Augustin Hagiu, presedintele FORT: “Taxe la greu, infrastructura ioc”

 

Augustin Hagiu, presedintele FORT, acuza ca noua propunere cu privire la incasarea taxei de prima inmatriculare ascunde, de fapt, o modalitate “aberanta” de a solutiona problematica returnarii taxei auto si ca va bloca si mai mult piata auto second-hand. El atrage atentia ca “autovehicule care circula in Romania polueaza dublu, in special din cauza lipsei de infrastructura rutiera, imposibil de realizat, in conditii in care CNADNR are ca obiect de activitate, conform clasificarii CAEN, “reglementarea si eficientizarea activitatilor economice”, potrivit datelor prezentate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice”.

 

“In fapt, Guvernul mizeaza pe faptul ca valoarea taxei de inmatriculare la vanzarea unui autovehicul second–hand achizitionat inainte de 2007 va fi suportata de cumparator si se va regasi in pretul astfel crescut al masinii. Practic, prin noua formula, Guvernul nu urmareste decat sa evite returnarea banilor, asigurandu-se insa fata de Uniunea Europeana ca respecta hotararea Curtii de Justitii a Comunitatilor Europene. Proprietarii romani de autovehicule achizitionate “la mana a doua” inainte de 2007 nu pot fi, insa, obligati de nicio lege sa plateasca o taxa de inmatriculare in momentul instrainarii autovehiculului, deoarece inainte de achizitia bunului ar fi trebuit sa cunoasca aceasta obligatie, urmand sa aleaga daca va mai achizitiona un autovehicul second-hand sau nu”, denunta Hagiu, printr-un comunicat.

In opinia sa, masura propusa de Executiv pune in opozitie trei categorii de posesori de autovehicule achizitionate la mana a doua:

* prima categorie este aceea a persoanelor fizice sau juridice ce au platit taxa de inmatriculare si acum doresc sa le fie returnate sumele, indiferent de formula aleasa;

* o a doua categorie este reprezentata de cei ce au achizitionat autovehiculele inainte de 2007 si care acum in cazul vanzarii ar trebui sa plateasca taxa;

* a treia categorie este cea a persoanelor fizice sau juridice ce au platit taxa de inmatriculare la achizitia unor autovehicule noi si care nu se regasesc in nici un fel de abordare.

“Oricare dintre aceste categorii este indreptatita sa isi exprime dezaprobarea fata de balbaielile constante ale guvernelor ce urmaresc numai si numai colectarea unor sume de bani, sub diverse justificari. O politica de mediu coerenta pe termen lung presupune, in primul si in primul rand, constientizarea din partea cetatenilor, avand in vedere ca masina este un produs de lux (chiar si in varianta second – hand), fiind insa impetuos necesara pentru dezvoltarea economica si sociala, concomitent cu cresterea gradului de civilizatie intr-o tara. Statistici recente scot in evidenta faptul ca o persoana cu venit mediu, absolventa de studii superioare, care se intretine singura, nu isi poate permite sa achizitioneze o masina decat dupa o perioada de 6-7 ani de economii”, precizeaza Augustin Hagiu.

Presedintele FORT se intreaba si “Ce se intampla in situatia in care autovehiculul achizitionat second-hand inainte de 2007 a avut mai multi proprietari? Ce se intampla cu proprietarii care doresc sa radieze din circulatie (caseze) un autovehicul second – hand cumparat inainte de 2007?”.

El sustine ca, in continuare, cea mai buna metoda a Guvernului de a “tapa” persoanele fizice si juridice de bani este zona auto, “marjand pe faptul ca dorinta romanului de a avea in continuare un mijloc de deplasare la dispozitie este foarte mare”.

Hagiu atrage atentia si asupra faptului ca “autovehicule care circula in Romania polueaza dublu, in special din cauza lipsei de infrastructura rutiera imposibil de realizat, in conditii in care Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania are ca obiect de activitate, conform clasificarii CAEN, “reglementarea si eficientizarea activitatilor economice”, conform datelor prezentate pe site-ul Ministerului Finantelor Publice”.

Magda SEVERIN

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.