Noul Peugeot e-Expert

Francezii de la Peugeot au introdus cel mai nou model al gamei sale comerciale, modelul e-Expert. Acesta este o dovadă că producătorul nu a glumit când a spus că va electrifica integral gama de LCV-uri, până în 2021.

Modelul este oferit publicului cu două baterii, de capacități diferite, ce pot face ca autonomia să ajungă până la 330 km (în ciclul WLPT).

Plusurile electrice

Motorizarea electrică oferă o nouă experiență de condus, dar fără a face compromisuri:

  • volume de încărcare utile identice, sarcină utilă și capacitate de remorcare păstrate, trei versiuni de lungime, variante personalizate à la carte
  • rulare lină, fără șocuri
  • accelerație puternică, datorită cuplului motor disponibil imediat
  • un motor silențios
  • confort sporit datorită vibrațiilor reduse.

Totodată, trebuie menționat și avantajul economic, datorită faptului că energia electrică are un preț mai mic față de combustibilul convențional, costurile de mentenanță sunt mai mici (conform producătorului) și, la achiziție, este oferită o subvenție guvernamentală de până la 45.000 de lei.

Reîncărcare și autonomie

În doar 30 de minute de încărcare, se recuperează până la 80% din autonomie pentru bateria mică, de 50 kWh. Pentru cea mare, de 75 kWh, durează 45 de minute. Autonomia maximă comunicată oficial este de 230 respectiv 330 km (ciclu WLTP – Worldwide Harmonized Vehicle Test Procedures). Această valoare poate varia cu până la 35% între primăvară și iarnă și, în situația în care se rulează cu viteza constantă de 130 km/h, scade la jumătate comparativ cu valorile ciclului WLTP. Pentru a obține această autonomie maximă, vehiculul nu trebuie să fie încărcat (sarcină) cu mai mult de 50% din capacitate. Producătorul oferă garanție pentru acumulatori pentru 8 ani sau 160.000, pentru 70% din capacitatea sa de încărcare.

Două tipuri de încărcătoare de bord sunt disponibile, pentru toate utilizările și soluțiile de încărcare: un încărcător monofazat de 7,4 kW în standard și unul trifazat de 11 kW opțional.

Performanță și utilitate

Deși capacitatea bateriilor poate să difere, propulsorul poate dezvolta echivalentul a 136 CP și un cuplu de 260 Nm. În funcție de modul de condus ales, aceste valori diferă. Eco oferă 82 CP și 190 Nm, Normal – 109 CP și 210 Nm și Sport, cu valorile maxime, de 136 CP și 260 Nm. Totodată, mai există și două moduri de frânare, în unul dintre ele se poate recupera energie.

Din punct de vedere al spațiului cargo, noul e-Expert oferă un volum de încărcare util de 6,6 mc, o sarcină de 1.275 kg și o înălțime de sub 1,9 m.

Versiunea e-Expert Compact, cu o lungime de doar 4,6 m, inaugurează o nouă eră a vehiculelor electrice, poate fi condus cu ușurință și parcat în orașe și poate accesa zone de trafic restricționat, datorită motorului electric.

Schimbări interioare

Noul panou de instrumente specific Peugeot e-Expert, cu un ecran color de 3,5 inch, afișează informații esențiale de condus, în timp real, cum ar fi valoarea autonomiei și indicatorul de putere (charge/eco/power). Display-ul consolei centrale este de tip touch-screen, iar infotainmentul este pregătit cu navigație TomTom, MirrorScreen, Apple CarPlay și Android Auto. Butonul „e-Toggle” oferă acces imediat la comenzile electrice ale transmisiei automate. Poți alege, de asemenea, și între cele trei moduri de condus.

Chiar dacă este un fapt bine știut că bateriile vehiculelor electrice ocupă mult spațiu, Peugeot le-a integrat în podea, reușind, astfel să păstreze același spațiu de încărcare precum la modelului Expert clasic. La menținerea acestui spațiu a contribuit și înlocuirea frânei de mână mecanică standard, cu cea electrică. Așteptăm ca noul Peugeot e-Expert sa ajungă pe piața autohtonă până la finalul lui 2020.

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.