Asigurare pe km parcurs

Vector Broker, societate apartinand UNTRR (Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania), a inceput dezvoltarea unui proiect ambitios si, totodata, extrem de interesant – un produs de asigurare complet, destinat transportatorilor si avand tariful in directa legatura cu numarul de kilometri parcursi.

UNTRR a infiintat, in ultimii ani, servicii dedicate operatorilor de transport. Contactul strans si permanent cu membrii sai a permis Uniunii sa dezvolte produse ce raspund nevoilor specifice ale transportatorilor, fiind uneori premiere pentru piata romaneasca. Este si cazul proiectului pe care il dezvolta Vector Broker.

Monitorizare prin GPS

Transportatorii, astazi mai mult ca niciodata, cauta metode pentru diminuarea costurilor, iar asigurarile reprezinta unul dintre elementele la care nu se poate renunta. Acestea acopera niste riscuri care, neasigurate, pot duce chiar si la falimentul firmei.

„UNTRR, prin Vector Broker, incearca sa ofere servicii specializate pentru fiecare client. Anul 2009 a fost unul cu mult mai putina activitate fata de 2008. Numarul de km parcursi a scazut pentru multi transportatori la jumatate. În aceste conditii, si riscurile producerii unor evenimente s-au redus. Ne-am gandit la o varianta de monitorizare prin GPS, prin care sa putem cunoaste numarul de km parcursi, drumurile pe care se merge, viteza cu care se circula, starea carosabilului, a vremii, stilul de condus… Astfel, transportatorii ar ajunge sa plateasca pentru asigurari in functie de cat si cum merg. Astfel de servicii sunt deja disponibile in tari precum Franta, Italia, Anglia, Spania…“, a precizat Dan Dumitrescu, director executiv Vector Broker.

Fiind vorba despre foarte multe variabile, acest proiect cere extrem de multa munca si timp. În primul rand, este necesar un soft performant, care sa poata procesa toate datele. Preluarea datelor va fi asigurata de cei care vor oferi sistemul GPS. Exista unele sisteme de urmarire si management al flotei utilizate de catre transportatori si care pot furniza aceste date. În celelalte cazuri, se va recurge la montarea unui sistem nou.

Pretul corect

„Din discutiile deja purtate, transportatorii s-au aratat incantati de posibilitatea legarii costurilor cu asigurarile de km parcursi. Astfel, costurile fixe devin variabile. În acest mod, si stabilirea unui tarif de transport pe km va fi mai usor de calculat“, a declarat Dan Dumitrescu.

La ora actuala, foarte putine firme de transport din Romania dispun de un management performant al parcului. Un produs precum cel pregatit de Vector Broker ar putea reprezenta inclusiv un instrument eficient de management. Prin costurile generate, managerii de transport vor putea descoperi soferii mai slabi si rutele mai costisitoare.

„Vector Broker isi doreste sa se specializeze pe servicii dedicate transportatorilor. Nu putem sustine ca oferim cele mai mici preturi, dar, in mod sigur, serviciile vor fi cele mai bune si cele mai corecte. În plus, ne dorim ca produsul oferit sa fie o asigurare completa, care sa acopere toate nevoile transportatorului. Astazi, toata lumea in cearca sa-si pacaleasca partenerii. De exemplu, pentru o masina care se afla in service, trebuie sa platesti si pe perioada imobilizarii ratele pentru asigurare“, a spus Dan Dumitrescu.

Avand in vedere complexitatea produsului, reprezentantii Vector Broker considera ca va fi disponibil pe piata in toamna anului viitor. „Cautam inclusiv modalitati de stimulare a clientilor – returnarea unor sume de bani daca nu se produc daune. În plus, am discutat cu societatile de asigurare despre un set de reguli atat de buna conduita cat si de riscuri. Transportatorii ar putea contribui, la randul lor, la promovarea unui asemenea produs. Ne pot ajuta punandu-ne la dispozitie un istoric al evenimentelor legate de asigurari. Din pacate, la ora actuala, nu exista o baza de date centralizata in acest sens“, a precizat Dan Dumitrescu.

Radu BORCESCU

radu.borcescu@ziuacargo.ro

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.