Borbely croieste o taxa auto unica

 

Laszlo Borbely, ministrul Mediului si Padurilor, ia in calcul introducerea unei taxe auto unice. Decizia asupra variantei privind modificarea actualei taxe auto va fi insa luata in circa doua saptamani, a anuntat el marti, intr-o conferinta de presa.

 

‘Eu raman la ideea ca diferenta de bani pentru taxa auto sa se dea inapoi, sa se reduca valoarea taxei cu 20 – 30%, plus ca plata taxei sa se faca la prima inmatriculare si pentru masinile intrate in circulatie inainte de anul 2007. Dar am discutat in comitetul interministerial si despre o alta varianta: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxa anuala care sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare’, a spus ministrul Mediului.

Referitor la situatia actuala a taxei auto, Borbely a spus ca acordul ministerelor implicate este obtinut, iar dupa o ultima discutie cu primul ministru, Emil Boc, proiectul de lege va intra in sedinta de Guvern. ‘Avem finalizat proiectul de lege si avem avizul ministerelor. Urmeaza sa avem o discutie finala cu premierul, dupa care vom intra in sedinta de Guvern. In 2010, au fost 110.000 de masini noi cumparate in Romania si 230.000 de masini second-hand, dintre acestea 41% fiind mai vechi de zece ani. In aceste conditii, statul roman nu putea sa nu-si permita sa reactioneze la acest lucru. Asa incat, cine aduce o masina in tara mai veche de zece ani, trebuie sa plateasca o taxa mai mare”, a argumentat Borbely.

Proiectul de lege privind modificarea taxei auto, postat pe site-ul MMP, prevede introducerea unei metode de calcul care sa permita taxarea corecta si reala a poluatorilor, bazata pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsa de acestia, ajungandu-se astfel la reducere a taxei cu circa 30% fata de situatia actuala.

Posesorii de autovehicule echipate cu motor diesel prevazute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonoma ‘Registrul Auto Roman’, vor plati o taxa auto cu 25% mai mica.

Magda SEVERIN

Foto: Jean-Mihai PALSU

 

LĂSAȚI UN MESAJ

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.