RPTCY 2024. DM TRAVEL: „Strategia noastă este pasiunea”

Pasiunea și dorința de a face lucruri de calitate reprezintă strategia declarată a conducerii companiei DM Travel, specializată în principal în transportul regulat special. O flotă nu mai veche de 5 ani, instrumente moderne, un nivel de calitate ridicat al serviciilor și o etică în afaceri fără compromisuri reprezintă elemente care ne arată, fără îndoială, că lucrurile încep să se schimbe în bine și în transportul național de pasageri.

George Paraschiv

DM Travel a demarat transportul de persoane în anul 2000, când compania a achiziționat primul microbuz rulat, model TV, produs de ROCAR, iar prima licență de transport obținută a fost pe un traseu județean, Călărași-București. „Am participat la prima licitație de interjudețene în 2002, cu un microbuz TEMSA Prestige nou, clasificat 2 stele, care a îndeplinit cele mai înalte criterii, ocazie cu care am câștigat două curse regulate cu un singur vehicul”, își amintește George Paraschiv, director general DM Travel. „Deși pentru licitația din 2004 ne-am pregătit cu mașini noi, în 2005 au fost implementate alte criterii, de vechime pe traseu, care nu ne-au mai ajutat să câștigăm.”

Dar 2005 a fost marcat și de câștigarea unei licitații pentru traseul preorășenesc Ciorogârla-București. „La insistența primarului din Ciorogârla, am cumpărat cinci autobuze rulate, de 12 m, iar acesta a devenit singurul traseu deservit cu autobuze mari. Profitul era foarte mic spre inexistent, dar efectuam un transport civilizat, la vremea respectivă. Apoi, în 2016, a intrat RATB din nou pe trasee și atunci s-a încheiat această activitate pentru noi, deoarece am fi fost puși în situația de a face transport contra cost la concurență cu cel gratuit”, subliniază directorul general DM Travel.

Transportul de angajați

Deși nefavorabil, la momentul respectiv, faptul că DM Travel nu a mai putut accesa rutele interjudețene a reprezentat un punct de cotitură important, pentru companie, care s-a orientat în continuare către cursele regulate speciale, în zona Ilfov-București, iar primul client mare în domeniul transportului de angajați a fost Mega Image, care continuă să fie unul dintre cei mai importanți pentru companie și la ora actuală.

În prezent, zona de transport angajați este principala activitate aducătoare de venituri și de stabilitate. „Explorăm această zonă foarte mult, dar nu ne-am gândit la extinderea la nivel național. În Ilfov-București, considerăm că există, încă, un potențial important. Un serviciu la distanță mare ar însemna să ne scadă nivelul de performanță.

Nu zic că ne e frică de provocări noi, dar să mergem de aici la companii din vest sau din Moldova, care au, probabil, deja, propriii lor transportatori, nu mi se pare un lucru corect.

Întotdeauna, de câte ori am primit o cerere de la un potențial nou client, l-am întrebat dacă dezvoltă un business acum sau dacă lucrează deja cu un transportator, context în care discuțiile ar trebui să îl includă și pe cel existent. Este, de asemenea, posibil ca, atunci când ni se solicită o ofertă, potențialii clienți să se folosească de ea doar pentru a obține un preț mai bun de la propriii lor transportatori”, subliniază George Paraschiv.

Din totalul cifrei de afaceri, la transport pasageri, 60 de procente sunt asigurate, în prezent, de transportul de angajați pentru trei clienți mari: Decathlon, Mega Image și eMAG. Clienții mai mici asigură încă 20%, restul provenind din activitatea de transport turistic ocazional, intern și internațional.

Transportul turistic

„Efectuăm transport turistic intern și internațional cu 10 autocare”, spune directorul general DM Travel. „Dacă nu le avem ocupate, suplimentăm și echilibrăm balanța la transportul curselor speciale, pentru a acoperi concediile șoferilor, deoarece ne place să lucreze un singur șofer pe o anumită mașină. Avem o flotă foarte nouă, strategia noastră fiind să nu avem vehicule mai vechi de 5 ani în flotă, indiferent de tipul de transport efectuat.”

Turismul internațional este activitatea subcontractată de la agențiile de turism care au programe externe. Având o flotă mai nouă de autovehicule, mulți s-au orientat către DM Travel, pentru transport. „Anul trecut am lucrat cu 3 autocare, iar anul acesta am reînnoit contractul cu unul singur, pentru că pe celelalte două le-am vândut, iar cele pe care le-am comandat noi nu au putut fi livrate în timp util”, a precizat George Paraschiv.

Vechime flotă de maximum 5 ani

Așa cum am subliniat, strategia companiei este de a nu avea vehicule mai vechi de 5 ani în flotă, pentru a asigura un nivel maxim de confort pasagerilor și un nivel superior de calitate al serviciilor, dar și din rațiuni economice.

„Cunosc transportatori cărora clienții le-au condiționat continuarea colaborării prin înnoirea parcului de vehicule. Cei care au făcut acest lucru au înțeles că, de fapt, clienții i-au obligat la bine, nu la rău, pentru că este greu să realizezi beneficiile noului până nu-l ai”.

DM Travel dispune, în prezent, de 39 de mijloace de transport licențiate pentru transport pasageri și 43 de șoferi.

Instrumentele IT sunt esențiale

Toate vehicule companiei sunt monitorizate prin GPS. În plus, în prezent, DM Travel dezvoltă un soft propriu, împreună cu o firmă de IT din Vâlcea, care se estimează a fi gata în 4-5 luni. „Este un soft pe care l-am conceput în 2014, atât pentru a gestiona foarte bine flota, cât și pentru a genera inclusiv facturile pentru beneficiari, salariile și alte modalități de plată a șoferilor, în funcție de cursele pe care le efectuează. Programul trebuie să fie intuitiv, dar complex; dorim ca dispecerul să introducă o foaie de parcurs, iar softul să genereze absolut tot ceea ce este necesar, inclusiv rapoarte de eficiență per cursă, per vehicul și per șofer.”

Accent pe calitate

Strategia pe termen scurt a conducerii DM Travel nu se concentrează pe mărirea parcului auto, ci pe îmbunătățirea calității transportului și a condițiilor de lucru. „Doresc să am angajați care să considere că au un loc de muncă bine plătit, în care li se respectă drepturile și unde se bucură de o infrastructură confortabilă. Doresc să construiesc un sediu unde șoferul să vină să-și lase autocarul, unde să am personal de curățenie, spălătorie, personal pentru verificări tehnice ale vehiculelor etc. De asemenea, doresc să implementez un cod de ținută și criterii de evaluare a șoferilor, în funcție de vechimea și experiența lor.”

Directorul general DM Travel consideră raportul calitate-preț ca fiind cea mai mare provocare, la ora actuală, pe piața transportului de pasageri, nu mulți clienți fiind dispuși să plătească pentru calitate. „Dar susțin că, prin investițiile pe care le fac, o sa atrag noi mari jucători de pe piață. De aceea investesc, vreau să am o flotă foarte nouă, oameni foarte bine pregătiți în domeniul transportului rutier de pasageri, cu o conduită corectă, care să țină seama de necesitățile și de preferințele călătorilor. Până acum cel puțin, am reușit să evaluez corect fiecare investiție, fiecare decizie luată, iar fiecare lucru pe care l-am hotărât a avut succes”, a concluzionat George Paraschiv.

Votează AICI compania de transport pasageri a anului!

Raluca MIHĂILESCU
raluca.mihailescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.