Oprescu: Am 117 şantiere deschise în Bucureşti

Primarul general Sorin Oprescu a numărat pe hârtie 117 şantiere deschise de municipalitate în Bucureşti. A fost în inspecţie la cele mai importante dintre ele şi s-a declarat mulţumit de mersul lor, deşi unele nu respectă întru totul graficul, altele sunt amânate de câţiva ani, iar pasajul Mihai Bravu este abandonat din primăvara trecută, dar va reporni în toamnă. Edilul este însă optimist ca întotdeauna şi spune că, în ultima lună de vară, cu perioada concediilor şi vacanţa studenţilor şi elevilor, traficul rutier înregistrează cele mai reduse cote din an, iar constructorii pot lucra la foc continuu.

„Suntem în lucrări de reabilitare, modernizare stradală şi de construire a noi poduri şi pasaje, de refacere a reţelelor de distribuţie a energiei termice şi de gaze, pe mai multe tronsoane şi zone ale Bucureştiului. Avem 25 de şantiere la unităţi de învăţământ; în 6 dintre ele se lucrează la corpurile de şcoală, iar la 19 şcoli se refac sau se construiesc anexe, adică săli de sport, extinderi-corpuri noi, ateliere. Avem 5 lucrări de amploare în infrastructura rutieră, pe artere mari, în diverse stadii de execuţie. Acestea cuprind schimbarea reţelelor edilitare, reabilitarea carosabilului, iar la 4 dintre ele şi modernizarea liniei de tramvai. Se refac trotuarele şi spaţiile verzi, semnalizarea şi marcajele rutiere. Mă refer la Diametrala Buzeşti-Berzei-Uranus, B-dul Liviu Rebreanu, B-dul Aerogării, Şoseaua Iancului-Pantelimon şi supralărgirea Grigorescu-Splai Dudescu, cu pasajul denivelat suprateran ce va traversa Dâmboviţa”, ne-a declarat Sorin Oprescu.

Aliniate pe hârtie, şantierele arată astfel:

• 26 sunt la şcoli, grădiniţe şi creşe

• 3 – la centre de asistenţă socială

• 5 – pe bulevarde

• 17 – pe străzi

• 55 – lucrări de refacere a canalizării

• 2 – la spitale

• 2 – la monumente

• 6 – la imobile aflate în consolidare antiseismică

• 1 – la un centru pentru situaţii de urgenţă.

 „În ultimele luni am reabilitat 20 de străzi din Sectorul 5 şi suntem în şantier pe încă 17, din care pe 3 le-am început la 1 august”, a precizat primarul Capitalei. Concret, Administraţia Străzilor a finalizat refacerea străzilor Vigoniei, Păunaşul codrilor, Gafton Lazăr, Calea Piscului, Prelungirea Valea Ialomiţei, Vânători, Radarului, Gemănata, Bardaşului, Mândreşti, Odihnei, Poeniţa, Soreni, Merişani, Pichetului, Serbeşti, Pitpalacului, Bobului, Circulaţiei, Spaţiului. La străzile Gura Padinii şi Tălmaci, reţelele edilitare sunt finalizate iar drumul este refăcut 90%. Se mai lucrează la intersecţia Bătăţani, pe străzile Herculane, Valea Timişului, Curtea de Argeş, Găeşti, Vârtejului, Piteşti, lucrări aproape gata. Până la sfârşitul lunii august sunt programate să fie finalizate şi lucrările de reabilitare a carosabilului şi de introducere a reţelor noi pe străzile Târgovişte, Aliman, Piatra Olt, Câmpeanu Ilie şi Dragomireşti, începute în iulie. Totodată, la 1 august au început lucrările pe străzile Grindu, Slatina şi Drumul Mic între Vii. În paralel, Administraţia Străzilor execută semnalizarea pe 20 de artere mari de circulaţie, în continuarea celor 6 bulevarde pe care s-au finalizat deja marcajele.

