430 de voturi pentru intrebarea lunii noiembrie

Cum credeti ca ar trebui tratata problema accesului la piata de transport?

A. Numarul licentelor de transport public ar trebui limitat pana la iesirea din aceasta perioada dificila din punct de vedere economic (111 voturi, 26%)

B. Conditiile de acces la piata ar trebui innasprite, in asa fel incat numai companiile cu o putere financiara reala sa poata intra pe piata (104 voturi, 24%)

C. Ar trebui sa fie pastrate conditiile actuale de licentiere, fara a fi facuta nici un fel de modificare (215 voturi, 50%)

Comentariile cititorilor la intrebarea lunii noiembrie

„Conditiile de transport din Romania ar trebui sa urmareasca standardele UE“.

 

„Oamenii cinstiti nu mai au ce cauta in tara asta!!!“

 

„Nici una din cele trei variante nu este realista. De ce???

1. Tariful UNIC care sa includa cheltuielile, darile la stat si profitul ar rezolva atat problema transportatorilor cat si pe cea a statului (sa fim seriosi, cine plateste rovinieta?). Facturarea exclusiva cu suma ce cuprinde toate cele trei elemente, tinandu-se cont de cresterea/scaderea pretului la combustibil. Exclud orice idee potrivit careia ne plasam intr-o democratie, unde piata libera si cererea stabilesc tariful si pretul real al transportului este dat de suma formata din cheltuieli, taxe si profit.

Piata transporturilor a fost ingreunata de catre cei cu multe leasinguri, care mergeau cu 1,9 lei/km cu 40 de tone numai incarcatura (exemplu: tabla din combinatul Galati). In consecinta, numarul sau conditiile de acces la licente nu trebuie restrictionat, dimpotriva sa fie cat mai multe firme romanesti de transport, dar sa nu mai mearga la supratonaj, fara rovinieta, fara asigurare si sa accepte chiar un tarif unic impus de stat daca nu sunt in masura sa negocieze ei singuri unul pentru a avea profit.

2. Comenzile de transport sa fie tipizate cu conditii comune atat pentru casa de expeditii, cat si pentru transportator. La ora actuala, doar casa de expeditii are drepturi, transportatorul avand doar obligatii.

3. Responsabilizarea Caselor de Expeditii

– Minim 50.000 euro pentru infiintarea unei CE

– La trei incidente de plata, sa li se blocheze conturile (ca in Vest)

– Si exemplele de reguli generale pentru un transport curat pot continua…

Semnat: Un transportator roman satul de mizeria din domeniu“

 

„In primul rand, ar trebui modificata legea care permite infiintarea unei firme cu raspundere limitata care are capital social de 200 lei. La noi, de ce nu s-ar putea cere la infiintare 25.000 de euro capital social, precum in celelalte tari UE? Bineinteles, se mai poate pune intrebarea si de ce o firma care nu are capacitatea financiara necesara (9.000 euro pentru primul camion licentiat si cate 5.000 euro pentru urmatoarele) poate totusi sa-si licentieze camionul pe baza unei asa-zise asigurari de risc (care oricum nu foloseste la nimeni si la nimic in caz de faliment)?

Dupa parerea mea, modificarea acestor doua puncte ar duce la imbunatatirea substantiala a situatiei si automat la eliminarea firmelor care nu isi au locul in sistem“

 

„Transporturile trebuie tratate cu mai mare interes din partea autoritatilor pentru ca, in opinia mea, aduc cei mai multi bani la buget“.

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.