ZILELE MOȘTENIRII EUROPENE 2019. Legendarul Berliet T100, în atenția publicului

Renault Trucks a participat la Zilele Moștenirii Europene 2019, deschizându-și porțile pentru public, pentru a le reaminti de cel mai mare camion din lume, mândria industriei franțuzești: Berliet T100. La sfârșitul lunii septembrie, cei pasionați de lumea auto, și nu numai, au avut ocazia să admire unul dintre cele patru astfel de camioane fabricate în 1957-58, la sediul Renault Trucks de la Saint Priest, lângă Lyon.

Modelul Berliet T100, supranumit Gigantul Deșertului, s-a întors acasă pentru prima dată, pentru Zilele Moștenirii Europene 2019, spre deliciul pasionaților domeniului.

Vehiculul T100 No. 2 este un camion masiv, de 50 de tone, cu o înălțime de peste 5 m. El a ieșit de pe liniile de asamblare ale fabricii Berliet Lyon-Montplaisir în 1958 și a fost destinat companiilor petroliere care operau în sudul Algeriei.

Abilitatea sa de a-și face loc, neobosit, printre dunele de nisip l-a făcut să joace un rol important în stingerea unui incendiu uriaș izbucnit la puțul petrolier de la Gassi-Touil, în 1961-62, aprovizionând în permanență pompierii cu mii de tone de barită.

Din 1981, acest simbol al moștenirii industriale franceze a intrat în proprietatea Fundației Berliet, care a fost fondată pentru a conserva și a populariza vehiculele istorice ale mărcii.

Alături de acest gigant, au fost prezentați, în cadrul zilei porților deschise de la Sait Priest, „strănepoții” săi moderni, și anume Renault Trucks T, C, K și D Wide.

Specificații tehnice

Berliet T100 No. 2 dispune de o masă proprie de 50 de tone și o sarcină utilă de încă 50, ceea ce aduce masa totală a vehiculului la nu mai puțin de 100 de tone. Gigantul are o lungime de 15 metri, o lățime de 5 metri și o înălțime de 4,45 metri, cu un diametru al roților de 2,2 metri.

Vehiculul este propulsat de un motor diesel Cummins V12, capabil să dezvolte o putere maximă de 700 CP, și este echipat cu o cutie de viteze Clark, cu patru trepte și cuplare hidraulică.

De asemenea, T100 este dotat cu frâne disc multiple Messier, impermeabile, câte patru pe fiecare dintre cele șase roți, împrumutate din industria aeronautică.

Pose nouveaux pneus au n°2

Un convoi special

Mutarea unui T100 reprezintă o adevărată expediție. Vehiculul a părăsit sediul Fundației numai de două ori, din 1981 și până acum. Pasionații de camioane au putut urmări traseul Gigantului Deșertului, în timp real, de la Conservatorul Berlier, la sediul Renault Trucks de la Saint Priest. Camionul a fost transportat de către un Renault Trucks C 520, aparținând companiei Transport Lavoye, client al Berliet și, apoi, al Renault Trucks încă din 1944.

Camionul a pornit pe 18 septembrie, la 8 dimineața, pe următoarea rută: Le Montellier-Les Augers-D61-D4-Pérouges-Meximieux D22A-D1084D65B-D124-Blyes-D20-Loyettes-D18d-D55-D517 via Crémieu D75-Saint-Quentin-Fallavier-D76-D318 Vénissieux.

traducerea și adaptarea: Raluca MIHĂILESCU

raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.