Isuzu D-Max

Contraatac nipon pe piata europeana

Producatorul japonez Isuzu ataca piata europeana de pick-up-uri cu modelul D-Max. Una dintre garantiile ca acest model este unul de succes este chiar numele sau, Isuzu fiind unul dintre liderii pe plan mondial in ceea ce priveste motoarele diesel.

Cum acest model se regaseste si pe piata din Romania, comercializat, de la inceputul acestui an, de Isuzu Auto Rom, am considerat ca este oportun sa va prezentam ce stie cu adevarat sa faca.

Configuratii si motorizari

Isuzu D-Max este oferit pe piata noastra in trei versiuni de caroserie, prima fiind cabina simpla sau extinsa, cu doua locuri, apoi cabina dubla cu 5 locuri. Ca si nivel de echipare, exista doua variante – Base si Custom. Din punct de vedere al motorizarii, Isuzu pune la dispozitie un motor de 2.500 cmc diesel, ce dezvolta o putere de 136 CP, si unul de 3.000 cmc de 163 CP si un cuplu maxim de 360 Nm. Transmisia este manuala in 5 trepte, dar pentru versiunea de 3 l se poate opta si pentru o cutie automata cu 4 rapoarte.

Ca si tractiune, D-Max poate fi oferit in varianta cea mai accesibila cu tractiune 4×2 (pentru cabina simpla) pe puntea spate sau cu 4×4 pentru celelalte versiuni. Un lucru demn de mentionat este prezenta unui diferential cu alunecare limitata in standard, chiar si pentru versiunea 4×2. Ca preturi, se porneste de la aproximativ 16.500 euro (cu TVA) si poate ajunge pana la 28.500 euro (cu TVA) in functie de configuratia aleasa.

O surpriza placuta

Am avut la dispozitie modelul Double Cab cu nivelul de echipare Custom. Propulsorul acestui model era un diesel de 2,5 l cu o putere de 136 CP si un cuplu maxim de 280 Nm. Tractiunea era 4×4, iar transmisia manuala in 5 trepte. Dupa ce mi-am aruncat ochii pe fisa tehnica, am facut o scurta analiza si la exterior. Mi-am dat seama ca am de-a face cu o masina destul de mare, cu o lungime de peste 5 m, un design tipic asiatic, placut si oarecum agresiv, care inspira forta bruta, lucru confirmat si prin prezenta unei prize de aer pe capota.

Modelul testat a iesit si mai mult in evidenta prin prisma colantarii de care a avut parte. La partea de interior, nu sunt foarte multe de spus. Nu exceleaza, dar pastreaza o linie decenta si ofera un nivel de confort destul de ridicat pentru un vehicul din clasa sa. In bord, sunt 3 ceasuri, un turometru, un vitezometru si unul in care se regasesc nivelul combustibilului si temperatura apei. In dotarea masinii, am regasit 4 geamuri electrice, sistem de aer conditionat, un radio-mp3 cu 4 incinte acustice, chiar si o optiune la care nu ne asteptam – oglinzi reglabile si rabatabile electric. Vizibilitatea este buna, inaltimea masinii contribuind la acest lucru. Spatiul la interior este extrem de generos, peste asteptarile pe care le poti avea de la un pick-up. Oarecum atipic pentru o masina unde accentul se pune pe alte elemente, mai putin pe cele de confort, acest model ofera volan si schimbator din piele, suport de pahare, cotiera cu doua compartimente de depozitare, suport pentru doua perechi de ochelari, iar radio-mp3-ul din dotare avea pregatire pentru iPod.

Trecand peste aceste aspecte „statice“, cel mai surprinzator este motorul de „doar“ 136 CP si 280 Nm. La prima vedere, pare a avea caracteristicile unui turism banal, insa elasticitatea motorului combinata cu transmisia manuala a facut minuni, semn ca specialistii Isuzu nu fac parte din cei care mai traiesc doar din renumele modelelor trecute, ci chiar isi merita locul fruntas intre constructorii de motoare diesel. Despre abilitatile lui D-Max in regim urban nu sunt prea multe de spus, pentru ca, desi face fata foarte bine, nu aici este segmentul unde masina impresioneaza, ci pe teren accidentat (chiar daca unele orase s-ar putea incadra si ele in aceasta categorie…). Am constatat cu o oarecare uimire ca o panta de 40-50 de grade, masurata ochiometric, nu a pus probleme de nici un fel. Am cuplat 4L si am urcat „la pas“. Cred ca puteam chiar si la ralanti – poate exagerez, poate nu (ca nu am incercat) dar asta era impresia pe care o lasa masina: „plina de resurse“ in astfel de conditii. Judecand dupa felul in care s-a contorsionat pe coclauri, putem spune ca este o masina care parca asa se simte bine. Dupa doua zile de „alergat“ prin oras, unde, pe un asfalt umed si doar cu puntea spate cuplata, te puteai simti un pic ca in intrecerile de drift-uri, dar si prin „gauri de sarpe“, masina a inregistrat un consum mediu de aproximativ 12 l/100 km, ceea ce este multumitor ca si raport intre performante si consum, spunem noi.

Daca, dupa fisa tehnica, masina nu va impresioneaza si vi se pare banala si cuminte, o sa va schimbati cu siguranta parerea dupa ce o veti conduce…

Fisa tehnica Isuzu D-Max

Motor: 2.5 DSL

Capacitate: 2.499 cmc

Putere: 136 CP/3.600 rpm

Cuplu maxim: 280 Nm/1.800 – 3.400 rpm

Consum (producator): 9,8/8,1/7,1 l/100 km (urban/extraurban/mixt)

Masa proprie: 2.208 kg

Sarcina utila: 742 kg

Garda la sol: 205 mm

Dimensiuni bena: 1.380 / 1.460 cm

Transmisie: manuala, 5 plus 1 trepte

Tractiune: 4×4

Alexandru STOIAN

alexandru.stoian@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.