Laszlo Borbely, ministrul Mediului si Padurilor, ia in calcul introducerea unei taxe auto unice. Decizia asupra variantei privind modificarea actualei taxe auto va fi insa luata in circa doua saptamani, a anuntat el marti, intr-o conferinta de presa.
‘Eu raman la ideea ca diferenta de bani pentru taxa auto sa se dea inapoi, sa se reduca valoarea taxei cu 20 – 30%, plus ca plata taxei sa se faca la prima inmatriculare si pentru masinile intrate in circulatie inainte de anul 2007. Dar am discutat in comitetul interministerial si despre o alta varianta: aceea a introducerii, pe viitor, a unei taxe generale de poluare, o taxa anuala care sa inlocuiasca taxa de prima inmatriculare’, a spus ministrul Mediului.
Referitor la situatia actuala a taxei auto, Borbely a spus ca acordul ministerelor implicate este obtinut, iar dupa o ultima discutie cu primul ministru, Emil Boc, proiectul de lege va intra in sedinta de Guvern. ‘Avem finalizat proiectul de lege si avem avizul ministerelor. Urmeaza sa avem o discutie finala cu premierul, dupa care vom intra in sedinta de Guvern. In 2010, au fost 110.000 de masini noi cumparate in Romania si 230.000 de masini second-hand, dintre acestea 41% fiind mai vechi de zece ani. In aceste conditii, statul roman nu putea sa nu-si permita sa reactioneze la acest lucru. Asa incat, cine aduce o masina in tara mai veche de zece ani, trebuie sa plateasca o taxa mai mare”, a argumentat Borbely.
Proiectul de lege privind modificarea taxei auto, postat pe site-ul MMP, prevede introducerea unei metode de calcul care sa permita taxarea corecta si reala a poluatorilor, bazata pe cantitatea de emisii cu impact asupra mediului produsa de acestia, ajungandu-se astfel la reducere a taxei cu circa 30% fata de situatia actuala.
Posesorii de autovehicule echipate cu motor diesel prevazute cu filtru de particule, fapt confirmat de Regia Autonoma ‘Registrul Auto Roman’, vor plati o taxa auto cu 25% mai mica.
Magda SEVERIN
Foto: Jean-Mihai PALSU