Aeroportul Paris-Charles de Gaulle, la 50 de ani

Aeroportul Paris-Charles de Gaulle a împlinit 50 de ani, fiind transformat de Air France, de-a lungul anilor, într-un un mic oraș, punct de întâlnire zilnic pentru călătorii din întreaga lume.

Cu cele 9 terminale ale sale, este cel mai mare aeroport din Franța și al doilea ca mărime din Europa, devenind principala poartă de intrare în Uniunea Europeană.

Necesitatea construirii unui al treilea aeroport parizian devenise evidentă încă din anii ’50, pe măsură ce traficul creștea la aerogările istorice ale capitalei Franței, Paris-Le Bourget și Paris-Orly. Astfel că, în martie 1974, s-a deschis Aeroportul Paris-Charles de Gaulle, cunoscut la acea vreme ca Paris-Roissy Charles de Gaulle.

Primul zbor al Air France

Primul zbor al Air France a decolat pe 30 aprilie 1974. Aeronava F-BHRA era prima livrată de operatorul aerian care, astăzi, transportă mai mult de jumătate din traficul aeroportului, conectând Parisul cu peste 200 de destinații din aproape 100 de țări de pe glob.

Terminalul „Camembert”

Terminalul 1 al noului Aeroport Paris-Charles de Gaulle a fost inaugurat, după opt ani de construire, de către prim-ministrul francez Pierre Messmer. Conceput de tânărul arhitect Paul Andreu, acest terminal avea un design inovator: o clădire circulară centrală, ca un disc conectat la șapte sateliți, structura singulară facilitând distribuirea fluxurilor de pasageri și câștigând porecla de „Camembert”, folosită și astăzi. Operațiunile Air France au fost, treptat, mutate către Paris-Charles de Gaulle, deservind, inițial, destinații interne (Bordeaux, Nisa, Toulouse) și europene (Londra, Geneva, Frankfurt, Torino și Lisabona).

Concorde s-a alăturat flotei, în 1976

În 1976, Concorde s-a alăturat flotei Air France și a zburat cu o viteză supersonică spre Dakar, Rio de Janeiro, apoi Caracas, Washington, Dallas și New York JFK. Parisul se afla, acum, la doar 3,5 ore de New York. Din 1982, deschiderea terminalului 2 a permis Air France să-și dezvolte rețeaua, în special în Europa. Datorită flotei sale noi de avioane pe distanță medie (Boeing 737, apoi Airbus A320), compania și-a mărit conexiunile și a oferit o rețea din ce în ce mai densă. În 1988, Air France a avut cel mai mare număr de escale din Europa.

În 1996, s-a deschis terminalul 2E, iar Air France și-a stabilit aici hub-ul global pentru zboruri de conexiune, permițându-i să opereze până la 60 de curse pe oră. În 2000, Paris-Charles de Gaulle a achiziționat o a patra pistă, prima în Europa. Terminalul a trecut și el prin extinderi succesive, care i-au permis să-și mărească capacitatea cu 20 de milioane de pasageri pe an. Pentru a facilita conexiunile, companiile partenere Air France, în special membrii alianței Skyteam, și-au stabilit reședința în terminalele operate de Air France.

Conectat direct la RER B și cu o stație TGV

Conectivitatea este unul dintre principalele atuuri ale Paris-Charles de Gaulle, singurul aeroport parizian conectat direct la RER B și cu o stație TGV. Această conexiune feroviară permite Air France să-și dezvolte oferta intermodală cu SNCF și să le asigure clienților combinarea călătoriei cu trenul și avionul pe un singur bilet.

Lounge-ul din terminalul 2F, cel mai recent spațiu inaugurat de Air France, întâmpină clienții Business și Flying Blue Elite Plus pe două niveluri. Grație ferestrei curbe care oferă o vedere completă spre pistă, se pot admira cele aproximativ 240 de aeronave care poartă culorile companiei aeriene franceze, pregătindu-se să zboare către 200 de destinații din întreaga lume.

Air France, în calitate de operator principal al aeroportului, cu 50% din trafic, operează, aici, în prezent, 650 de zboruri pe zi și oferă săptămânal 25.000 de posibilități de conectare, în mai puțin de 2 ore. În fiecare zi, sunt primiți 100.000 de pasageri ai operatorului aerian, dintre care unii vizitează cele 6 lounge-uri ale companiei (saloanele Business și Flying Blue Elite din terminalele 2F, 2G, 2E Hall K, L și M, lounge La Première din terminalul 2E).

Magda SEVERIN

magda.severin@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.