de echipa IT a grupului, din Polonia. În acest moment, din depozit este deservită România, urmând Bulgaria și, ulterior, Serbia.

Fiecare depozit LPP prezintă o standardizare specifică în ceea ce privește dispunerea locației, stațiile de lucru, echipamentele de depozitare și implementarea unui sistem de operare coerent.

Expansiune rapidă

Creșterea LPP în materie de vân – zări online a fost de 100% în 2018, iar creșterea procentuală estimată pentru 2019 deja a fost depășită. Până la sfârșitul anului 2019, retailer-ul polonez de îmbrăcăminte intenționează să depășească un miliard de zloţi polonezi (aproximativ un miliard de lei) în vânzări online. Datorită creșterii dinamice a comerțului electronic, compania a decis să-și extindă rețeaua de distribuție internațională. Centrul de fulfillment din România este al doilea depozit extern al companiei, pe lângă cel de la Moscova. După lansarea acestuia, spațiul total de depozitare dedicat e-commerce-ului în LPP a crescut la aproape 100.000 mp. Conform planului, în 2020, compania dorește să finalizeze o altă investiție în depozite străine, prin lansarea centrului de fulfillment din Slovacia.

„În cazul comerțului electronic, în afară de atractivitatea colecției, rapiditatea livrării este de o importanță esențială pentru client. Prin urmare, popularitatea mărcilor noastre stabilește, de asemenea, direcția pentru investițiile noastre în logistică. Depozitul din apropierea Bucureștiului este în conformitate cu strategia de dezvoltare a LPP în următorii ani. Unul dintre pilonii săi este dezvoltarea rețelei de distribuție locală, mai aproape de client”, a spus Jacek Kujawa, vicepreședinte LPP.

Centrele de fulfillment fac parte din rețeaua globală de aprovizionare și distribuție LPP. Toate elementele sistemului logistic al companiei sunt gestionate la nivel central. Componentele fundamentale sunt centrele de distribuție (precum cel de la Pruszcz Gdański, Polonia) responsabile pentru gestionarea stocurilor și aprovizionarea magazinelor și a depozitelor dedicate comerțului electronic.

Jacek Kujawa, vicepreședinte LPP: „Europa de Sud-Est este una dintre piețele noastre strategice, mai ales când vine vorba despre vânzările online. Provocarea, având în vedere popularitatea în creștere a mărcilor noastre din această regiune, este de a răspunde așteptărilor clienților și de a le oferi servicii la cele mai înalte standarde – inclusiv livrarea rapidă a comenzilor. Suntem, astfel, și mai bucuroși că am lansat un depozit în București, care va asigura livrarea comenzilor clienților români, chiar a doua zi.”

Cine este LPP

LPP este o afacere de familie polo – neză și una dintre companiile de îm bră – căminte cu cea mai rapidă evoluție din regiunea Europei Centrale și de Est. De peste 25 de ani, operează cu succes în Polonia și în străinătate, fiind o companie prezentă în 24 de țări, inclusiv în capitale prestigioase precum Londra, Berlin, Tel Aviv sau Moscova. Compania are o rețea de peste 1.700 de magazine, însumând o suprafață de peste 1 milion mp și operează magazine online în 12 țări europene.

Pe baza unui lanț de apro vi zionare global, retailer-ul po lonez de modă distribuie peste 200 de milioane de articole de îmbrăcăminte, pe trei cotinente. LPP joacă un alt rol important, având peste 25.000 de angajați în birourile și structurile de vânzări din Europa, Asia și Africa. Compania este cotată la Bursa de Valori din Varșovia, index WIG20 și aparține prestigiosului index MSCI Polonia.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.