Buzeşti-Berzei-Uranus, aproape gata

„Diametrala Buzeşti-Berzei-Uranus ştiţi foarte bine ce beneficii va aduce: va deveni adevărata coloană vertebrală a circulaţiei din Centrul Bucureştiului, ce va permite traversarea metropolei de la nord la sud, pe traseul Piaţa Victoriei – Piaţa Coşbuc, într-un timp cât mai scurt, de circa 15-20 minute. Se va obţine o axă nouă de circulaţie, neîntreruptă, pe această direcţie”, ne-a declarat primarul general.

Lucrările sunt finalizate 85%, fiind terminate tronsoanele: I Piaţa Victoriei – Occidentului, II Occidentului – Griviţei, IV Mircea Vulcănescu – Dinicu Golescu, V Dinicu Golescu – Calea Plevnei şi VI Mircea Vulcănescu – B-dul Gării de Nord. Se execută tronsonul III Mircea Vulcănescu – Calea Griviţei şi s-a dezafectat subsolul fundaţiei Halei Matache, care a fost transformat în fundaţia carosabilului.

„Este un decalaj de 3 săptămani, cauzat de ploile abundente din mai-iunie”, a recunoscut Oprescu, dar „s-au dezafectat ultimele imobile care afectau ampriza carosabilului” şi „se ia în calcul instituirea unui sistem de sensuri unice, cum ar fi Calea Griviţei şi Occidentului, pentru a creşte randamentul sistemului de mobilitate”.

Stadiul lucrărilor pe B-dul Rebreanu, 60%

Pe B-dul Liviu Rebreanu, lucrările sunt întârziate. Potrivit primarului general, pe tronsonul Camil Ressu – Nicolae Grigorescu au fost reabilitate atât carosabilul, cât şi trotuarele, au fost realizate piste pentru biciclişti şi locuri de parcare, iar linia de tramvai a fost construită cu o soluţie ce va permite parcurgerea rapidă de către vehiculele speciale (salvare, pompieri, poliţie), dar nu şi a autoturismelor.

„Se lucrează la ultimele finisaje. Şina va fi separată de traficul auto şi transformată în spaţiu verde – mai puţin în staţii şi în intersecţii, unde linia de tramvai va fi înglobată în asfalt”, a explicat Oprescu, adăugând că „tronsonul de 1 km B-dul Nicolae Grigorescu – 1 Decembrie vizează atât reabilitarea carosabilului cât şi a trotuarelor”.

Parcare la Aerogării

Pe B-dul Aerogării au fost finalizate lucrările de reabilitare a carosabilului şi a liniei de tramvai, iar de curând a început execuţia parcării. Pe şantierul de pe Şos. Iancului şi Şos Pantelimon, lucrările au început la jumătatea lunii iunie şi cuprind modernizarea sistemului rutier şi a liniei de tramvai astfel încât să se asigure legătura între inelul principal al oraşului şi DN 3, DN 2 şi Autostrada A2. În privinţa lucrărilor de semnalizare orizontală şi verticală, Sorin Oprescu a anunţat că au fost finalizate marcajele rutiere pe bulevardele Magheru, Nicolae Bălcescu, Şos. Chitilei, iar pe Kisseleff şi Bucureşti-Târgovişte s-au realizat deja 85% din ele. Până la 1 septembrie vor fi gata şi lucrările de semnalizare rutieră pe B-dul Lascăr Catargiu, Splaiul Unirii, Şos. Virtuţii, B-dul B.P. Haşdeu, B-dul Iuliu Maniu, Calea Rahovei, Şos. Alexandriei, B-dul Ghencea, Prelungirea Ghencea, B-dul Ghe. Duca, Calea Giuleşti, Şos. Berceni, Şos. Bucureşti-Ploieşti, B-dul Ion Mihalache, B-dul Timişoara, B-dul N. Caranfil şi străzile Camil Ressu, Batiştei, J.L. Calderon şi Mântuleasa. „În septembrie încep alte 3 lucrări mari: pasajul suprateran Mihai Bravu – în sfârşit, reîncep lucrările! – şi pasajele subterane Piaţa Sudului şi Piaţa Presei.

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

Foto: Jean-Mihai PÂLŞU

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.